Skrevet av Emne: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp  (Lest 6661 ganger)

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« på: 28. mai, 2011, 00:00 »
http://www.dagbladet.no/2011/05/27/nyheter/dyr/innenriks/dyrenes_nyheter/hest/16693107/

hvem i helvete kan finne på å gjøre noe sånt.. sånne folk burde vært skut på stedet.. hive syre på dyr som aldri har gjort deg noe.
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Cyber Sheppie

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 754
  • May the music of my soul never fade
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #1 på: 28. mai, 2011, 00:06 »
det er rett og slett bare sykt at folk gjør sånt. det er til å bli kvalm av
In Soviet Russia, table flips you.
┬─┬ ︵ /(.□. \)

Roxas

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • I be a cat dammit :)
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #2 på: 28. mai, 2011, 00:53 »
WUT DA F***!?? SYRE!?? er lov å tenke før man gjør noe!! D:<
yada yada! "lille emo faggot" har hørt det før....
skype: Fanartistxd
facebook: Roxas Shitload

Zaty

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1366
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #3 på: 28. mai, 2011, 03:26 »
"- Jeg så på hesten etter den akutte skaden. Det er veldig vanskelig å si hva som kan være årsaken. Hadde det vært syre ville mest sannsynlig hesten fått mye dypere skader. "

Merk dere denne. Eg kan bekrefte at syre ville gitt hesten sterkere sår enn det der, eg har jobbet med det.
Men det kan såklart ha vært en veldig svak syre, så det er da ikkje helt utelukket. Eg vil bare påpeke at de ikkje fant årsaken 100%, og at det kunne vært myyyye verre.

Uten tvil noe som har skjedd hvertfall, og det er selvfølgelig dumt. Som Indigo, så blir eg ikkje særlig overraska lengre over slike ting, det skjer hele tiden. Syns synd på hesten(e) :/

Klikketiklikk :D

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #4 på: 28. mai, 2011, 07:53 »

Tviler sterkt på at noen har kastet syre, hvis ville jeg da trodd at sårene ville sett litt mer rennende. Når det kommer til om det er syre eller ikke, det kan være det. Er litt avgjørende om hvilken syre og hvor sterk. Ikke alle syrer er like etsende heller.

Kan ikke si jeg heller tror det er syre, i hvertfall ikke som har blitt kastet på. Og dessuten er det vel ikke så lett å få tak i syre hvis man ikke jobber på lab? Vet i hvertfall at på jobben min så får vi ikke lov til å sende syre/baser ut til kunder etter at vi har fått det fra leverandøren pga. diverse regler.

Uansett, hva som har skjedd er helt jævlig. Man slipper ikke ut dyr og mishandler dem bare fordi man kan.  Håper man finner idiotene og gjør dem en passende straff. Håper også at hestene kommer seg av skadene.

FlameTheReadFox

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #5 på: 28. mai, 2011, 11:32 »
stakkers hester!  [sad]

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #6 på: 28. mai, 2011, 11:40 »
Stakkars!
« Siste redigering: 29. mai, 2011, 13:37 av TheWolfieLegend »

AndyPandy

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #7 på: 30. mai, 2011, 09:06 »
Høhøhøhø...
« Siste redigering: 30. mai, 2011, 09:08 av Jinnai »

Catya

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #8 på: 11. jun, 2011, 02:59 »
Jeg skrev et innlegg om dyremishandling i BA's Summetone en gang for noen uker siden.

"Norsk Dyrelov er en vits.

Det er på høy tid at Norge innfører dyrepoliti. Hvert år blir hunder, katter og andre dyr mishandlet av eieren eller uoppdragne tenåringer og folk som mister vettet i fylla. Man hører om katter som blir kastet i sekker og ut av biler, hunder som blir bundet fast og druknet, og fugler som blir drept for moro skyld. Det ser ut til at ingen tar dette på alvor. Det blir rappotert inn cirka 200-300 saker i året, men kun 10-20 blir tatt hånd om, resten blir henlagt. Dyrevernsloven i Norge er en vits, en sovende lov. Norge burde bruke mer penger på dyrevernsorganisasjoner"


Jeg skrev også at "Alle som eier katter, burde kastrere/sterilisere de, men er mange som ikke gjør det, fordi "det er for dyrt", men BA klippet det vekk.

En uke senere fikk jeg svar fra en annen leser:

"Dyrepoliti

Jeg er helt enig med <<Jente 24>> som summet sist Mandag om at vi burde hatt et Dyrepoliti. Det er så mange dyr som blir mishandlet av idioter som tror dyrene ikke føler smerte. I stedet for at mine skattepenger går til støtte for pelsdyrnæringen, kunne de millionene heller gått til dyrepoliti. Jeg er uenig i at deler av pengene mine går til pelsdyrnæringen"
« Siste redigering: 11. jun, 2011, 03:01 av Catya »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #9 på: 11. jun, 2011, 18:30 »
Jeg synes også at om det skulle vært syreskade, skulle det sett værre ut. På bilde ser det nesten ut som noen har prøvd å
barbere hesten helt ned til huden. Men fortsatt, å gjøre sånn skade på hestene, og så slippe dem løs, det er noe de burde
bli tatt for, og forhåpentligvis blir de tatt de som har gjort dette. Skadene kunne lett vært værre, for hestene som ble
sluppet ut kunne ha løpt ut i veien og blitt påkjørt.

Og jeg synes også Norge burde ha et dyrepoliti som tar seg av ting som dette, så man slipper å sette det på skuldrene til
politiet som har masse annet de må ta seg av. Det er for mye misshandling som ikke blir gjort noe med, og det burde endres.

Roxas

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 186
  • I be a cat dammit :)
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #10 på: 11. jun, 2011, 23:21 »
yeah, fuck Norge a! x3 neida, men dyrepoliti hadde vært fint C:
hehe... kommer sikkert ikke til å bli noe av :C men er jo lov til å håpe  [smile]
yada yada! "lille emo faggot" har hørt det før....
skype: Fanartistxd
facebook: Roxas Shitload

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #11 på: 12. jun, 2011, 16:22 »
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #12 på: 20. jun, 2011, 22:12 »
hadde jeg kunnet hadde jeg personlig stilt opp med pappas hagle og skutt litt rundt på den jævelen som gjorde det der.

Catya

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #13 på: 20. jun, 2011, 23:23 »
Var en som skrev i BA idag at når hun og sønnen var ute og matet ender, kom en syklist og syklet gjennom flokken og kjørte på en and, han stoppet ikke engang, bare syklet videre. Anden ble hardt skadet,stakkar.... [mad]

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #14 på: 08. jul, 2011, 14:27 »
Ka  helsikke O.O f*** mennesker -.- KAN DE ALDRI SLUTTE MED Å ØDELEGGE VERDEN!!!!! xC
« Siste redigering: 15. sep, 2011, 15:38 av MagiMax »

Zoxeb

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #15 på: 08. jul, 2011, 20:12 »
Ka  helsikke O.O fkin mennesker -.- KAN DE ALDRI SLUTTE MED Å ØDELEGGE VERDEN!!!!! xC

Skjønner hva du mener, men du er også et menneske.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #16 på: 04. sep, 2011, 20:52 »
Ka  helsikke O.O fkin mennesker -.- KAN DE ALDRI SLUTTE MED Å ØDELEGGE VERDEN!!!!! xC

Skjønner hva du mener, men du er også et menneske.
Kunne ønske jeg var et dyr >:c Stakkar eieren fikk jo ikke sove lenger. Bra de inførte vakter :3
« Siste redigering: 23. nov, 2011, 18:09 av Blaze »

Samuel_Laeon

  • Gjest
Sv: hva i ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppppp
« Svar #17 på: 02. jan, 2012, 03:11 »
jeg hadde personlig helt syre nedi de sin hals og sparket dem et par ganger :( stakkars dyr...