Skrevet av Emne: [Oslo] Tegnegruppe  (Lest 6842 ganger)

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
[Oslo] Tegnegruppe
« på: 14. jan, 2012, 23:12 »
Har hatt lyst til å lære å tegne lenge, men aldri fått gjordt noe med det. Begynte å se etter et kurs, men synes det er mye å betale over 4000 kroner. Men det er kanskje andre i samme situasjon. Er det noen som er innteresert i å treffes fast et sted å tegne, hjelpe hverandre og prate?
« Siste redigering: 15. jan, 2012, 01:17 av Leophan »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #1 på: 15. jan, 2012, 01:56 »
Skulle gjerne, men jeg bor litt langt unna for øyeblikket.
Etter mai kanskje :)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #2 på: 15. jan, 2012, 11:40 »
Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte. Jeg har tenkt til å komme innover ogtere, bare jeg får lønninga mi. Sorry at jeg har vært så lite aktiv irl,  bli med den 21 så skal jeg gi deg/dere en kickstart.
« Siste redigering: 15. jan, 2012, 11:42 av Ziggy Wolf »

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #3 på: 15. jan, 2012, 13:43 »
Hadde sikkert vært supert for meg. Bor enn så lenge i Oslo-området og har såvidt begynnt å tegne.
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Bird

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 396
  • Gnarly
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #4 på: 16. jan, 2012, 16:00 »
Høres fint ut, men kommer litt an på hvor ofte jeg kunne stukket innom >.<

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #5 på: 16. jan, 2012, 16:10 »
Høres fint ut, men kommer litt an på hvor ofte jeg kunne stukket innom >.<

Vi kan jo begynne med en gang i måneden. Litt usikker på hvor vi kan treffes. Outland har jo mange bord, men er usikker på om de kan brukes til dette. Hvis vi ikke bråker kan vi kanskje ha det på et bibliotek.

Hadde sikkert vært supert for meg. Bor enn så lenge i Oslo-området og har såvidt begynnt å tegne.

Har ikke rukket å begynne selv enda, har bare kjøpt en bok kalt How to draw furries (eller noe sånt)

Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte. Jeg har tenkt til å komme innover ogtere, bare jeg får lønninga mi. Sorry at jeg har vært så lite aktiv irl,  bli med den 21 så skal jeg gi deg/dere en kickstart.

Jeg skal være med til lørdag, må jo passe på alle suiterne, samt ta noen bilder :)

Skulle gjerne, men jeg bor litt langt unna for øyeblikket.
Etter mai kanskje :)

Vi kan jo tegne litt under Banzaicon :)

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #6 på: 16. jan, 2012, 16:48 »
Hadde sikkert vært supert for meg. Bor enn så lenge i Oslo-området og har såvidt begynnt å tegne.

Har ikke rukket å begynne selv enda, har bare kjøpt en bok kalt How to draw furries (eller noe sånt)

Den boka skulle jeg iallefall gjerne ha tatt en titt på =O
ang. tid er det greit at det er litt sporadisk. Ukentlig har iallefall ikke jeg tid til =S
ang. sted ser jeg heller for meg at det skjer i en leilighet eller lignende.. Greit med litt ro rundt seg? Sånn typ, ikke alt for mange som henger over oss og gir oss prestasjonsangst >//>
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #7 på: 16. jan, 2012, 17:03 »
Hadde sikkert vært supert for meg. Bor enn så lenge i Oslo-området og har såvidt begynnt å tegne.

Har ikke rukket å begynne selv enda, har bare kjøpt en bok kalt How to draw furries (eller noe sånt)

Den boka skulle jeg iallefall gjerne ha tatt en titt på =O
ang. tid er det greit at det er litt sporadisk. Ukentlig har iallefall ikke jeg tid til =S
ang. sted ser jeg heller for meg at det skjer i en leilighet eller lignende.. Greit med litt ro rundt seg? Sånn typ, ikke alt for mange som henger over oss og gir oss prestasjonsangst >//>

Hadde vært supert å møtes i en leilighet, men da må vi ha med en som har en, og som synes det er greit og ha det der.

Dette er boka jeg har :)

Og ukentlig blir nok litt ofte, med mindre vi blir så mange at det alltid kommer noen. En gang i måneden høres bedre ut synes jeg, det eller annenhver uke. Vi bør ihvertfall ha faste dager så vi slipper å avtale, da blir det også lettere å planlegge så man kan komme :)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #8 på: 16. jan, 2012, 17:15 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #9 på: 16. jan, 2012, 17:24 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Ziggy nevnte at det pleide å foregå noe sånt, men det virket på han som det ikke skjer lenger.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #10 på: 16. jan, 2012, 17:25 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Ziggy nevnte at det pleide å foregå noe sånt, men det virket på han som det ikke skjer lenger.
Leste du det jeg skrev? :)

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #11 på: 16. jan, 2012, 17:32 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Ziggy nevnte at det pleide å foregå noe sånt, men det virket på han som det ikke skjer lenger.
Leste du det jeg skrev? :)

Ja

Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #12 på: 16. jan, 2012, 17:34 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Ziggy nevnte at det pleide å foregå noe sånt, men det virket på han som det ikke skjer lenger.
Leste du det jeg skrev? :)

Ja

Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte.
No you did not.
Urealistisk og Tellos gjorde det seneste på lørdag før meetet.
« Siste redigering: 16. jan, 2012, 17:36 av Wolftale »

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #13 på: 16. jan, 2012, 17:42 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Ziggy nevnte at det pleide å foregå noe sånt, men det virket på han som det ikke skjer lenger.
Leste du det jeg skrev? :)

Ja

Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte.
No you did not.
Urealistisk og Tellos gjorde det seneste på lørdag før meetet.


Så at de tegnet under middagen, får kanskje spørre dem da :)

Hundehode

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 153
  • Hvað er að frétta?
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #14 på: 16. jan, 2012, 17:46 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Sikkert en god idé å få noen protips. Da gjenstår det bare at jeg kommer meg ut av skallet mitt og faktisk tørr å møte opp xP
Oslo-født bikkje i Stavanger for å bli smart.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #15 på: 16. jan, 2012, 18:00 »
Foreslår at dere prøver å henge dere på Tellos og Urealistisk :) De har vistnok noen tegnemeets inni mellom.

Sikkert en god idé å få noen protips. Da gjenstår det bare at jeg kommer meg ut av skallet mitt og faktisk tørr å møte opp xP

Helt trygt, jeg biter ikke :)

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #16 på: 16. jan, 2012, 19:07 »
Jeg har prøvd å starte faste tegnemeet i et par år nå. Tror det ligger et par tråder ett eller annet sted om det også.
Meg, Wolftale og Urealistisk hadde tegnemeet før og etter Løvenes Konge eventet, fikk tegnet mye, mye å lære osv. Produserte en del awesome stuff. Jeg prøver stadig å samle tegnere for litt forskjellig og vel.. *gripe stafettpinnen og løpe*

La oss si det slik da. Nå førstkommende helg inviterer jeg til tegnemeet. De som liker å tegne, liker å se på andre tegne eller er nyskjerrig på tegning er velkomne. Det blir enten i leiligheten hos meg, på Outland eller ett eller annet sted i oslo sentrum.. (dette kan vi komme tilbake til)

Når det kommer til å lære å tegne, har jeg faktisk litt lyst til å være til hjelp. Jeg elsker å lære bort.. og selv om jeg kanskje ikke er noen stor kunstner, tror jeg fortsatt jeg har litt å bidra med. Blir dette noe av, kan jeg bidra med referansemateriale, lærebøker osv osv.. :p Leophan, ta og pill på meg på PM :p


Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #17 på: 16. jan, 2012, 19:09 »
Jeg har prøvd å starte faste tegnemeet i et par år nå. Tror det ligger et par tråder ett eller annet sted om det også.
Meg, Wolftale og Urealistisk hadde tegnemeet før og etter Løvenes Konge eventet, fikk tegnet mye, mye å lære osv. Produserte en del awesome stuff. Jeg prøver stadig å samle tegnere for litt forskjellig og vel.. *gripe stafettpinnen og løpe*

La oss si det slik da. Nå førstkommende helg inviterer jeg til tegnemeet. De som liker å tegne, liker å se på andre tegne eller er nyskjerrig på tegning er velkomne. Det blir enten i leiligheten hos meg, på Outland eller ett eller annet sted i oslo sentrum.. (dette kan vi komme tilbake til)

Når det kommer til å lære å tegne, har jeg faktisk litt lyst til å være til hjelp. Jeg elsker å lære bort.. og selv om jeg kanskje ikke er noen stor kunstner, tror jeg fortsatt jeg har litt å bidra med. Blir dette noe av, kan jeg bidra med referansemateriale, lærebøker osv osv.. :p Leophan, ta og pill på meg på PM :p



Nå til helgen skal du på furwalk :p

Har Dax glemt å mase?

iRenia

  • Gjest
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #18 på: 16. jan, 2012, 19:53 »
Intressange greier. Viss jeg ikke har så mye å gjøre de dagen som det skal være på, kan jeg sikkert komme ^^
Pluss, at økonomien min styrer en del.

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #19 på: 16. jan, 2012, 20:24 »
a right ^^ så da får det bli helgen etter :p

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #20 på: 16. jan, 2012, 21:19 »
Har Dax glemt å mase?

Vært litt busy i dag, så oppdaget det ikke før nå. Furwalk masing må jeg holde av til fredag, hvis den skal ha noe effekt :)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #21 på: 16. jan, 2012, 22:49 »
Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte.

Hele tiden er vel en liten overdrivelse, men skjedde vel noen ganger!

Det vanlige var vel at jeg kom på et tema jeg ba de tegne under en visst frist (under ett til fem minutter), og så bestemte hvilken tegning som var best. Var overraskende morsomt.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #22 på: 16. jan, 2012, 22:53 »
Jeg miles og Tellos pleide å gjøre det hele tiden, mens jeg studerte.

Hele tiden er vel en liten overdrivelse, men skjedde vel noen ganger!

Det vanlige var vel at jeg kom på et tema jeg ba de tegne under en visst frist (under ett til fem minutter), og så bestemte hvilken tegning som var best. Var overraskende morsomt.

Tror ikke jeg er helt klar for noe sånt ennå xD

Sarrukh

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #23 på: 17. jan, 2012, 13:42 »
Dette høres bra ut, kunne godt tenkt meg å ha noen å tegne med innimellom!

CrissyKatt

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: [Oslo] Tegnegruppe
« Svar #24 på: 21. jan, 2012, 18:44 »
Det Tellos snakket om, hørtes koseligt ut. :3 Å samle seg i leiligheten hans og tegne, fordi jeg vet ikke om vikan dra på Outland for å gjøre det. Det blir ganske bråkete, og folk bruker de bordene til Magic the Gathering-kortspillet.

Tror det kanskje passer til Neste helg, men jeg vet ikke da.. Det er ganske langt til Oslo, liksom.
Kamilrazee