Skrevet av Emne: Media: NatGeo Channel Taboo Furries  (Lest 3255 ganger)

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Media: NatGeo Channel Taboo Furries
« på: 07. jan, 2012, 11:13 »
http://www.thefoxden.com/taboo-furry.mp4
Vet ikke om noen har sett den enda, men ser ut som de fleste programmer har den ideen om at folk i fursuits har ønske om å være dyr. Noe som igjen ikke alltid er korrekt selv om det virker som fler og fler er det. Syns de tok seksualitet delen ganske bra og det at de sier at furry fandomen er å ha det morsomt og ikke er en fetish.
 Syns også det var ltt artig å få høre grunnen fra en psykolog's synsted om hvorfor furry er taboo.
Syns den ikke var så verst, men heller ikke helt bra.. hva syns dere?
« Siste redigering: 07. jan, 2012, 11:22 av Wolftale »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Media: NatGeo Channel Taboo Furries
« Svar #1 på: 07. jan, 2012, 11:27 »
Har ikke sett den, men hørt den blitt kommentert på "furries in media" paneler.
Crewet presenterte seg hele tiden som "National Geograpic", men aldri hvilket program.

Blir litt opptatt utover dagen, men kan muligens ta en titt i morgen.
« Siste redigering: 07. jan, 2012, 11:33 av Dax Cyro »

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. jan, 2012, 11:35 »
Må selv si jeg likte denne kommentaren gitt på furrymedia på LJ;
"
Either the people responding really don't think they have much to lose or they genuinely believe they can be a good representation of the fandom for the media and everyone else. For either case I believe they need a pinch of cynicism and a lot more real world experience under their belts. Too many in the fandom, and it may sound crotchety but I'll say even more so for those younger & newer folks joining the fandom these days, seem to live in bubbles where lack of responsibility / openness with even the weirdest aspects of the fandom / little interaction & connectivity with anyone outside the fandom seems to leave no mark on them."

Crewet presenterte seg hele tiden som "National Geograpic", men aldri hvilket program.
Så du ikke tittelen i begynnelsen?
Taboo heter programmet
http://video.nationalgeographic.com/video/player/national-geographic-channel/shows/taboo-1/ngc-furries.html
« Siste redigering: 07. jan, 2012, 11:37 av Wolftale »

Sarrukh

• Senior Fur
  • transdimensjonal mårpølse
    • Vis profil
    • weasyl
« Svar #3 på: 07. jan, 2012, 11:50 »
Den er jo veldig national geographic for å si det sånn, men det til side var det ikke så aller verst, det er vel av de mer nyanserte programmene på den kanalen. Litt skrekkfilmmusikk når fandomens "mørke side" taes opp, men utover det synes jeg det var en av de mindre fordømmende dokumentarene i kommersiell media. Enig med det om psykologene, det var interessant, jeg har aldri hørt noen fagfolk uttale seg om det i så kortfatta og konkret format.

« Siste redigering: 07. jan, 2012, 12:40 av Sarrukh »

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #4 på: 07. jan, 2012, 12:29 »
Den virket jo egentlig ikke så ille det programmet der. Igjen så er det jo bare fursuitere med og ikke
noe om at det er flere som ikke fursuiter, men jaja. De som var på programmet var flinke til å prate
for seg uten å si noe dumt.

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #5 på: 07. jan, 2012, 14:14 »
Så du ikke tittelen i begynnelsen?
Taboo heter programmet
http://video.nationalgeographic.com/video/player/national-geographic-channel/shows/taboo-1/ngc-furries.html

Jeg tenkte ikke på nå. Det var snakk om når de var på utkikk etter intervjuobjekter :)

Kaoskatten

• Senior Fur
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
« Svar #6 på: 07. jan, 2012, 17:07 »
Synes den var helt søt jeg! Dette med å se på seg selv som "furry" er så veldig personlig, og det varierer for eksempel sterkt fra person til person hvilke aspekter av livet som påvirkes av at man er en del av fandommen. Derfor er det veldig vanskelig å skape en nyansert bilde av "hva" eller "hvordan" vi er på syv og et halvt minutt. Nettopp fordi det er så store forskjeller.

Taboo handler jo om hva som anses som litt rart, eller skummelt for noen, men er helt normalt for andre. Og det kommer vi oss faktisk ikke unna, at furry-fandommen representerer ikke et flertall i dagens samfunn, og blir derfor sett på av mange som et tabu, siden de ikke vet nok om det.

Til syvende og sist, synes jeg denne var søt! Den presenterte den delen av fandommen folk kan møte på gata, og i mine øyne gjorde de det på en søt og harmløs måte.
My personal space, respect it!

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #7 på: 10. jan, 2012, 00:59 »
Men i... Peter Singer er med?! I en mini-dokumentar om furs?! [eek]

Må virkelig få lastet ned og sett i gjennom denne...