Skrevet av Emne: Furs i media: Svenskars Hemliga Liv  (Lest 2560 ganger)

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Furs i media: Svenskars Hemliga Liv
« på: 18. des, 2011, 01:03 »
Episode 7.

Nathalie träffade Lisebergskaninen har hon känt att hon vill klä sig som sina favoritdjur, varg och tiger. För henne handlar det om mer än en kostym. Hon identifierar sig med dessa djur på ett mer spirituellt plan. Sådana personer finns över hela världen och de kallas furries. I Örebro där Nathalie bor känner hon inga andra furries. Nu får hon möjligheten att träffa likasinnade på en träff för furries. I Stockholm möter Nathalie sin allra första furrykompis.

Programmet fokuserer også på to andre grupperinger: cosplayere og steampunkere.

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
Sv: Furs i media: Svenskars Hemliga Liv
« Svar #1 på: 18. des, 2011, 08:27 »
Jeg liker veldig godt at de har med cosplayere i samme gruppe, jeg tror det er den hobbyen som kommer furries nærmest.. Er ikke uten grunn at cosplayere og furries gjerne går på samme conventions og messer :)

Zoxeb

• Gjest
« Svar #2 på: 18. des, 2011, 11:34 »
Skal ikke kritisere den for mye, men jeg likte den ikke.

Som at alle furries har en spirituell tilknytning til dyr, og at alle har en trang til å kle seg ut i dyrekostumer.
Eller at man lever et hemmelig liv og man har en trang til å ''komme ut''.

Har ikke noe imot den delen av fandomen, men kunne de ikke hatt en liten del med: Men for mange er det bare en hobby eller interesse i anthropomophiske dyr, eller noe slikt

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. des, 2011, 12:25 »
At man må være over 18 år for å kunne se klippet liker ikke jeg i hvertfall og de forbanna reklamene/adds irritererte meg.

Jeg tror ho som lagde repotasjoen burde sjekket infoen litt mer. Slk som det med spirtuell kontakt og fursuit virker som alltid henger sammen, noe som ikke nødvendigvis er sant.
 Jeg syns Toby sa mye bra, men kanskje litt for sent i episoden. Dog syns jeg det var fint å se at de faktisk fikk frem tegning noe og at det ble nevnt, selv om hovedfokuset igjen var fursuiting.

Jeg lurer også på om de har spurt om å bruke bilder fra EF :P

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #4 på: 18. des, 2011, 17:07 »
Synes egentlig den var ganske bra. Fokuserte på et par fursuitere - og særlig en av de (husker ikke navnet hennes) - og deres forhold til fursuiting og furry miljøet generelt. Det ble noen store generaliseringer man godt kunne vært forruten ja - ikke alle rufser er interesserte i fursuiting ei heller i spiritisme - men synes de var relativt harmløse. Litt overrasket over at hun ikke hadde klart å fått kontakt med og møtt furs IRL før, men det svenske miljøet er vel ikke helt som det norske.

Og virket som cosplayerne og fursuiterne gikk på den samme cosplay-messen? Det så jo ikke ut som det var et vanlig furmeet de dro på.

Fant litt behind the scenes informasjon her og utover i tråden.
« Siste redigering: 18. des, 2011, 17:44 av Miles T.F. Baxxter »

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #5 på: 21. des, 2011, 15:50 »
Veldig gøy å se egentlig, siden jeg har møtt Toby og vi holdt sammen mye når
jeg var i Sverige på con der XD Så veldig morsomt å se.

Igjen though, synes ikke de får frem at ikke alle furries fursuiter. Det er greit det er
det som er lett å kjenne igjen og mere interessangt, men det gir litt feil budskap.
Men ellers synes jeg programmet fikk frem ganske mye bra jeg.
Og de dro ikke på et furmeet, men et cosplay con ja. Samme connet som hun cosplay
jenta dro på. Arena saken.