Jeg er redd det blir alt for liten frist. De få byggerne vi har i Norge lager disse på egen fritid (ved siden av skole, jobb, styr og stell).
Det vil også si at de fleste av dem må bestille material på forhånd, som enkelt kan ta den tiden som gjenstår... og da har vi ikke begynt på selve konstruksjonstiden eller ventelister. Tommelfingerregelen ligger på 1 år fra man har bestilt til en suit er fullført.
Men, kan du nevne hvor du holder til og litt mer spesifikt om hvilke forventninger du har til arbeidet?
F.eks. kvalitet, material, egenskaper, budsjett.
Bosted = Hovedsaklig så byggerene vet hvordan han/hun kan sende den til deg, eller hvem som vil være mest aktuelle.
Kvalitet = Har du noen bilder av kostymer som tilsvarer kvaliteten du forventer?
Material = Siden du spør her antar jeg at du ønsker fuskepels med et vist minimum av hårlengde.
Egenskaper = Hvor realistisk skal øyene være? Låst eller beveglig kjeve?
Budsjett = Vil ha mye å si på kvaliteten. Samtidig er det greit å vite om du er forberedt på kostnadene en haste fursuit vil koste (både i penger og kvalitet).
Personlig vil jeg sterkt anbefale deg å gjøre det selv. Vi har linker til tonnevis av guider, og kan enkelt vise deg til lokale leverandører av material.
Da vil du slippe unna med en drakt til 2000-3000 tusen (kun materialer), du vil slippe ventelister/usikre tidsfrister (uansett yrke: spesiallagd betyr ingen garanti på dato), og du vil ha en viss garanti på kvalitet.
Vi kan hjelpe deg med å komme i gang pluss fortelle hvordan deler blir til.