Akk, så mye å få gjort før man farer avgårde! Men man har alltids tid til å lage lister. Så, her er noen restauranter jeg skulle ha spist på mens jeg var i Sverige:
●
Sakura. Spiste sukiyaki der februar 2012, som var meget godt. Vil gjerne prøve det igjen.
●
Street Food. En fusion gatakjøken-restaurant på togstasjonen. Spiste der sist jeg var i Sverige, en bombay wrap. Ganske godt, og flere andre interessante retter der, og billig.
●
Stockholm Fisk. Ganske nære togstasjonen. Spiste en fantastisk middagsrett der i julen, så vil gjerne prøve det igjen. Er fortsatt meget uerfaren hva gjelder sjømat, men prisene for sjømat er ofte for høye i Norge (ironisk nok).
●
Koh Phangan. Skulle egentlig prøvd dette stedet i julen, men fikk dessverre ikke anledning. Mye av moroa er visst atmosfæren; er dekorert litt som en jungel, men jungellyder i bakgrunnen.
Er vel tvilsomt at jeg klarer å besøke de alle, men et par hadde jo vært bra!
Noen som ønsker å bli med på noen av disse? Vil vel være lettest å spise på noen av disse på onsdagen, søndagen, eller mandagen, hvor det ikke skjer stort. Og vurderer å bestille bord på sukiyaki-restauranten en av dagene; med tanke på hva slags type mat det er, er det nok en fordel hvis restauranten er forberedt.