Jeg må tilstå at litt av grunnen til at jeg er ofte oppe så sent er rett ogslett fordi jeg er redd.
Redd for å drømme. I ca 4 år har jeg hatt et gjentagende mareritt.
Før kunne jeg ofte ha såkalte lucid dreams, drømmer der man føler seg helt våken, som om man skulle vert helt bevist.
De starter altid med at jeg er på en mørk plass. Det kan være alt fra parkeringshus, skoger, kjellere etc.
Det er et vesen som jager meg, stort sort, hårete, huden i ansiktet er skrellet tilbake så man ser hodeskallen.
Og to nakene øyeeppler, rødsprengte og blodige, som stirrer hatefult på deg.
Det hender at skallen dekkes til av rotten hud, som former seg til mit eget annsikt. En forrotnet version av meg selv.
Andre ganger former den annsiktet til noen jeg kjenner, gjenntar fraser de har sagt til meg. Denne skapningen har presentet seg som Noctifer, bringer av mørke. En sammling av alle mine nevroser, og mørke tanker.
Jeg hater den like mye som den hater meg.
I minne drømmer river den både kjente og ukjente i fillet, morer seg når den plager og piner.
Jeg har hundrevis av ganger, blitt revet i sund eller blitt fortært levende.
Det skummleste er ikke drømmene i seg selv, men at jeg føler faktisk smerte i drømmene.
Ganske tåpelig egentlig, at jeg fremdeles er redd for mareritt.
Men nokk om det, ingen grunn til å bli depresiv over litt dårlig søvn.
Det hender ofte jeg drømmer at jeg, sloss mot alt fra diversje monstre, skurker etc, i fremmede planeter og merklige verdener.
Og redder min make etter å ha vert i gjennom flete prøvelser, som en slags B action film.
Har siden jeg var hvalp hatt drømmer der jeg er en ulv og jager "små dyr" mellom skogen.
Pleide å ha mareritt om ulver som jaget meg, helt til jeg ble en selv.
Det var dette som ledet meg inn i fandommen, via varulver.
Før kunne jeg styre drømmene mine (lycid dreaming/ oneiromancy).
Jeg har løpt som en ulv, flydd som en ørn. Jeg husker en drøm hvor jeg hevet poten og fjell vokste opp fra bakken,
Jeg tegnet med fingeren over landskapet, og en elv randt igjennom det. Jeg var basicly gud i mitt eget univers.
Ps: hvis noen trenger noen drømmer tolket har jeg drevet med drømmetydning ganske lenge.