Velkommen til forumet morskog!
Jeg liker at du gjør deg til kjenne, enkelte journalister har ligget i buskene og her "poachet" etter intervjuobjekter og det er ikke fullt så tillitsvekkende som det å presentere seg og komme med åpent tilbud.
Som subkultur så tror jeg furry er spesielt utfordrendes både å presentere og representere fordi det dekker så mye, og det er liten klarhet i både hva det egentlig er og ikke er. Uten noen klar definisjon så blir det opp til hver enkelt å definere..
Det som journalister gjerne liker å gjøre hvis de skal dekke for eksempel kristendom er å finne de mest ekstreme, konservative og fanatiske kristne som fnnes og fokusere på det - til mange mer "vanlige" kristne sin fortvilelse. Dette henger med at det er dette seerne vil se, vi liker å se, generalisere og dømme.. Selv det som er positivt vinklet kan seeren ta negativt opp.
Hvis noen spør meg om jeg er en furry så må jeg først spørre hva de legger i ordet, for det er ikke godt å vite hva de egentlig spør om.
Det er blandede følelser for mediadekning av furry-subkultur, noen er positive til det andre er skeptiske. De siste årene har ting forandret seg veldig og det er flere nå som er positive til tv-innslag enn før.
Filmen nedenfor viser hva jeg assosierer med furry - det handler om å ha det gøy. Det er litt barnslig men til riktig anledning er det ikke så dumt. Jeg syntes godt det kunne vært flere kostyme-dager i året, Halloween og nyttårsaften er vel de eneste vi har her i Norge hvor det er normalt å kle seg ut.
http://www.youtube.com/watch?v=jbRkIepb0QgVizaari, Hvis du har sneversynte venner som ikke stoler på deg og tror stygt om deg uten grunn så tror jeg ikke at et TV-innslag vil forandre på det.. Du kan jo håpe men jeg hadde funnet meg noen andre å brukt tid sammen med