Skrevet av Emne: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund  (Lest 3781 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« på: 29. jul, 2011, 08:34 »
Saken kan leses her:
http://www.dognews.no/?p=1664
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10080986
å en rekke andre steder.

Hva tror/syns dere om dette, selv søket jeg opp stoffet som ble brukt; doxtsyklin. Å fant ut at det er en av antibaktrielt stoff som blir brukt blant annet mot Borreliainfeksjon (flått bitt).
Selv kunne gjerne litt å høre mer om hvordan hunden hadde det, eventuelt om det er no klar tegn på endringer av personlighet eller sykdomsbilde fra hva rasen vanligvis er vant til. Uansett, interessant at forskningen går videre.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #1 på: 29. jul, 2011, 10:10 »
Gitt at  doxsyklin ikke tuller for mye med bakteriekulturen til hundens mage så tviler jeg den har noe større ubehag.

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #2 på: 29. jul, 2011, 10:22 »
Saken kan leses her:
http://www.dognews.no/?p=1664
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10080986
å en rekke andre steder.

Hva tror/syns dere om dette, selv søket jeg opp stoffet som ble brukt; doxtsyklin. Å fant ut at det er en av antibaktrielt stoff som blir brukt blant annet mot Borreliainfeksjon (flått bitt).
Selv kunne gjerne litt å høre mer om hvordan hunden hadde det, eventuelt om det er no klar tegn på endringer av personlighet eller sykdomsbilde fra hva rasen vanligvis er vant til. Uansett, interessant at forskningen går videre.


Sorry Wolftale, dette er gammelt nytt
Fins fylt at dyr som allerede gløder, Eneste kule her er at de har brukt en primer, som trenger "doxsyklin"
litt synn at man trenger ultrafiolett lys for at den skal gløde eller ei, (gammel metode foresten)
>_< det "nye" nå er at man bruker fluroserende.primere isteden for, slikt at organismen(katt/hund/Gode-labrotter, og fisk   [razz])
lyser i forhold til hvilkne gener som er aktive eller ei(ganske greit siden de lyser konstant da)
Lærer utrolig mye ved å benytte seg av slike primere.
men tror hovedsaklig at dette forsøket var mer eller mindre gjort for gøy, noe som i seg selv er ganske gøy...   [laugh]
har selv lekt med slike primere, men hovedsaklig i forskjellige sopp typer, (pokker som jeg savner lab'en)

*primere: (genetisk informasjon som styrer når andre gener skal være aktive eller ei)

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #3 på: 29. jul, 2011, 10:31 »
Saken kan leses her:
http://www.dognews.no/?p=1664
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10080986
å en rekke andre steder.

Hva tror/syns dere om dette, selv søket jeg opp stoffet som ble brukt; doxtsyklin. Å fant ut at det er en av antibaktrielt stoff som blir brukt blant annet mot Borreliainfeksjon (flått bitt).
Selv kunne gjerne litt å høre mer om hvordan hunden hadde det, eventuelt om det er no klar tegn på endringer av personlighet eller sykdomsbilde fra hva rasen vanligvis er vant til. Uansett, interessant at forskningen går videre.


Sorry Wolftale, dette er gammelt nytt
Fins fylt at dyr som allerede gløder, Eneste kule her er at de har brukt en primer, som trenger "doxsyklin"
litt synn at man trenger ultrafiolett lys for at den skal gløde eller ei, (gammel metode foresten)
>_< det "nye" nå er at man bruker fluroserende.primere isteden for, slikt at organismen(katt/hund/Gode-labrotter, og fisk   [razz])
lyser i forhold til hvilkne gener som er aktive eller ei(ganske greit siden de lyser konstant da)
Lærer utrolig mye ved å benytte seg av slike primere.
men tror hovedsaklig at dette forsøket var mer eller mindre gjort for gøy, noe som i seg selv er ganske gøy...   [laugh]
har selv lekt med slike primere, men hovedsaklig i forskjellige sopp typer, (pokker som jeg savner lab'en)

*primere: (genetisk informasjon som styrer når andre gener skal være aktive eller ei)
har vel lest om glødende gulfisker, men kanke si jeg har lest om pattedyr o.O Kan hende jeg har missa noe, eventuelt vg som endelig fant no "spennende nytt". Uansett, ganske interessant at virker, og jah, litt kjedelig på en måte at man nå bruke UV lys.
 Kan hende de finner en måte å få de til konstant selvlysende.

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #4 på: 29. jul, 2011, 10:46 »
så et program for et par mnd siden om selvlysene griser
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #5 på: 29. jul, 2011, 22:48 »
o.o ........awesome
[inserts passende signatur]

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #6 på: 29. jul, 2011, 22:58 »
så alle de fursonaene som gløder eller delvis gløder samt har gødende.. um.. kroppsdeler. er ikke så farfetched med andre ord  ; 3

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #7 på: 03. aug, 2011, 17:52 »
Leste det for en stund siden...
Og satt der og lurte på hva som egentlig var vitsen med å gjøre det...
Virka litt meningsløst i seg selv, ihvertfall kortsiktig.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #8 på: 29. aug, 2011, 17:46 »
AWSOME ;D ( vis de ikke ble skada )

Rayne

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 197
    • Vis profil
Sv: Vitenskapsfolk skapte selvlysende hund
« Svar #9 på: 30. aug, 2011, 01:14 »
Håpe hunden har det bra, ellers var det jo ganske kult då ^^