Skrevet av Emne: Miles T.F. Baxxter  (Lest 11814 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Miles T.F. Baxxter
« på: 17. mar, 2011, 01:05 »
Jeg har vært en polarrev en stund nå. Nesten like lenge som jeg har vært med i rufsemiljøet, som vil si over ti år. Min fursona er en representasjon av meg selv snarere enn en separat karakter, og jeg ønsker da at den skal gjenspeile meg - utseende, personlighet, og interesser.

Jeg pleier derfor å bli tegnet med like briller som jeg bruker / har brukt IRL, og kledd i (for det meste) like klær som jeg bruker / har brukt IRL.

Likevel så er jeg tidvis usikker på hvordan min furry representasjon bør se ut, om jeg er "unik nok" eller om jeg vil gli inn i mengden av rever og ulver der ute. Jeg har jo ingen unike markeringer på pelsen, ingen vinger eller horn, ingen arr, osv. Men kanskje briller og de riktige klærene holder? Målet mitt er jo ikke å være så gjenkjennelig og unik som mulig, men å ha en representasjon av meg selv som jeg føler at stemmer.

Siden jeg er en babyfur liker jeg også å bli representert som en litt yngre (oftest baby) polarrev. Ikke en annen fursona, bare en yngre versjon av meg selv. Jeg vil jo da bruke klær som er naturlig for det alderstrinnet, og det uvanlig at så unge barn har begynt å bruke briller. Men da forsvinner jo det lille unike jeg hadde, det som gjorde at jeg så litt annerledes ut enn andre polarrever. Men igjen, målet er jo ikke å være unik, og det vrimler jo ikke akkurat av antropomorfiske baby polarrever der ute. Men hvis jeg blir satt ved siden av en annen babypolarrev, vil noen kunne se hvem som er meg? Men igjen, babyer pleier jo å se ganske like ut uansett...

Så, det er mitt nåværende lille fursona dilemma: representasjon vs. unikhet.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #1 på: 17. mar, 2011, 08:31 »
Dette her er egentlig noe du må finne ut selv. Jeg synes ikke akkurat at andre skal ta beslutninger for deg :)
Men vi kan så klart hjelpe deg på vei for å finne ut hva du vil.

For min del prøver jeg å holde min fursona så naturlig som mulig, samtidig som å gjenspeile meg.
Jeg synes det ikke er no særlig med unaturlige farger på pelsen, eller ha andre ting som ikke hører til arten min :P
Så ja, jeg er ikke særlig unik og vil vel bli kalt Generic Fur(fag) av en del, men det gjør meg ingenting siden jeg holder meg mer til det naturlige.

Jeg synes da fursonaen din er no unik da, jeg ser ikke akkurat på deg som den vanlige furryen der ute.
Du har jo polarrev, med briller og klær ligende til dine, samt at du fremstår med fursonaen din som babyfur slik at den blir mer unik, synes jeg :)
vet ikke om dette hjelper deg så veldig mye på vei, synes at du skal bestemme det selv men høre innspill fra andre :)

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #2 på: 17. mar, 2011, 11:58 »
Babyrfur med briller går an.
I virkeligheten har babyer sjelden/aldri briller, men i tegneserier pleier man å skildre "smartere"/"nerdete" babyer med briller.
Samme også når man har baby versjoner av eldre karakterer. Brillene blir igjen.

Update: rettet en brainfart
« Siste redigering: 17. mar, 2011, 14:17 av Dax Cyro »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #3 på: 17. mar, 2011, 21:17 »
Takk for inputen så langt. Vil jo selvfølgelig ikke la andre bestemme min fursona for meg, men kan være nyttig og interessant å høre andres meninger og forslag.

Dette spørsmålet om jeg bør ha briller på når jeg tegnes som yngre har jeg hatt surrende i hodet noen dager nå. Fikk nylig en tegning (se vedlegg) hvor jeg tegnes med briller, som jeg ikke synes ser så unaturlig ut. Kanskje fordi jeg ser litt eldre ut, kanskje mer rundt tre - seks år, men det virker som det er ganske normalt blant furry tegnere å tegne babyer som ser litt eldre og mer intelligente ut enn faktiske barn på den samme alderen. Kanskje jeg bør variere etter tegnestilen til den som tegner? Med det kan jo fort bli litt forvirrende...

Legger også ved en tegning av meg som yngre uten briller, hvor jeg prøver å gjøre det litt mer egent og "unikt" ved å inkludere visse personlige effekter.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #4 på: 20. mar, 2011, 23:55 »
Inspirasjonen slo til i går, og jeg kom opp med en alternativ versjon av min fursona i tilfelle jeg skulle få et plutselig akutt unikhetsbehov: Mhiles Theaf Baxztar, nå med 100% mer laserøyner!

Men tror jeg er fornøyd med å være litt mindre unik for nå, og heller dvele litt videre på det store brilledilemmaet.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #5 på: 21. mar, 2011, 00:17 »
er vel ikke noe krav i å være unik for å si det sånn hehe, men det er nå opp til deg selv hva du føler deg komfortabel med.

når det kommer til briller så synes jeg det ser bra ut på deg, er vel det eneste hjelpfulle jeg kan komme med for øyeblikket xD

Gray Fang

  • Gjest
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #6 på: 23. mar, 2011, 23:44 »
Inspirasjonen slo til i går, og jeg kom opp med en alternativ versjon av min fursona i tilfelle jeg skulle få et plutselig akutt unikhetsbehov: Mhiles Theaf Baxztar, nå med 100% mer laserøyner!

Men tror jeg er fornøyd med å være litt mindre unik for nå, og heller dvele litt videre på det store brilledilemmaet.

sånn helt ærlig foretrekker jeg den gamle utgaven :P selv om den der så litt morro ut da ^^ du får prøve den ut hvis du vil gå for crazy scientist theme eller noe sånt :P


oh 5 min sketch fordi jeg er boored :P

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #7 på: 24. mar, 2011, 01:28 »
Aw, den var jo søt! Kawaii! Tusen takk. [razz] Øynene så kanskje litt småskumle ut, men søt uansett. Ser jo ut til at briller kanskje fungerer.

Du og andre tegnere bør kjede dere mere.

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #8 på: 24. mar, 2011, 06:21 »
Kawaii!

O_o...

Du og andre tegnere bør kjede dere mere.

Enig, vil se mere fangztegning :3

Tellos

  • Administrator
  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 992
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #9 på: 26. mar, 2011, 19:42 »
Foxie goes fishing and catches.....

A wild miles!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #10 på: 29. mar, 2011, 14:03 »
Aw, mange takk, Tellos. [razz] Dog vet ikke helt hvor stor sansynligheten er for å fange en Miles når man fisker. Men man vet aldri! Jeg kan dukke opp på de rareste steder.

Let the fanart flow! Eller kanskje mer nøyaktig, let more artists get bored and draw me.


Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #11 på: 29. mar, 2011, 14:28 »
Vel, nå vet ikke jeg hvor ung Baxx er på sitt yngste men barn på 3-4 år kan jo ha briller.. Så spørs litt på alderen du vil den skal være. En baby vil jo aldri ha briller pga at folk ikke vet enda om det trengs eller ikke.
 Du kunne jo f.eks hatt en type smok (farge, stil og fasong) som går igjen på hvert babyfur bilde, eller bamse. Bare noen tanker.

 Når det kommer til "unikhet", så fins det ingen garanti om din fursona til slutt vil være unik. Folk hermer, folk tror dette er no nytt å spennende og etter 4 år kan de f.eks se en fursona som er helt lik. *shrugs*

Det viktigste med en fursona er at du er fornøyd med den, at den er en form som sieri at du er du :3

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #12 på: 30. mar, 2011, 18:09 »
Denne er til deg

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #13 på: 01. apr, 2011, 00:42 »
Vel, nå vet ikke jeg hvor ung Baxx er på sitt yngste men barn på 3-4 år kan jo ha briller.. Så spørs litt på alderen du vil den skal være. En baby vil jo aldri ha briller pga at folk ikke vet enda om det trengs eller ikke.
 Du kunne jo f.eks hatt en type smok (farge, stil og fasong) som går igjen på hvert babyfur bilde, eller bamse. Bare noen tanker.

Takk for tilbakemeldingen og forlsagene, Wolftale! På det yngste vil jeg vel være rundt ett år. Men som sagt, tegnere tegner ofte babyer som ser litt eldre ut, selv om de skal være yngre, og jeg kan vel tillate meg selv litt "urealisme" fra tid til annen også.

En fast smokk kunne vært artig, men har ingen gode smokk-ideer for øyeblikket. Ellers har jeg blirr avbildet med en Silver Fang plush i et par tegninger (bla. i det ene jeg la ved ovenfor), så lurer på om jeg kanskje skal ha det som et slags kjennetegn. Men jeg kan jo variere litt med objekter etter hva jeg føler for.

Og aw, tusen takk, Ukamii Wolf! [razz] Veldig søt, og ser ut til at du har fått med deg at jeg har en liten kneskade for tiden også.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #14 på: 28. jun, 2011, 01:26 »
Et lite dilemma jeg har med mitt rufsete jeg: mitt furry navn er alt for langt!

Jeg får sjelden plass til hele greia på ett stykk badge, og da må jeg velge om jeg vil bruke fornavnet eller etternavnet. Har et par skilt for hvert av navnene nå, noen ganger også med mellom-initialene slik at de tilsammen staver hele navnet mitt. Men lurer på om det forvirrer folk, når de ser noen som går med skilt med to ulike navn.

Også et lite problem når jeg skal introdusere meg for nye snuter. Skal jeg si jeg heter Miles, eller Baxxter, eller ta hele greia?

Eller kanskje jeg burde gjøre det enda lengre, for moroskyld. Legge til en VII på slutten, og kanskje et par sønn av.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #15 på: 28. jun, 2011, 07:07 »
Jeg bruker vanligvis kun Dax i sånne tilfeller.
Cyros er mest tenkt å brukes for å binde sammen fursonaene.

De fleste her på forumet sier vel kun Miles når de roper etter deg :)
Og du er vel bare Miles T.F. Baxxter den første. Har ikke sett flere av deg ennå.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #16 på: 28. jun, 2011, 08:06 »

De fleste her på forumet sier vel kun Miles når de roper etter deg :)
Og du er vel bare Miles T.F. Baxxter den første. Har ikke sett flere av deg ennå.

Etter det jeg har lagt merke til sier de nye Miles, og de eldste Baxxter.

Da jeg førtst møte deg brukte du Baxxter å kun det om jeg ikke husker feil (oki du har tf foran men det blir alltid sagt). Ser jo på de fleste IM's også at du bruker tf Baxxter, men du avgjøre selv hva du føler for.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #17 på: 28. jun, 2011, 15:03 »
Etter det jeg har lagt merke til sier de nye Miles, og de eldste Baxxter.

Mulig mulig. Tenker ikke så forferdelig mye på det.
Men uff.... er blant "de nye" og (hyper-)aktiv både på forum og meets. Ikke rart jeg blir ekstremt sliten en gang i blant.

Back on topic: Uansett går begge helt fint.
Bare ta det som faller deg mest inn :)

PS. Og ikke gjør som Vampyrer. I følge Terry Pratchett har de gjordt lange navn om til en hobby.
Jo lengre de lever, jo flere navn legger de til.

Dr. Miles T.F. Baxxter Vulpes lagopus Rex jr. ;-)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #18 på: 28. jun, 2011, 21:30 »
Jepp, stemmer nok at jeg først bare het T.F. Baxxter, og senere la til Miles som fornavn. Tipper det var rundt 2005 - 2006 en gang; het sikkert fortsatt bare T.F. Baxxter når det første forumet åpnet i 2004. Så er en del av "den eldre garde" som kaller meg Baxxter, eller de som har blitt introdusert for meg utenfor forumet fra en av den eldre garden. De som først ble kjent med meg på forumet etter navntillegget pleier å gå for Miles. Er litt artig å se hvem som bruker hva, men siden jeg generelt er ubesluttsom og usikker er det alltid vrient å bestemme meg for hvilket navn jeg skal bruke når jeg hilser på folk...

Bruker tfbaxxter som mitt brukernavn flere steder enten fordi jeg hadde registert kontoene før navntillegget, eller fordi milestfbaxxter blir litt langt.

Og hvis jeg skulle få meg en doktorgrad, så kan jeg vel faktisk bruke Dr. initialene!

Azeliah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 164
  • Time to run, kid!
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #19 på: 28. jun, 2011, 22:22 »
Jeg bruger generelt fornavnet til min fursona; han hedder jo i sit fulde Azeliah Shadowstalk. Shadowstalk er dog et efternavn jeg har valgt for at 'gruppere' en række af mine karakterer som er beslægtede, så det føles mere rigtigt for mig at introducere mig som Azeliah.

Jeg genkender dig bedst på efternavnet og hvis jeg har behov for at nævne dig i en eller anden situation, så siger jeg nok Baxxter eller T.F. Baxxter. Jeg ved ikke om jeg bliver betegnet som en af de 'ældre' eller 'yngre' på forummet, det er jo ved at være et par år siden jeg registrerede mig her. Men jeg mindes ikke at have været her i den tid hvor du blot hed T.F. Baxxter her.
"It's too bad that stupidity isn't painful." -Anton Szandor LaVey

In math, I see beauty. In complexity, I see simplicity. In chaos, I see order. You might miss that which is beautiful, but if you do see it, then embrace it.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
TF?
« Svar #20 på: 04. sep, 2011, 00:30 »
Virker som TF er en vanlig forkortelse for transformation, som er en populær "sjanger" innenfor pelskunst. Så var en eller to som under forrige Eurofurence formodet at jeg var en fan av denne sjangeren. Kan være upraktisk. Kanskje jeg burde vurde å bytte til bare Miles Baxxter.

Men har jo hatt navnet mitt en stund nå, så ville vært synd å bare bytte det. I alle fall av banale praktiske grunner. Samt at det ødelegger et eller to av skiltene jeg har.


Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Imposter!
« Svar #21 på: 11. sep, 2011, 16:19 »
Fant nettopp en med en fursona som ligner veldig på min: polarrev med briller. [eek]

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #22 på: 11. sep, 2011, 19:23 »
Fant nettopp en med en fursona som ligner veldig på min: polarrev med briller. [eek]

Ummm, jeg har sett over 10000 polarrevfursonaer med briler.
Tror ikke de hermer etter deg.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #23 på: 11. sep, 2011, 21:36 »
Ummm, jeg har sett over 10000 polarrevfursonaer med briler.

En hær av dobbeltgjengere!

*besvimer*

Glennikit

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 77
  • Like rawr, and stuff!
    • Vis profil
Sv: Miles T.F. Baxxter
« Svar #24 på: 27. okt, 2011, 19:46 »
Jeg tenkte bare jeg ville svare på dette, siden det nå er en annen babyfur fjellrev her (moi).  [laugh]

"Men igjen, målet er jo ikke å være unik, og det vrimler jo ikke akkurat av antropomorfiske baby polarrever der ute. Men hvis jeg blir satt ved siden av en annen babypolarrev, vil noen kunne se hvem som er meg? Men igjen, babyer pleier jo å se ganske like ut uansett.."

Når man ser på fursona bilder av meg, eller Miles så ser man lett at vi ikke er den samme, noen likheter ja, men ellers ikke så mye: bortsett fra samme rase osv.

Jeg synes ikke du bør tenkte så mye på det egentlig, jeg har enkelte trekk jeg kunne brukt i min fursona og, slik som ett arr jeg faktisk har i pannen i virkeligheten, etter å ha tryna stygt på en mur som 5 årig, men jeg bruker det ikke selv, vil ikke vises under pels uansett. :P

Når det gjelder briller, så kjenner jeg faktisk til en annen babyfur som også gjør det samme, jeg synes det blir litt søtt jeg, litt veslevoksent på en måte.  ;D http://www.furaffinity.net/user/nearpup/
uansett, side om side:
Miles:


Meg:



Som en konklusjon;
Selv synes jeg du bør fortsette med fursonaen din som den er.
Du trenger ikke crazy ting som vinger, laser, arr, eller kjøleskap som hale eller gud vet hva.  [laugh]
Brillene er faktisk en ganske fin og søt detalj som du egentlig burde fortsette med å ha på din fursonas babyfur bilder, men dette er bare mine meninger, i det store og hele er jo dette dine beslutninger, men jeg tenkte bare å gi noen råd, ettersom jeg har dvellet på dette selv hvorvidt om min fursona er unik nok.

Omsider kom jeg til den beslutningen at jeg er unik som jeg er, og det tross alt er personligheten som egentlig teller, ikke fursona bildet mitt.




« Siste redigering: 27. okt, 2011, 20:05 av Glennikit »
Bare en rev, som rever rundt... :3
Fa Profil:
http://www.furaffinity.net/user/vikingfops/