Skrevet av Emne: hale eller ører ofentlig?  (Lest 17026 ganger)

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
hale eller ører ofentlig?
« på: 06. aug, 2010, 14:17 »
hadde vert fint vis dere som har f.eks, katte/ulveører hale eller anet tilbehør kunne vise det frem :) og jeg lurer litt om det er noen andre her som bruker det ofentlig (det er  det sikkert)  :D jeg brukte mine første fursuit poter ofentlig ^^ laget av litt lodne hansker stoffstykker og papp til klør  [laugh]
[inserts passende signatur]

Vaskebjørn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 133
  • *krafse snuse krafse* ooh! En chillinøtt! *yum*
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #1 på: 06. aug, 2010, 16:01 »
Hei, jeg har disse to som jeg fant i japan. Halen er egentlig en lomme som man knytter rundt livet eller fester på beltet (litt upraktisk som lomme egentlig fordi man konstant setter seg på det som ligger i den [eek] så jeg bruker den helst tom). Jeg bruker begge deler gjerne offentlig og ser ikke på det som noe annet enn å ta på seg en sær bukse eller et spjåka skjørt. Men så lider jeg av et synlighets-syndrom som gjør at jeg hater å forsvinne i den grå massen av ingenting når jeg går på gata.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #2 på: 07. aug, 2010, 02:05 »
har jo lyst, er jo ikke det ^^
men, er ikke altid man har lyst å kle seg opp, hadde man bodd på et noenlunde litt mer folkerikt sted så definetivt. hale og ører det er : D

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #3 på: 07. aug, 2010, 07:45 »
Har gått med hale offentlig, og var vel ikke så skummel.. Selv om jeg ikke gjør det så alt for ofte.
Bilde av halen ligger allerede et annet sted på forumet men husker ikke hvor XD

lassenissen

  • Gjest
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #4 på: 07. aug, 2010, 13:13 »
Jeg har gått med hale offentlig selv, men da har det som regel vært i selskap med andre som gikk med det samme, så jeg skilte meg ikke så veldig ut. Men det var ikke skummelt, folk brydde seg ikke no særlig. ^^

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #5 på: 07. aug, 2010, 17:00 »
Jeg har gått med hale offentlig selv, men da har det som regel vært i selskap med andre som gikk med det samme, så jeg skilte meg ikke så veldig ut. Men det var ikke skummelt, folk brydde seg ikke no særlig. ^^

hehe stemmer det ^^

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #6 på: 08. aug, 2010, 19:55 »
Har gått med hale offentlig, og var vel ikke så skummel.. Selv om jeg ikke gjør det så alt for ofte.
Bilde av halen ligger allerede et annet sted på forumet men husker ikke hvor XD

tror du la det bildet ut på "vis deg selv"
[inserts passende signatur]

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #7 på: 08. aug, 2010, 21:20 »
Har gått med hale offentlig, og var vel ikke så skummel.. Selv om jeg ikke gjør det så alt for ofte.
Bilde av halen ligger allerede et annet sted på forumet men husker ikke hvor XD

tror du la det bildet ut på "vis deg selv"
kan stemme :3 tror jeg har det andre steder også.
Tellos har også brukt den halen i offentlighet  [wink]

Catya

  • Gjest
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #8 på: 15. aug, 2010, 19:32 »
Ører. Går ofte med en lue med katteører i full offentlighet,bryr meg ikke.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #9 på: 20. aug, 2010, 11:27 »
Jeg har gådd med fursuit offentlig.

HVA ER DA SKUMMELT MED... hale og ører lmao? <3

lassenissen

  • Gjest
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #10 på: 22. aug, 2010, 16:18 »
Jeg har gådd med fursuit offentlig.

HVA ER DA SKUMMELT MED... hale og ører lmao? <3

Kanskje det at i motseting til en fursuit, så skjuler ikke akkurat hale og ører identiteten din.

Catya

  • Gjest
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #11 på: 24. aug, 2010, 04:41 »
Pleier å gå med ynglings lua mi som jeg kjøpte på Desucon  [ureshii]

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #12 på: 28. aug, 2010, 16:54 »
Jeg gikk med katteører i russetoget jeg^^, Men jeg kan godt gå med de til vanlig. Men nå strikker jeg meg lue med ører på, så denne kommer jeg nok til å gå med i vinter  ;D

WolfRam

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 59
  • I'm having an awesome day, thank you;)
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #13 på: 10. sep, 2010, 15:07 »
Hadde jeg hatt hale eller ører hadde jeg nok ikke hatt noen problemer med å gå med det offentlig.
Hadde nok brukt det ganske flittig, når jeg tenker meg om;)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #14 på: 14. feb, 2011, 09:24 »
Fyrer litt løs i dette emne igjen jeg da :P

Mens jeg er her nede hos foreldra mine ble det ikke no særlig, så la igjen halen hos kjæresten.
Når jeg var hos han i jula, så gikk jeg med den ut på nyttårsaften, også et par turer ute, blant annet en tur inn på en butikk :P
ellers så har det ikke blitt stort med offentlig bruk av hale.. (har ikke ører :s)

Jeg har gådd med fursuit offentlig.
HVA ER DA SKUMMELT MED... hale og ører lmao? <3

Hale og/eller ører blir mer skummelt ved det faktum at man ikke er helt dekket, altså man er mer eller mindre gjenkjennelig, som kan være skummelt/ubehagelig for en del.
med full/partial fursuit (med hode) vil man være litt mer skjult. Det regner jeg med er grunnen :P

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #15 på: 14. feb, 2011, 09:49 »
Må innrømme at jeg syns walking i Partial, i Ikke-furry-cons-sammenheng ,var skummelt også!
Syns faktisk hale (spesielt leopard halen min) er mindre skummelt, da jeg som regel har hale som er like lang som jakka X3

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #16 på: 14. feb, 2011, 10:13 »
Syns faktisk hale (spesielt leopard halen min) er mindre skummelt, da jeg som regel har hale som er like lang som jakka X3

Cheating :P!
Da synes den omtrent ikke jo x3

Det er vel alltids skummelt de første gangene, uansett om det er kun hale/ører, eller om det er snakk om full suit.
Vet jo aldri åssen folk vil reagere. Og jeg har sett litt åssen enkelte ungdommer "reagerer" mot suits. >_>

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #17 på: 14. feb, 2011, 18:31 »
Har gått med hale på skolen.

Måtte stoppe da alle guttene tok tak i den og dro meg bakover X3

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #18 på: 29. mar, 2011, 00:42 »
Jeg bruker en slik vinterlue i kulden, den har lange poter/votter som jeg også bruker som skjerf  ;D
Det er litt morsomt å se skyggen min med to ulveører som står opp fra hodet.

http://www.alibaba.com/product-gs/375505319/HOT_SELL_STOCK_FUNNY_CARTOON_PLUSH.html


Men hale har jeg ikke prøvd,  enda jeg faktisk kjøpte et par på et marked i Kina. Håper ikke de er ekte vare..  [eek]

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #19 på: 15. apr, 2011, 01:26 »
Jeg har gått i partial suit offentlig, og har brukt kattehalen min på skolen. Har vel gått med ører og poter etter at jeg kjøpte de på
Desucon. Men går vel vanligvis sammen med noen, fordi noen folk ikke vet at slike ting kan bli ødelagt <.<

Templa

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 254
    • Vis profil
    • Templa Creations
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #20 på: 16. apr, 2011, 13:07 »
jeg tar på lue med ører så fort det er kaldt ( eller ikke gidder å ordne meg på håret :) har litt for mange så alltid vanslig å velge :P
Hale har jeg ikke, (eller jo, men den skal være til fursuiten min)
Tror ikke jeg hadde turt å gå med hale på en helt vanlig hverdag, men hadde det vert en konsert eller noe annet litt spesielt så kunne jeg tenke meg det :)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #21 på: 22. apr, 2011, 19:15 »
Vel.. Var nettopp ute og gikk tur med kjæresten.
Tok på meg halen for å lufte den litt og fordi jeg hadde no lyst.

Ting som jeg synes gjør det vanskeligere å fly ute med det, er rett og slett alle andre folk.
Stirring på en negativ måte, snisking og fnising, litt høy lytt snakk akkurat idet man går forbi osv.

Møtte på en del av det når vi var ute nå nettopp. Kjæresten droppa det, men jeg tok den nå på og gikk ut.
Gikk greit til å begynne med egentlig, noen som stirra naturligvis, noen som kanskje små hviska og litt høy lytt snakking seg i mellom mens vi gikk forbi..
Kjente at jeg ikke følte meg no særlig komfortable akkurat.. >_>
Det verste var nå når vi kom tilbake. Gikk forbi ei blokk før vårt hus, og da er det noen som står øverst i blokka og driver å snakker, hoier, synger og masse dritt som er retta mot meg.
Viste fingern for å i det hele tatt gjøre no, men for det meste prøvde jeg å ignorere det hele. Vanskelig nok det.

For å summere opp; Vil si at generelt sett, så er inntrykket mitt at folk er idioter når de ser noen med haler, ører eller suits.
Så fort noen kommer og er utenom det vanlige, så skal det stirres, snakkes dritt, le og alt sånn >.<
Hvorfor folk ikke bare bryr seg om sine egne ting er utenfor min rekkevidde.
Er nå grunnene til at jeg blir mer og mer skeptisk på å bruke hale, eller skaffe meg suit seinere.

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #22 på: 22. apr, 2011, 21:19 »
Trist å høre  :( Folk generelt stirrer på meg selv uten noen hale eller noe (så eg tør ikkje tenke på hvordan det hadde blitt med hale), men eg tror den beste måten å "deal with" slike folk på er ikkje bare ignorere de, men å le MED dem, le av deg selv ,fordi de vil av all verden få en negativ reaksjon ut av deg, viser du at du blir pissed har de vunnet, går du ut med en positiv reaksjon finner de ikkje på mer skittslenging og de gir opp. Folk som skiller seg ut i samfunnet blir generelt alltid sett ned på, mennesker er egoistiske narsissistiske vesener. Tror det hadde blitt lettere om dere begge hadde hale, eller om man går med en større gjeng, alle med hale eller andre props. Tror ikkje eg hadde turt å gå alene med hale!  :-\ Men håper det ikkje gjør deg mer skeptisk til å gå med det, for da har du tapt. Stay strong!  [wink] Eg beundrer folk som tør å skille seg ut!

Pycnopodia

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 662
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #23 på: 22. apr, 2011, 21:49 »
Jeg fikk veldig mange kommentarer når jeg gikk med lue med ører men nesten alle var positive. Mange ville vite hvor jeg hadde kjøpt den, noen spurte om de kunne ta bilde. Eneste negative kommentar jeg har hørt var fra søsteren min.
Jeg ble veldig overrasket fordi jeg trodde jeg skulle få høre negative kommentarer.

Men hale kan jeg tenke meg at folk vil finne hakket snodigere.. En lue holder deg varm mens en hale ikke har noen praktisk bruksområde. Tror folk vil reagere mindre på en full fursuit enn bare en hale.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: hale eller ører ofentlig?
« Svar #24 på: 22. apr, 2011, 21:51 »
Kom nå til å tenke på kommentaren Felix fikk av en gammel mann, da vi var ute å spise da vi var på CabinCon i fjor. Den var no opp i gata av:
"Du er ikke redd for å bli skutt når du går me den der?"

x3 Både jeg å Felix gikk med hale da, dog da Felix svarte nei eller ligende tilbake var det ikke flere kommentarer fra mannen som bare snudde seg tilbake å fortsatte sitt dagelige måltid.