Skrevet av Emne: Kostyme til musikkvideoinnspilling  (Lest 3707 ganger)

KristofferCrook

• Nykommer
    • Vis profil
Kostyme til musikkvideoinnspilling
« på: 13. mai, 2011, 16:06 »
God dag alle sammen!

Jeg skal skyte en musikkvideo i slutten av mai hvor hovedkarakteren er ett slags dyr (se vedlagt bilde). I alle fall så trenger jeg å få laget denne skapningen kjapt og enkelt. Missforstå meg rett, drakten må henge sammen men det er ingen nødvendighet for at det er noe særlig slitesterkt, jeg har masse filmtriks som kan kompansere for kjapt arbeid.

Det jeg i alle fall skal frem til er at jeg er på jakt etter noen som kan lage dette kostymet asap zulu. Jobben er naturligvis betalt.

For mer informasjon ta kontakt på kristoffer.ny@gmail.com

Mange takk, ha en flott helg videre.

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Kostyme til musikkvideoinnspilling
« Svar #1 på: 13. mai, 2011, 20:43 »
Jeg er redd det blir alt for liten frist. De få byggerne vi har i Norge lager disse på egen fritid (ved siden av skole, jobb, styr og stell).
Det vil også si at de fleste av dem må bestille material på forhånd, som enkelt kan ta den tiden som gjenstår... og da har vi ikke begynt på selve konstruksjonstiden eller ventelister. Tommelfingerregelen ligger på 1 år fra man har bestilt til en suit er fullført.

Men, kan du nevne hvor du holder til og litt mer spesifikt om hvilke forventninger du har til arbeidet?
F.eks. kvalitet, material, egenskaper, budsjett.

Bosted = Hovedsaklig så byggerene vet hvordan han/hun kan sende den til deg, eller hvem som vil være mest aktuelle.
Kvalitet = Har du noen bilder av kostymer som tilsvarer kvaliteten du forventer?
Material = Siden du spør her antar jeg at du ønsker fuskepels med et vist minimum av hårlengde.
Egenskaper = Hvor realistisk skal øyene være? Låst eller beveglig kjeve?
Budsjett = Vil ha mye å si på kvaliteten. Samtidig er det greit å vite om du er forberedt på kostnadene en haste fursuit vil koste (både i penger og kvalitet).

Personlig vil jeg sterkt anbefale deg å gjøre det selv. Vi har linker til tonnevis av guider, og kan enkelt vise deg til lokale leverandører av material.
Da vil du slippe unna med en drakt til 2000-3000 tusen (kun materialer), du vil slippe ventelister/usikre tidsfrister (uansett yrke: spesiallagd betyr ingen garanti på dato), og du vil ha en viss garanti på kvalitet.
Vi kan hjelpe deg med å komme i gang pluss fortelle hvordan deler blir til.
« Siste redigering: 13. mai, 2011, 23:39 av Dax Cyro »

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14. mai, 2011, 00:00 »
lykke til, men det er som dax sier det er et langtekkelig prosjekt.

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14. mai, 2011, 13:10 »
Ser ikke ut som en alt for vanskelig suit, men som Dax sier det tar veldig lang tid å få tak i materialer her i Norge, og lage selv suiten behøver nødvendigvis ikke ta så lang tid (Regandor og Fangz lagde jo sine første partialer på en helg og lest om flere som også lager partial på en dag). -men kommer jo an på om man har tid til å avsette til slikt.
Håper også at du har tenkt på hvor dyrt en fursuit er, ved tanke på tid og materiale.
Og igjen som Dax sier, det er nok billigst å prøve å lage den selv.

Uansett lykke til.

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14. mai, 2011, 13:29 »
Får inntrykk av at du er ute etter noe som bare skal brukes en gang. Har du prøvd å kontakte noe teater? De har ofte god peiling på kostymer, lykke til!

KristofferCrook

• Nykommer
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14. mai, 2011, 17:16 »
takk for rask tilbakemelding! Men vent, jeg har faktisk blixet på deadline, så jeg kan holde på helt frem til 1 juli. Dvs. at kostymet ikke trenger å være ferdig før rundt 10-15 juni - er det fortsatt alt for kort tid, og går det ikke ann å få tak i riktige materialer i Norge?

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #6 på: 14. mai, 2011, 18:58 »
Det hjelper, men hvor mye er igjen avhengig av forventingene deres. En tegning sier for lite.
Deres beste sjanse er enten leie en ferdig kostyme fra teater eller lage en selv.
Spesielt siden vi snakker om spesialsydde kostymer som oftest starter i prisklassen 10 tusen.

Btw. tok en rask kikk på photostreamen din. Holder du til i Oslo?
Jobber selv i sentrum, så kan sikkert avtale et møte for å finne ut hva som er mulig.

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #7 på: 04. jul, 2011, 22:49 »
It's a wrap.
Her er resultatet

Hva som skjedde
Endte opp med å avtale et møte med Kristoffer hvor Tellos og Nifeline ble med fursuiteksperter.
Dette var et kort møte hvor vi gikk gjennom planer og så fort på material som kunne brukes.
Selve suiten ble så laget av Nifeline.
Innspillingen ble gjort i to faser. Dag en var med ekstra fursuitere. Dag to var kun med Quasimoto fursuiten.
Furries som var med i filmen var Tellos, Templa, Skarpen (Fursuit lånt av Nifeline), Aapur (fursuit lånt av Chronowolf) og Freestyler.

Selv ønsker jeg KritofferCrook lykke til med konkuransen, og håper du vinner.
Jeg tror du ligger **selvsensurering** godt an. Den ligger allerede linket på forsiden til Stones Throw Records ;)
Anbefaler alle til å følge med den 11 juli når vinneren blir annonsert.

Sist men ikke minst, takk til alle på NP som var med å hjalp til.
Alt fra de som var en del av produksjonen til de som var med som heiagjeng.

Templa

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Templa Creations
« Svar #8 på: 08. jul, 2011, 22:03 »
Hoho!!
Takk for linken!
Utrolig morro å se :D

Cyber Sheppie

• Senior Fur
  • May the music of my soul never fade