Miles, så fint at du allerede har funnet Cosmetro, Sandman og The Boys. Hva synes du om de forskjellige?
Ganske sikker på at det var jeg som nevnte dem ^^
Kan jo svare på den jeg også.
Vel, har ikke lest
The Boys da, men kjenner så vidt til den, og Garth Ennis har jo mye artig. Har lest et par volum av
Transmetropolitan, men ble aldri helt grepet. Likte ikke Spider Jerusalem karakteren noe særlig, føltes som forfatteren prøvde litt for hardt å gjøre han kul. Men håper å kunne jobbe meg i gjennom den en gang likevel. Er jo greit å få med seg.
Men holder for tiden på å jobbe meg i gjennom
The Sandman; har vel tre bind igjen av den offisielle serien. Ganske bra, men noen numre kan være litt vanskelig å komme seg i gjennom, hvis det blir mye tekst og eksperimentering med tegninger og font. Leser også
The Sandman Companion ved siden av, som intervjuer Neil Gaiman om hver
arc, og kommer med noen analyser. Ganske interessant, veldig mange referanser til litteratur, mytologi, osv. som man ikke nødvendigvis legger merke til. Får se hva jeg føler om den når jeg har lest meg ferdig.
Ah, og
The Incal er også en favoritt! Det vil si, det jeg har lest av den. Jeg har vel bare lest
prequelen, som ble utgitt i USA før originalen og under navnet
The Incal, som jo kan gjøre ting litt forvirrende. Men det jeg leste var fantastisk, og jeg har den norske oversettelsen av originalen stående i bokhyllen. Har enda ikke kommet til den, dessverre. Men Jodorowsky er fantastisk.
Ah, og kom på at jeg faktisk kjøpte
Inkopol spillet på Steam når det var på salg for litt siden også. Har ikke spilt det enda, så aner ikke hvordan det er. Kanskje det ødelegger litt for bøkene, hvis jeg noengang leser de.