PC versjonen av Alan Wake.
Jeg har den sære regelen med at jeg totalnekter å kjøpe konsoller og kun fokuserer på PC spill. Har derfor ventet nesten 2 år på PC versjonen. Uansett...
Er veldig positivt overrasket over spillet. De har ikke helt fått til 3 person vinklingen (gjør naviger vanskelig i starten), men resten er bare vakkert. God story, et godt utviklet kampsystem (få ressurser og sårbarheter utforderer deg) og den skrevet som en ordentlig grøsser. Grøssere skremmer ved å bygge opp forventing av fare.
Alan Wake klarte det når en manuscript side tipset meg om første boss. Den gav noen vage tips til hva slags form bossen hadde, men ikke noe mer. Jeg viste ikke når han ville komme og hvordan kampen ville bli, kun at han ville komme. Så istedenfor å bare bli skremt av monstre som angrep meg, så gikk jeg samtidig å tenkte på bossen og andre konsekvenser.
Ellers... tommelen opp for alle referansene til kjente grøssere/horror (både historier og forfattere). Hitchcock, Twillight Zone, Stephen King, Lovecraft og mye mer. Grøsser nerden i meg blir glad hver gang jeg gjenkjenner noe.