Skrevet av Emne: Internett trolls og deg  (Lest 7832 ganger)

Rob Swiftclaw

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • I just came by to say: Hellooooooooooo!
    • Vis profil
Internett trolls og deg
« på: 26. mar, 2010, 17:16 »
Siden furry fandomen er aktivt og enkelt å finne på internett og det meste skjer der.
Men så igjen er det noen som kan virke litt pirkete, irriterende eller rett og slett innpåslitne.
Disse folka kalles Trolls, de gjør dette for morro skyld og drama og kan virke litt "skadelig" eller plagende. noen av dere vet hvem de er men jeg lurer på om dere har noen gang fått trollenes oppmerksomhet og om de har "plaget" dere litt.

Hvordan takler dere trollene? Jeg har ikke blitt plaget av noen troll enda (kompisene min vet at jeg er furry men de bare spøker med meg og jeg spiller med)
Mitt beste råd mot trolls er: å ignorere dem
Acting!

shackie

  • Gjest
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #1 på: 26. mar, 2010, 18:04 »
.. hmm , trolls , angriper med enkle ord som f.eks furfag eller yiff in hell og lignende , de beste svarene jeg gir da er :  har du ett problem med homofile ?
og til yiff in hell så sier jeg bare :'' I yiffed in hell and it was HOT .. ja , ikke alle fur's yiffer , men man kan jo bare si det uansett fordi de stopper ikke med det første , Den siste kommentaren så jeg i en video på youtube  :3 , det er en video om åssen du håndterer trolls :3

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #2 på: 26. mar, 2010, 18:19 »
Bare smil og vent på solskinnet.
Why wasn't I informed?

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #3 på: 26. mar, 2010, 18:24 »
Skriv att de gjør en god job [w-wink]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #4 på: 26. mar, 2010, 20:45 »
Liker bare å spille med jeg da :P
Være sarkastisk og plage de litt tilbake xP
Gjelder all slags troll forøverig :P

Men beste er å ignorere de... De går uansett lei etter hvert  [wink]

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #5 på: 28. mar, 2010, 18:02 »
Ignorerer dem, finner ip adressa dems eller email og sender dem et virus.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #6 på: 28. mar, 2010, 18:21 »
Hvis de holder seg til spøk: Ignore
Hvis de går over til trakassering: Report/kick ut i fra hva jeg har tilgang til.
Grensen mellom dette er hvor fort de gir seg, eller om de bryter forumregler/lovverk for å "spøke".


Eller så er jeg enormt "troll proof". Har hatt at folk har skrekket og kjeftet uten at jeg reagerte.
Hvis folk prøver å få meg sinna, så ender de oftest opp forbannet over at jeg ikke ble sint :p

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #7 på: 28. mar, 2010, 20:37 »
Og er det er litt artig... å få trolls til å bli sure og irriterte x3
Men.. Ingen som har nevnt det å spore dem opp, hacke de, sprenge PC'n, få i tak i all form for personlig informasjon osv.? :P
Skuffende... x3

Craziux

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2365
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #8 på: 28. mar, 2010, 22:15 »
Og er det er litt artig... å få trolls til å bli sure og irriterte x3
Men.. Ingen som har nevnt det å spore dem opp, hacke de, sprenge PC'n, få i tak i all form for personlig informasjon osv.? :P
Skuffende... x3

lol [laugh]
Ja det hadde vært noe [w-wink]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Seleni

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 21
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #9 på: 29. mar, 2010, 12:01 »
De fleste trollsa er nok furs de og... De bare hater seg selv for det og føler at det får utlignet litt ved å plage de som ikke hater seg selv, eller så har de en eller annen issue med selg selv som de ikke kommer over.
Den beste måten å hamles med troll på, etter min mening, er å svare nonchalant og kvitrende på det som måtte komme av edder og galle, og møte alle forsøk på å lokke varmt blod i årene dine med en tykk vegg av logikk, medfølelse, og ikke minst, viljen til å vri og vende på ALT. Da ender de fort opp som sitt eget offer, fresende, spyttende, svertende.. med litt tynnere hår.

Rob Swiftclaw

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 11
  • I just came by to say: Hellooooooooooo!
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #10 på: 01. apr, 2010, 00:33 »
Trolls er bare vanlig folk med spesielle interesse, slik er det jeg ser dem. Men trikset er noen ganger å ha selvironi. Som feks artikklen om furs Encylcopedia Dramatica, jeg holdte på å dø av latter når jeg leste den overdrevet og dramatiske stoffet de skrev om furs!
Men så igjen, så er jo ED en side man ikke må ta seriøst fordi... vell bare ta en titt på det! men fortsatt er det de skriver om kjempe artig!
Selv om noen artikkler der er litt over streken men hei, det er jo ED.
Jeg liker å browse litt her og der på ED og se hva slags lulz de har klart å brygge sammen av noen av ting jeg finner interressant  [w-happy]

Men husk! noen ganger kan det hende at trolls har et lite poeng der hvis du ser nøye etter. jeg kan nokk ta feil men... jeg vet egentlig ikke. vi må bare ikke overvurdere eller undervurdere dem.
Acting!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #11 på: 01. apr, 2010, 00:44 »
Hadde selv et lite trollproblem med min LiveJournal noen år tilbake. Men bare ignorerte det, og så forsvant problemet.

Men hvis man har uflaks så kan det være man får noen "proffe troll" etter seg, som klarer å komme seg inn på diverse kontoer du har, og/eller som sprer sensitiv informasjon du skulle ha liggende et sted. I verste fall så kan de få tak i noen som kan utvikle seg videre til en slags meme, men dette skjer heldigvis uhyre sjeldent.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #12 på: 02. apr, 2010, 16:48 »
Legge ut personinformasjon eller personangrep = overtramp.
Man går ifra spøk til lovbrudd.
Be andre trolle folk for en er uansett bare pysete.   

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #13 på: 03. apr, 2010, 12:51 »
jeg har fått dette på meg et par ganger x3 kun på Youtube og Imvu da.
på imvu prøvde jeg å faktisk forklare hva en... så og si "Grei" furry er. de gikk med på med og lot meg være sånnsett.
på imvu var det sånn "Humans hunt furries faster!" og en furry svarte "Furries Hunt Humans FASTERR!". jeg for mindel bare "*facepalm* *Gå ut av rommet*".

xD så yeah.
syns ikke de er så gøy :I

Dirtgrinder

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • DeviantART
Sv: Internett trolls og deg
« Svar #14 på: 19. apr, 2010, 08:33 »
Det er som mobbing. Hvis du ikke reagerer på ønsket måte så går de sin vei.
I am disgusted by what you said :(