Skrevet av Emne: Har du drømmer som gjentar seg? Hvilke?  (Lest 12496 ganger)

Immortal Bat

• Fur
  • *
  • Hei, kropp. Vil du ha litt sjokolade?
    • Vis profil
Har du drømmer som gjentar seg? Hvilke?
« på: 28. nov, 2010, 22:03 »
Jeg drømmer ekstremt ofte at jeg flyr. Senest i forgårs var jeg ute på min nattlige flytur. Da jeg var liten drømte jeg stort sett bare om troll. At jeg sang for dem før de skulle sove. Nå er det flyving som er i vinden. Rart, ikke sant?

Har du noen drømmer som gjentar seg? Noen drømmer som dukker opp, og nesten er blitt en vane? Skrik ut :)
Min deviantART: http://jenvick.deviantart.com/

After the wreck, I picked myself up, spread my wings, and flew away.

Zaty

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Sv: Har du drømmer som gjentar seg? Hvilke?
« Svar #1 på: 28. nov, 2010, 22:43 »
Eg flyr ikkje, eg sykler x) Sykler og sykler. Så plutselig kjører eg i grøfta og våkner.
Standard.

Klikketiklikk :D

lassenissen

• Gjest
« Svar #2 på: 28. nov, 2010, 23:00 »
Jeg drømmer ofte at jeg flyr. Da er det alltid sånn at det å faktisk komme seg opp fra bakken krever skikkelig masse konsentrasjon, men når jeg først er oppe, så går det lett. Jeg kan også fly ganske fort som oftest, kanskje rundt 100 km/t.

Her om dagen drømte jeg at jeg kom ut fra Oslo S, og utafor var det masse folk som fløy rundt, og en del folk som bare gikk rundt også. Det var første gangen jeg har sett andre enn meg selv som kan fly i drømmene mine. Men det var litt gøy. Akkurat som om det å fly var helt vanlig for alle. Jeg tok løpefart bortover og kasta meg opp i lufta, så fløy jeg over hustaka i Oslo og hjemover.

Flying er gøy. <3

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. nov, 2010, 23:29 »
drømmer ja. har nok av dem eller kanskje manko på dem. for det første er jeg sann drømmer og det irritere meg grønt at jeg aldri husker detaljer fra disse. men nok om det. har ellers veldig bisarre drømmer. den mest gjentakende er at jeg løper i naturen (skog, fjel, endeløse sletter osv)  i en umenneskelig fart. mistenker at jeg er hest eller noe lignende i de drømmene. med det rareste er at alle drømmene mine har en 7 mnd syklus så altså begynner hoved drømmene mine på nyt hver 7 mnd. sært..

men så er jeg ikke helt normal heller. hvorfor være normal, når man er lykkelig som gal
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. nov, 2010, 04:53 »
Har ett mareritt som gjentager seg; hvor jeg løper og løper og løper fra ett eller annet som er stort og skummelt, men jeg har aldri sett det >_>
uansett, jeg løper og løper og løper helt til jeg kommer til kanten av en bergskrent (som jeg holdt på å dette utfor som liten) og hopper alt jeg makter, så våkner jeg rett før jeg treffer bakken 20meter under

hater den drømmen >_> den er skikkelig nasty :s

Rayne

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. nov, 2010, 07:20 »
Har hatt mange drømmer/mareritt som gjentar seg, men bare to som eg har hatt i mange år; Eg e inne i ett lagerhus, som ser stort nok på utsiden, men inne er den uendelig, den har sykt mange rom, og hvert rom er det ett hinder/felle som eg må skynde meg igjennom siden det e noge som jakte på meg. Hater den plassen :/

Den andre drømmen så e det zombie-apokolypsen, og den bruke å starta me at eg kjøre en bil te en 'landsby' som folk beskytte, men når eg komme der så e det fullt av zombier der. Så e det jo å fighte seg ut derfra, som eg aldri greie :P
det eg hate mest med drømmen, e at eg alltid tar opp en mp5 sub-machinegun, men glemmer alltid å sette ett magasin i den -.- og det e lite kjekt når du e nede i en kjeller/labyrint :P

AndyPandy

• Gjest
« Svar #6 på: 29. nov, 2010, 08:51 »
Har en der jeg blir angrepet av et kvinnelig gjenferd, hun kommer sakte mot meg med utsående hår og vilt blikk, kjolen flagrer og slikt, ser helt jæ**lig ut x3 og jeg prøver å rope om hjelp, men er helt hes, så det kommer ingen lyd. Det er bare den verste følelsen ever, å ikke kunne rope om hjelp i en slik situasjon. Damn you Supernatural! xD

Corona

• Über Fur
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #7 på: 29. nov, 2010, 08:58 »
Jeg har en tendens til å ha den samme drømmen/en lignende drøm minst en gang hver måned.
.. der det er et eller annet som tar kontroll over de som står meg nærmest slik at de ikke kjenner meg igjen eller helt carer i meg.
Det er grusomt. :<

lassenissen

• Gjest
« Svar #8 på: 29. nov, 2010, 09:03 »
Jeg lot være å skrive om mareritt i den tråden her for å unngå at den bare skulle bli depressiv... men det ser ut som det er uungåelig.

Jeg hadde kun mareritt når jeg var liten, og det eneste marerittet jeg hadde var et jeg ikke kan beskrive. Jeg tror jeg rett og slett bare drømte om frykt. Det skjedde ingenting i drømmen, ingenting konkret. Eneste jeg husker er at jeg hører en slags "lyd" som blir høyere og høyere, til jeg til slutt våkner sammenkrøllet i senga med henda foran øra.

Men, siden jeg ble 13 eller no så har jeg alltid hatt evnen til å stoppe mareritt hvis jeg vil. Når jeg merker at skumle ting skjer, så kan jeg enten bare dra meg selv ut av drømmen og vekke meg selv, eller gjøre om drømmen til noe awesome. Altså hvis noe skal ta meg så "drømmer" jeg meg bare superkrefter eller no og tar det i stedet.

AndyPandy

• Gjest
« Svar #9 på: 29. nov, 2010, 09:13 »
Altså hvis noe skal ta meg så "drømmer" jeg meg bare superkrefter eller no og tar det i stedet.

Det kalles å kontrollere drømmen din, og da drømmer du egentlig ikke lenger, du er ved din conciousness og tenker/bestemmer selv hva som skal skje i drømmen :3 jeg synes det er det kjedeligste punktet å komme til hvis man drømmer, for til slutt blir du tom for fantasi og må våkne xD

Svinepelz

• Gjest
« Svar #10 på: 29. nov, 2010, 15:54 »
Når jeg var mindre hadde jeg en serie mareritt med samme utgangspunkt. Kjelleren til farmor og farfar...   Jeg ble bedt om å hente no, døra stengte seg bak meg og jeg var alene. Jeg gikk deretter ned trappen og inn mot vaskerommet, hvor jeg enda synes det er ekkelt å være. Litt forbi vaskemasinen og fryseren er det et åpent kått (uten dør)  der er det helt svart, og man hører bare en duringen og rumlingen til en varmtvannstank eller no. I drømmen var det to store dører der (som på et ridderfort) Jeg banka på de og hufsa kom ut. Resten av drømmen var at jeg løp for livet ut men henne bak meg. Jeg våknet alltid av at jeg falt og så bak meg, hun stod der og så på meg med kalde øyne. Våknet somregel iskald, uten dyne og mørkt rom..

*grøss*

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #11 på: 29. nov, 2010, 16:00 »
Har ikke akkurat no drøm som gjentar seg (som jeg husker)..
men når jeg som oftes drømmer, er det mareritt i den form av at det skjer no dritt x3
Om det er krig, drap, eledinghet, eller no annet, you name it.
Med andre ord; er ikke ofte jeg drømmer noe "fint" x3

shackie

• Gjest
« Svar #12 på: 29. nov, 2010, 16:08 »
Jeg har hatt det samme bildet i hodet mitt når jeg har drømt, I flere år, ikke hver natt ellerno men det har gjentatt seg siden jeg var en liten kattunge owo

Det er ett bilde av besteforeldrene mine da de netopp hadde giftet seg. de var liek 20 og noe på bildet og det er akkurat det bildet bestemor har i stua nå. Men når jeg drømmer om det er det mer gammel-aktig. lolfreaky.

Immortal Bat

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 29. nov, 2010, 17:13 »
Nei og nei. Vel, dette er jo litt off-topic i forhold til spørsmålet i emnet, men i dag fant jeg altså en drøm jeg hadde skrevet ned. Og jeg tror ikke jeg trenger å nøle med å si at enkelte medisiner gir sprø reiser om natten :D Here we go:

"I natt drømte jeg at jeg hoppet ut fra et vindu, og ned på bakken. Der ble jeg til en Lollipop-is. Så ble jeg lagt i kunstig koma på sykehuset, og fryst ned for ikke å smelte. I drømmen så jeg meg selv utenifra, som en Lollipop, så jeg så meg selv ligge der nede på bakken og bli til en slags suppe."

Akkurat nå skulle jeg likt å være drømme-tyder. Drev faktisk med det som hobby før, ved å lese bøker og gå inn på nettsider. Det er jo ganske interessant.

Azeliah

• Aktiv Fur
  • **
  • Time to run, kid!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 29. nov, 2010, 18:31 »
Jeg har haft mange drømme der har gentaget sig. x3 En har været et mareridt der er kommet ret periodisk, med omkring et års mellemrum, den var mærkelig. x3 Den handlede ret specifikt om at min bror var blevet besat af en dæmon. x3 Men som sagt, jeg har haft mange, den der er blot en jeg husker tydeligt fordi den kom da vi var flyttet i et nyt hus da jeg var mindre og holdt da vi flyttede fra det igen. Ikke underligt at selve huset var med i drømmen heller. :3 Men sjovt at jeg ser den her tråd nu, for jeg havde en her i nat, den involverede min første skoledag på gymnasiet og pizza. <3 Var ret morsomt. x3
"It's too bad that stupidity isn't painful." -Anton Szandor LaVey

In math, I see beauty. In complexity, I see simplicity. In chaos, I see order. You might miss that which is beautiful, but if you do see it, then embrace it.

Immortal Bat

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #15 på: 29. nov, 2010, 19:15 »
Jeg har haft mange drømme der har gentaget sig. x3 En har været et mareridt der er kommet ret periodisk, med omkring et års mellemrum, den var mærkelig. x3 Den handlede ret specifikt om at min bror var blevet besat af en dæmon. x3 Men som sagt, jeg har haft mange, den der er blot en jeg husker tydeligt fordi den kom da vi var flyttet i et nyt hus da jeg var mindre og holdt da vi flyttede fra det igen. Ikke underligt at selve huset var med i drømmen heller. :3 Men sjovt at jeg ser den her tråd nu, for jeg havde en her i nat, den involverede min første skoledag på gymnasiet og pizza. <3 Var ret morsomt. x3

Tror du det kan ha vært noe med det huset? Creepy, eller i alle fall litt spennende.

renawolf Ookami

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
    • Deviant
« Svar #16 på: 29. nov, 2010, 19:45 »
drømmer hmmm farlig tema for meg drømmer om mye rart. jeg aner ikke hvordan å ha mareritt jeg drømmer ofte om jeg forvandler meg til renamon eller ulv og gjemmer meg for å se hvordan vanlige folk er og andre furryer. jeg har følt smerte i drømmen før creepy.  :-\
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
    \(>o<)/       ∑(O_O;)
〜(m~-~)ノ ~(((怨    (ToT)
ぁけぉめ☆m(_ _)mことょろ\(^0^)/

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. nov, 2010, 19:47 »
jeg har følt smerte i drømmen før creepy.  :-\

Det er nok ikke så uvanlig at man føler diverse ting mens man drømmer, som for eksempel smerte.
Det har ihvertfall skjedd med meg også x3

Immortal Bat

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 29. nov, 2010, 21:15 »
jeg har følt smerte i drømmen før creepy.  :-\

Det er nok ikke så uvanlig at man føler diverse ting mens man drømmer, som for eksempel smerte.
Det har ihvertfall skjedd med meg også x3

Jeg drømte en gang at jeg ble drept av Otto Jespersen (XD).  Faktisk kunne jeg kjenne smerten ile gjennom kroppen også etter at jeg våknet, noe som kom seg av at jeg ubevisst hadde kløpet meg selv i armen for å vekke meg selv...

Men av og til drømmer jeg også ting som burde gjøre vondt, men som ikke gjør det i det hele tatt.

Tenker egentlig at det å føle smerte i en drøm ikke er noe annerledes enn å føle frykt, sjalusi, sorg osv. Jeg har våknet av drømmer, og vært lei meg resten av dagen, eller trodd at det jeg drømte ville skje på ordentlig, fordi det var så ufattelig trist innhold i drømmen.

Zaty

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
« Svar #19 på: 29. nov, 2010, 22:00 »
Eg føler aldri smerte, bare frykt... *smelte inn i skyggen under skrivebordet* >:

Klikketiklikk :D

SpiceyFeline

• Gjest
« Svar #20 på: 29. nov, 2010, 22:07 »
Jeg har vel egentlig ikke noe spesiell drøm som gjentar seg, men de siste to månedene har jeg hatt mareritt hver eneste natt med bare noen få unntak.
Det eneste er at det bestandig ender med at noen dør.

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #21 på: 01. des, 2010, 23:28 »
Jeg må tilstå at litt av grunnen til at jeg er ofte oppe så sent er rett ogslett fordi jeg er redd.
Redd for å drømme. I ca 4 år har jeg hatt et gjentagende mareritt.
Før kunne jeg ofte ha såkalte lucid dreams, drømmer der man føler seg helt våken, som om man skulle vert helt bevist.
De starter altid med at jeg er på en mørk plass. Det kan være alt fra parkeringshus, skoger, kjellere etc.
Det er et vesen som jager meg, stort sort, hårete, huden i ansiktet er skrellet tilbake så man ser hodeskallen.
Og to nakene øyeeppler, rødsprengte og blodige, som stirrer hatefult på deg.
Det hender at skallen dekkes til av rotten hud, som former seg til mit eget annsikt. En forrotnet version av meg selv.
Andre ganger former den annsiktet til noen jeg kjenner, gjenntar fraser de har sagt til meg. Denne skapningen har presentet seg som Noctifer, bringer av mørke. En sammling av alle mine nevroser, og mørke tanker.
Jeg hater den like mye som den hater meg.
I minne drømmer river den både kjente og ukjente i fillet, morer seg når den plager og piner.
Jeg har hundrevis av ganger, blitt revet i sund eller blitt fortært levende.
Det skummleste er ikke drømmene i seg selv, men at jeg føler faktisk smerte i drømmene.
Ganske tåpelig egentlig, at jeg fremdeles er redd for mareritt.

Men nokk om det, ingen grunn til å bli depresiv over litt dårlig søvn.
Det hender ofte jeg drømmer at jeg, sloss mot alt fra diversje monstre, skurker etc, i fremmede planeter og merklige verdener.
Og redder min make etter å ha vert i gjennom flete prøvelser, som en slags B action film.

Har siden jeg var hvalp hatt drømmer der jeg er en ulv og jager "små dyr" mellom skogen.
Pleide å ha mareritt om ulver som jaget meg, helt til jeg ble en selv.
Det var dette som ledet meg inn i fandommen, via varulver.

Før kunne jeg styre drømmene mine (lycid dreaming/ oneiromancy).
Jeg har løpt som en ulv, flydd som en ørn. Jeg husker en drøm hvor jeg hevet poten og fjell vokste opp fra bakken,
Jeg tegnet med fingeren over landskapet, og en elv randt igjennom det. Jeg var basicly gud i mitt eget univers.

Ps: hvis noen trenger noen drømmer tolket  har jeg drevet med drømmetydning ganske lenge.
« Siste redigering: 02. des, 2010, 00:34 av Ziggy_wolf »

Immortal Bat

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 på: 02. des, 2010, 19:13 »
I det siste har jeg KUN hatt mareritt, men de pleier å komme når jeg ikke har det bra. Det dreier seg om episoder fra fortiden, eller folk fra fortiden, som blander seg inn som "onde" hekser eller diverse, og finner på masse syke ting. Jeg klarer heller ikke å våkne skikkelig om morgenen, fordi disse drømmene tar mye energi fra meg.

Hadde veldig mange lucide drømmer før. Drømte ofte at jeg druknet, og at jeg skreik til dykkerne som stod på land, at de bare kunne drite i å redde meg, siden jeg visste at jeg drømte, og ikke kom til å drukne i virkeligheten (ironi til dem selvsagt. Jeg visste jo at jeg drømte, men den fæle følelsen av å bli trukket ned i dypet var bare helt grusom).

Ziggy_wolf: Du sier du ofte tyder drømmer. Jeg drømmer stadig at jeg flyr, og da er det ofte min far som står og prøver å ta meg. Jeg flyr langt oppover skogene, opp til enten et stort Disney-slott, eller et hus med masse små rom i (gammelt). Hva betyr egentlig det? Prøver jeg å bryte ut? Være fri? Er jeg redd min far? Eller har jeg bare lyst til å fly bort fra sykdommen min (det kom etter det). Takker for svar :)

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #23 på: 02. des, 2010, 22:58 »
Gennerelt når man drømmer at man flyr, har man ofte et bevist eller ubevist ønske om mer frihet. Det at din far prøver å ta deg, kan "sagt på litt Freudiansk her" at du kanskje føler at din far kanskje er litt streng, og ikke gir deg den friheten du selv ønsker.
Jeg går ut i fra at du bor hjemme? Kanskje du har et ønske om å flytte ut finne noe for deg selv. Skoger er ofte en plass man kan utforske, og "løpe fritt". Et hus med masse rom Kan rett og slett bety at du ønsker deg en leilighet. Igjenn kan et gammelt hus me masse rom være symbolsk, på underbevistheten din, at det er noen tanker, traumer, ting du skjuler for deg selv. Noe du har glemt som underbevistheten din jobber med. Med drømmer er det noen symboler som er universale, men mange av disse har en personlig betydning for drømmeren, og må tolkes ut i fra hva den som drømmer legger i symbolene.

Ps: ambefaler Freuds og Jungs bøker om Drømmer, for de av dere som er intresert i drømmetydning.

pps: Siden vi er litt inne på det alternative, har planer om å gjenåpne spåtjenesten min, når jeg får litt mer tid (etter den 12) og jeg får renset kortene og runene mine, og får de til å slutte å avvise meg. Er litt newage for de som måtte lure.
« Siste redigering: 02. des, 2010, 23:08 av Ziggy_wolf »

TheSpottedCow

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03. des, 2010, 00:26 »
har hat noe  nye lit ville drømer i det siste og der rare er att jeg har kontrol over meg selv og kan tenke klart. men fantasien min er ikke enig så vi har noen alvorlige kamper om natta nå. knuste et tasta tur natt til tirsdag.. hehe
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"