Skrevet av Emne: R.I.P - Norsk Ulv ?  (Lest 5095 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
R.I.P - Norsk Ulv ?
« på: 10. sep, 2009, 00:00 »
I forbinnelse med Valget i år har jeg fått ett inntrykk av at Norsk Rovdyr, spesielt ulven, ligger dårlig ann når det gjelder dyrevernet i den neste 4-års perioden...

Jeg har en følelse om at Norsk Ulv kommer til å bli uttryddet i løpet av bare noen få år fra nå av, begrunn av forslagene visse partier har kommet med..
F.eks fra Senterpartiet;
De vil kun ha 3 Ulve Yndlinger i året, noe som fører til at Ulven sitter ganske fint i det, og blir borte til slutt her i Landet..
Samt at de vil tillate at alle skal få lov til å skyte et hvilket som helst dyr, uttrydnings truet eller ikke, når det dyret kommer inn på Eindommen til et menneske..
(Hadde Senterpartiet som "Parti" under valg-Ukene på skolen, så fikk info om det igjennom det hvis noen lurer, vet ikke om jeg kan oppgi kilder på dette)

Åssen kommer fremtiden for våre Rovdyr, og villtdyr til å bli?
jeg tror nok de kommer til å få en mørk fremtid, og jeg liker det ikke...

Jeg sier Ja til ulv, og vil heller skyte en sauebonde enn at Norsk ulv blir uttryddet helt.

Hva tror dere? Enige? Uenige? Andre punkter?
Let us hear it!  [smile]

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: R.I.P - Norsk Ulv ?
« Svar #1 på: 10. sep, 2009, 07:13 »
La ulven drepe!


Jah, for ulven og stemte engang på SV fordi hadde så go' rovdyrsopplegg  [mad] og det som ente var ulvemassaker tingen? o.O

Tviler egentlig på at man får lov til å skyte truede dyrearter just for fun, for da kommer det andre organisasjoner inn + at vi har vel også et krav om å prøve å bevare truede arter? eller er det bare no jeg innbiller meg?

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: R.I.P - Norsk Ulv ?
« Svar #2 på: 10. sep, 2009, 10:02 »
La ulven drepe!


Jah, for ulven og stemte engang på SV fordi hadde så go' rovdyrsopplegg  [mad] og det som ente var ulvemassaker tingen? o.O

Tviler egentlig på at man får lov til å skyte truede dyrearter just for fun, for da kommer det andre organisasjoner inn + at vi har vel også et krav om å prøve å bevare truede arter? eller er det bare no jeg innbiller meg?

Ja, vi har et krav, og et ansvar for å bevare arter... Men det ser ikke ut som noen bryr seg lengre...
Mennesket er alt for egoistisk for at det kommer til å skje no, og vi kan forvente oss at Ulven, og trolig andre rovdyr vil dø ut her i Norge i løpet av veldig kort tid...

Issah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 123
  • Rat. Ratface.
    • Vis profil
Sv: R.I.P - Norsk Ulv ?
« Svar #3 på: 10. sep, 2009, 17:58 »
Det som er morro er at det er flere sauer som dauer av å rulle ned bakken de beiter i. Minoriteten av sauer dør fordi de blir spist av ulv. Fleste dør av ulykker på beite.

Chet

  • Gjest
Sv: R.I.P - Norsk Ulv ?
« Svar #4 på: 10. sep, 2009, 19:14 »
Jeg synes at dette er ren idioti. Bønder som ikke vil bruke penger på å beskytte sauene mer [sad]

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: R.I.P - Norsk Ulv ?
« Svar #5 på: 11. sep, 2009, 13:59 »
Jeg synes at dette er ren idioti. Bønder som ikke vil bruke penger på å beskytte sauene mer [sad]

Ja... Synes jeg også...
Det er som å la utgangs døra til huset stå oppe slik at hvem som helst kan bare sprade inn og ta det de vil ha..
Det er vel kanskje et stort område sauene beiter på, men det må da kunne gå ann å gjøre noe mer enn å bare slippe dem løs >.>