Jeg vet godt hva gruppepress er. Det er når noen av "vennene" dine tvinger deg til å gjøre ting du ikke vil, og du viser dem fingeren før du smeller døra i trynet på dem og drar for å finne noen bedre venner.
**ondt og litt småsadistisk smill**
Som når du prøver å spandere alkohol på meg?
Men når det er sagt, spøkfulle "har ikke du lyst på en øl?" er også en form for press hvis man er avholds.
Så lenge en avholdsperson ikke kommenter drinkingen, så er det god oppførsel å ikke kommentere tilbake (i noen retning).
Samme regel gjelder også for avholdspersoner. De skal heller ikke kommentere andres drikking så lenge andre ikke kommenterer personens drikking.
F.eks. Når jeg selv drar ut for å feste, så drar jeg ut for å feste. Ikke for å bli påminnet at jeg foretrekker brus fremfor alkohol.
Back on topic:
1: At jeg alltid har gått min egen vei, tatt mine egne valg og aldri har angret på det.
Jeg har fått dratt mange forskjellige steder og prøvd mye forskjellige aktiviteter.
2: De som kjenner meg, kjenner meg for den jeg er. Tilgjengjeld pleier folk å være mer åpne tilbake.
3: Hjernen. Jeg alltid "tenkt fort" og hatt en konsentrasjonsevne lagt over jevnaldrige.
Noen ganger gjør det at jeg surrer med navn/tall eller hopper over ting, men oftest gjør det at jeg kan være veldig analytisk og strukturert.