Skrevet av Emne: Hvalkrigen er trappet opp?  (Lest 8657 ganger)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Hvalkrigen er trappet opp?
« på: 14. jun, 2010, 07:10 »
Ser ut som Japan er desperat for  å få nok stemmer...
Hva syns dere om saken?
For min del syns jeg det er feil å drepe truede arter og skal være forsiktig med over jakting.. Dog kan jeg vel ikke tvinge folk til å stoppe hvis hvalen ikke er truet.

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #1 på: 14. jun, 2010, 07:20 »
Tror vel ikke det er nå den er trappet opp?
Sist gang jeg så det her med hvaljakt og japan så hadde ett skip(husker ikke om det var Greenpeace, han der irske gjøken, eller om det var japanerne) som hadde kjørt isenk en anna båt...

Å protestere er en ting.. å renne hverandre i senk på åpent hav og kaste molotov cocktailer er liksom å ta'n litt langt ut.
"Vi protesterer mot at de dreper de snille og uskyldrene hvalene. Vi er for å beskytte livet *kaste molotov cocktail på*"
Dobbeltmoral much?

På den andre sida; motorisert fartøy med harpun som skyter x antall meter vs forsvarsløs hval som aner fred og ingen Astaire..

Sea Sheperd var det jeg mente lenger opp ja.. Saken hadde nok kanskje fått litt mer seriøs tenkning ut av folk om ikke de var med i bildet. Snakk om å ødelegge for sin egen sak, imho.

Saken som er linket til; Kan egentlig ikke si jeg er sjokkert. Reaksjonen min må være noe sånt som.. "Neeeei.. korrupsjon? Blant politikere? Who'd've thunk it?"
Why wasn't I informed?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #2 på: 14. jun, 2010, 08:53 »


Sea Sheperd var det jeg mente lenger opp ja.. Saken hadde nok kanskje fått litt mer seriøs tenkning ut av folk om ikke de var med i bildet. Snakk om å ødelegge for sin egen sak, imho.

Må si meg enig, liker ikke de programmene.. og tviler på at de gjør det bedre.
Men blir sikkert mer liv i de folka nå hvis de får vite at Japan vil være mer korrupte.

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #3 på: 15. jun, 2010, 19:42 »


Sea Sheperd var det jeg mente lenger opp ja.. Saken hadde nok kanskje fått litt mer seriøs tenkning ut av folk om ikke de var med i bildet. Snakk om å ødelegge for sin egen sak, imho.

Må si meg enig, liker ikke de programmene.. og tviler på at de gjør det bedre.
Men blir sikkert mer liv i de folka nå hvis de får vite at Japan vil være mer korrupte.

De var ett par mil unna banen sjøl før de fikk ett eget TV-program da.
De tenner sikkert på den saken der som journalister på en pressemelding fra BP. Saken er jo det at de skulle jo vært forbudt ved lov :P
At de ikke sjøl fatter at de ikke hjelper saken er jo skremmende i seg selv. Cue konspirasjonsteorier
Why wasn't I informed?

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #4 på: 08. okt, 2010, 03:16 »
http://www.dagbladet.no/2010/10/07/nyheter/utenriks/hvalfangst/13736548/

jeg bare legger denne her, burde vel skape litt diskusjon tror jeg, hehe.

lassenissen

  • Gjest
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #5 på: 08. okt, 2010, 11:50 »
HVAL!

... HVALKJØTT! Det er mat! Vet Lindberg hva jeg har i denne pakken her?!
Det her er ferskt hvalkjøtt! Noe som skal spises. OGSÅ KOMMER DYYYYREBESKYTTELSEN OG PÅSTÅR DET AT MAN SKAL BESKYTTE DEN!


Nei men sånn seriøst. Da burde de i tilfelle ha strenge kontroller og kvoter for fangsten.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvalkrigen er trappet opp?
« Svar #6 på: 08. okt, 2010, 12:03 »
For bedre kontroll og bedre retningslinjer.
Om hvalen bør/skal fredes for WWF og andre slike folk ta seg av - men ikke la de bli utryddet i hvertfall