Ser det er flere her som lurer på ang streching av øreflippen, så kommer med noen tips her. Som kan være brukbare.
Det som er anbefalt ( Om du ikke har hull i øret fra før. ) Er å ta hull hos piercer på ca 2 mm, er en god start. Resten av prosjektet kan du gjøre hjemme, bare gjør det rent og ikke rush det.
Beste er å bruke spiraler, de sitter bedre og ødlegger ikke huden like mye som andre. IKKE bruk fleshtunnels eller plugs til å utvide med, de er til å "pynte øret" ETTER du er ferdig med å utvide.
Og i materaler så ikke bruk organske utvidere eller av bein og andre ting. Bruk HELST glass, men kan også bruke plastikk, hvis du er flink til å rense de. Andre materialer kan være med på å skade øret igjen. Til flesh tunnels og plugger er det anbefalt å bruke titanum eller liknende, fordi de er mest skånsomme mot ørene.
Og når du utvider, så gå kun opp 2 mm i sørrelse, eller så kan huden revne, og såret gror skjeldent fint når det har skjedd. ;P
Og vent gjerne mellom 2-4 uker mellom hver gang du bytter utvider. Dette igjen for å unngå betennelse eller revnet hud.
Rens smykket minst en gang om dagen mens du driver med utvidingsprosessen. Dette fordi det setter seg mye død hud, ( eventuelt sminke, om du bruker det. ) Og annet dritt som ikke er bra for sår.
Selv har jeg 16 mm flesh tunnels i begge øra, som jeg har tatt selv. Fikk infeksjon i begge for en stund tilbake, pga feil bruk av materialer. Og måtte begynne å utvide på nytt igjen fra 4 mm på begge øra. Noe som ikke var mye artig. Og i ettertid har jeg slitet med betennelse i den ene øreflippen, pga feil material bruk før.
Så vær forsiktig og have fun! Utviding er kjempe gøy å sysle med, bare man gjør det riktig.
P.S har dere flere spørsmål ang utviding eller piercinger generlt, så ta gjerne kontakt pr melding her på forumet.