Kall meg datanerd, men du har ikke blitt hacket. Noen har fått tak i passordet og brukernavnet ditt.
Hacking er noe helt annet, og oftest gjelder mye mer avanserte systemer og mer lovlige handlinger.
Bruker du samme passord/brukernavn kombinasjon andre plasser? Hvis så, bytt passord på disse.
Du kan gjerne la flere plasser dele samme brukernavn, men aldri del samme passord flere plasser.
Selv har jeg unikt passord nesten over alt, og en kryptert loginliste (med backup på annen PC) hvor jeg har full oversikt på dem alle.
Når det gjelder problemet ditt er fiksen ganske enkel og lovlig:
Steam sin hjemmeside. Antar du og bare du har fortsatt tilgang til eposten steam kontoen var registrert på. Hvis så, bare ta en "forgotten my password".
Hvis de også har endret epostadressen din, så må du kontakte
Steam supportDax sikkerhetsregler:
- Aldri aldri aldri la noen andre enn deg vite om dine passord.
- Unngå kontodeling som pesten. Hvis du ikke har noe valg, så bruk et midlertidig passord og/eller et passord du aldri bruker ellers.
- Så langt det er mulig unikt passord for hvert system. Spesielt bank og andre ting hvor privat informasjon og penger er involvert. Det finnes masse hvis av krypterte passordregistere du kan lagre disse på. Jeg kjører en løsning på min telefon med backup på PC (kalt eWallet). Den lager også nye passord for meg.
- Ha antivirus installert og hold den pluss OS oppdatert.
- Helst unngå å logge deg inn via offentlig maskiner/internettcafeer. Du veit aldri hva fyren før deg har lastet ned av "passordstjelere" på maskinen. Dette er en av grunnen til at jeg har gått over til smartphone. Jeg kan sjekke epost/logge meg inn på nettsider uten å måtte bruke ukjente/usikre PCer