En furry er en som interesserer seg for tegneserier, filmer og kunst innenfor anthropomorfiske dyr.
En furry gjør alt det andre gjør, men leser comics, browser art og kanskje tegner/lager musikk/danser eller noe annet fint. Så klart kan furrien bare være en person som kjøper tegninger, og browser furry musikk og andre ting furry fandom har å tilby. Mange furries ønsker å treffe så mange furs som mulig, foreksempel på cons, furmeets eller liknende :3
Furry fandom har på en måte eksistert siden... veldig veldig lengesiden. Har en del bilder fra kanskje 500 AC, der en prest visualiserer seg som en mann med hundehode. har en del bilder i en stor hunde bok, om du er interessert
Fandommen er hater og misforstått, pga noen få mennesker som gjerne smeller alt av fetisjer og nasty stuff i trynet på mennesker som ikke vet hva det er, og derfor tror de at alle holder på slik. Noen mennesker er litt spesielle i adferden sin og, pga de tror det er riktig, og at alle andre gjør det. som å mjaue/knurre og "vaske seg" sammen med mennesker som ikke aner hva det er. De menneskene som ikke skjønner, tror det er en ille fetisj der folk gjerne har sex i fursuit, og leker dyr (aka spiser mat på gulvet og sover i en kurv om natta). JEG SIER OFCOURSE IKKE AT ALLE GJØR DET XDD haha.
Miljøet er en annen ting, tror ikke jeg skal gå så veldig inn på det.
De fleste andre fandoms som for eksempel diverse Animefandoms og slikt, har det mest sannsynelig helt likt, bare litt andelenes her og der.
Der har du mine meninger og svar, håper de er brukbare
hehe