Hei og velkommen. Har hilst på deg i fursuiting forumet, men velger å hilse her også.
jeg er en jente på 15 år og vil prøve meg som Quadsuiter!
jeg er allerede i gang med min første suit og målet er å rekke Desucon 2011
Hmm, basert på alderen din ville jeg sterkt anbefalt å starte med partial i steden.
Du er i den alderen hvor kroppen din endrer seg mye i form og størrelse. Suiten som passer i år må i verste tilfelle kastes året etterpå.
Formelt sett blir alle suitere anbefalt å holde seg unna fullsuit/quadsuit inntil de er sikre på at de har sluttet å vokse.
Samtidig er det første gang du lager en suit. Den første suiten vil alltid inneholde mange feil, så da kan det være greit å unngå for store kostnader. Det er billigere å legge bort en "dårlig" partial enn en "dårlig" quadsuit.
En enklere partial vil også gjøre tidsrammene mer realistiske. Desucon er kun 5 måneder unna, og det er enormt lite tid å skaffe material, lære seg å lage en quadsuit pluss lære seg å bruke en quadsuit.
Personlig har jeg et syn på suiting. Hvor flink/trent du er i å spille karakteren har mye mer å si enn hvor avansert en suit er.
Eller som jeg har hørt på seminarer om suiting: "En god fursuit holder kun et con, neste år taper den mot enda nyere fursuits. En god suiter kan ingenting slå".
Bruk heller en partial for å trene opp byggeevner og spilleevner, så tar du neste steg når kroppen og hodet ditt er klart for neste steg
Jeg ønsker ikke å stoppe deg i fra å lage/bruke en quadsuit, bare at du får så mye som mulig ut av det.
Mitt siste tips: Handler! Selv de flinkeste suiterne våres bruker handlers når de er ute på større ting. Du får en vokter som passer på helsen/omgivelsene pluss du får mer moro ved at du kun trenger å tenke på å underholde andre.
Og ros: Du er uansett i riktig retning. Spørre om hjelp/råd er det de flinke gjør. Man sparer tid, penger, psyke og helse.