Skrevet av Emne: noen som har vært i amerika på anime/furry con/meet?  (Lest 3594 ganger)

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
http://pastebin.com/pGrn8nEg

Bare fikk denne fra weeaboo stories på dashen min på facebook, og jeg ble helt disgusted, sammen med andre historier derifra. Har også hørt en del rykter om andre skumle ting i Amerika.

Såeh.. har noen opplevd dette? Har kun hørt at det skjer i Amerika, og forekommer nesten ikke i Europa

Ravusy Wolf

• Senior Fur
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: noen som har vært i amerika på anime/furry con/meet?
« Svar #1 på: 01. feb, 2012, 10:33 »
Creepy-cheetah på Anthrocon kan fint legges til i disgusted lista. Tror han ble kasta ut.
http://www.youtube.com/watch?v=w8dYDKnrkqI

Nå har ikke jeg vært på noe con enda og heller ikke vært i USA, men jeg har fått
inntrykk av at seriøse cons har ganske lav terskel for utkasting om noen oppfører seg dårlig.

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. feb, 2012, 10:40 »
Har ikke vært der selv, men tror de har strenge terskler på furcons i hvertfall..
Vet ikke om Dax, Mountainafox, Felix eller Chen har opplevd noe.

Linken er nede akkurat nå da

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. feb, 2012, 10:49 »
Creepy-cheetah på Anthrocon kan fint legges til i disgusted lista. Tror han ble kasta ut.
http://www.youtube.com/watch?v=w8dYDKnrkqI

Nå har ikke jeg vært på noe con enda og heller ikke vært i USA, men jeg har fått
inntrykk av at seriøse cons har ganske lav terskel for utkasting om noen oppfører seg dårlig.

åh fyyyddaaa D:

jeg skal iallefall holde meg unna Amerika, men mener.. seriøst har ikke lyst til å komme over sånne ting, skal holde meg i Europa jeg :3

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #4 på: 01. feb, 2012, 11:03 »
Man kan aldri unngå noen dårlige epler når mange folk samles. Hovedsaken er at man ikke skal la enkeltpersoner ødelegge for resten.
Det fleste cons har regler som forteller hva akseptabel oppførsel er og eventuelle konsekvenser hvis man ikke oppfører seg.

Korrekt. Har faktisk sett det skjedd på både EF og AC.
Retningslinjene er ganske klare på hva som er akseptert og ikke.
Angående linken. Jeg har faktisk møt han fyren og han er egentlig ganske harmløs og snill.
Med unntak av det enkelttilfellet går han enten vanlig kledd eller i fullsuit (som er ganske imponerende). Så vidt jeg vet ble han ikke kastet ut fra conet. I verste tilfelle ville han nok fått en muntlig advarsel fra vaktene.
Bare merk en bitelitten ting. Channel 4 prøvde å gjøre snikrepotasje uten å kontakte ACs medierepresentant. Stedet de filmer ligger utenfor conets område, og er faktisk ganske skjult fra der de vaktene pleier å stå.

Det viktigste: Ikke fokuser for mye på historier om enkeltpersoner. Alle plasser vil ha 1 eller 2 som prøver å ødelegge for resten. Cons er public events som krever akseptanse fra de som leier ut hotellene og hallene.

Svar: Hatt like positiv erfaring både i USA og her i Europa.
De er ganske like, og mange europeere og amerikanere besøker cons på begge kontinenter.
« Siste redigering: 01. feb, 2012, 11:51 av Dax Cyro »

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #5 på: 01. feb, 2012, 12:25 »
Som Dax sier, det er alltid noen få enkeltpersoner som ødelegger. Har sett dette selv på norske con, så det er
ikke bare amerika. Det er vel kanskje at det er flere som møtes på con i amerika, så det er flere av disse
irriterende personene.

Zoxeb

• Gjest
« Svar #6 på: 01. feb, 2012, 22:52 »
Har ikke vært på et furry con selv, men har hørt av noen på FAF at det er en god del folk som f.eks. kaster bleier fulle av dritt nedover gangene, folk som river ned dører, antasting av mindreårige, ute av kontroll room-orgier, ovs.

http://forums.furaffinity.net/threads/110850-Rant-This-is-why-we-can-t-have-nice-things-Furries

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #7 på: 01. feb, 2012, 23:50 »
Har ikke vært på et furry con selv, men har hørt av noen på FAF at det er en god del folk som f.eks. kaster bleier fulle av dritt nedover gangene, folk som river ned dører, antasting av mindreårige, ute av kontroll room-orgier, ovs.

Eksemplene du nevnt var noe kun en spesifikk fyr skrev, og det er ikke første gang han har prøvd å blåse ting ut av proposjoner.
Utsagnet ditt er litt for "5 fjær blir til 5 høns" ;)
Bråkmakere/ugangskråker finner man overalt, men de er aldri mer enn 0.5% av alle de tilstede. Aldri døm helheten basert på et fåtall.

La oss heller fokusere på noen kjente faktum.
- De fleste furcons opplever enorm vekst hvert år. Eksempelvis Anthrocon og Eurofurence.
- Kjører igjen og igjen med de samme hotelene/hallene, og oftest ganske høystandard hoteler/hallene.  Eksempelvis Anthrocon og Eurofurence.
- Alle større con kjøre strenge og klare retningslinjer. Eksempelvis Anthrocon og Eurofurence.

Klare regler gjør det lett å kaste ut uroelementer, vekst tyder på at folk har en positiv opplevelse og standarden på hotelene gjenspeiler standarden på cons.
Jeg velger faktisk informasjon over en person utsagn hver gang ;)
« Siste redigering: 01. feb, 2012, 23:57 av Dax Cyro »

StripeKazama

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 02. mar, 2012, 21:10 »
Jeg har lige varit på Furry Connection North i USA og hade en god tid der. Oplevde ikke nogenting ubehagligt. Dog oplevde jeg noget på EuroFurence 16. På vej til Magdeburg fra Berlin (med tog) på en station der jeg skylle bytte tog var der en polsk furry som 'pounce-hugged' mig så jeg næstan faldt på relsen. Han spørgst om mit navn, og jeg sagde at jeg var RainbowCheetah fra Norge. Siden sagde jeg at jeg var straight (er bi), han spørgs mig hvis jeg ikke tar emot klem heller, jeg sagde at Nej det gjør jeg ikke. Siden gik han til den andre side af perrongen og ville ikke tale med mig xD. Hørtde sist at han blev bannad fra Eurofurence xD.

Chen

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19. mar, 2012, 08:26 »
Det skjer hele tiden på cons i USA. Det er bare sånne skit.. nei - vent.. Hvem prøver jeg å lure...

Siden jeg ikke har vært på en europeisk con og har hørt ett par snuske-historier fra europeiske con... Hva var det som ble sagt.. skal nok holde meg unna europa?

Sånt skjer på alle steder der det er samla en haug med folk med forskjellig bakgrunn.

Så til original spørsmålet; ja. Og jeg har ikke sett att sånn oppførsel har vært noe mer fremtredende enn hva man finner på ... for eksempel The Gathering? En hvilkensomhelst rocke-konsert der noen er full.
Why wasn't I informed?