Har begitt meg ut på ArcaniA - Gothic 4 nå og har blandede følelser om det.
Personlig spilte jeg aldri G1 eller G2, noe jeg skammer meg over, for det sies at de var de beste, spesielt toern.
Men uansett spilte jeg 3'ern, og jeg må si at det elsket jeg. Det var veldig ustabilt og hadde mye bugs i starten, men hvis man installerte alle de nyeste community patchene så ble spillet nesten fullstendig overhalt, og var i perfekt spillbar form igjen.
Så mitt Gothic-inntrykk kommer fra 3'ern, og jeg må si, ArcaniA skuffer ganske i forhold til det å være et Gothic spill. (det har jo andre utviklere enn de som lagde de forrige spillene så) Jeg ser at de har prøvd å holde seg til gothic-formelen, men det er en del småting som skiller det ut.
MEN, jeg er så heldig å ha den evnen til å skru av det meste av kritisk sans jeg har, og rett og slett bare sette meg tilbake og NYTE det jeg driver med. (jeg gjør sånn med film også) Og når man gjør det er ArcaniA for meg et fantastisk vakkert tredjepersons rollespill som inneholder alle de gode gamle ingrediensene som gjør at man ikke gruer seg til å legge ned flere timer i det. :3
Men sånn btw, så er egentlig ArcaniA noe jeg bare spiller mens jeg venter på at Two Worlds 2 skal komme ut. |D