Skrevet av Emne: Final Fantasy serien  (Lest 3462 ganger)

Avark

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
Final Fantasy serien
« på: 08. jun, 2016, 15:15 »
Liker ikke alle men noen. Jeg synes 9ern er bra fordi det føles eventyrlig og er mindre fokus på indre problemer. Selv om jeg personlig likte 7ern fordi den drev med psykologi som jeg likte, altså det var en psykologiskt grunn til at det å det skjedde. 9ern liker jeg best fordi, Zidane er jo en fyr i tennårene som flyr etter jenter, jeg mener når ofte ser du et Final Fantasy spill som har slikt av å portrere en fyr som er en fyr, siden fleste parten er det mer "Uff stakkars meg :P". Prøvde litt av 8ern men jeg skulle ønske jeg kunne være faren istedet for den kjedelige sønnen, Laguna het han vel uansett kjedet meg veldig med 8ern så jeg gadd ikke.

For å si det slikt, det var faktisk en episode der Zidane led deprisjoner, men det som gjør det realistisk er at han kommer fort over det. Fordi gutter er ikke så emosjonelle som jenter så det likte jeg, gutter sloss kanskje og blir uvenner i noen dager også går det over. I dette tilfellet tok det ikke langt tid og sa "Ok sorry, var litt teit" for jenter tar det lengere tid med emosjonelt uvennskap. Så jeg fant den delen ganske realistisk.
https://youtu.be/3xqtQwC-hwM

Har vurdert å prøve de tidligere Final Fantasy spillene men ikke helt satt meg i dem enda, har ikke giddet 10ern fordi det er ikke min stil.

Men lurer på hva du synes om serien? Jeg liker noen spill i dem, men tror serien har falt litt av siden Sakaguchi forlot den mer eller mindre, siden han er geniet bak det.

Edit: Kanskje litt grov humor men synes den med 9ern var så sant ifra somethingawful.com om serien, står mye krass men bra på engang :D
http://www.somethingawful.com/news/awful-history-final/1/
http://www.somethingawful.com/news/awful-history-final-2/1/
« Siste redigering: 08. jun, 2016, 17:24 av Avark »

Daemonatrixxx

• Fur
  • *
    • Vis profil
Sv: Final Fantasy serien
« Svar #1 på: 08. jun, 2016, 18:06 »
Jeg og lillebroren min rundet FF9 og jeg må si jeg likte den, og den sangen "You're not alone" har jeg ønske om å lære meg på ocarinaen min, for den synes jeg er så fin!

Vi spilte også FF10 og jeg liker sangen "Suteki Da Ne" som jeg gjerne kunne tenke meg å lære på ocarinaen min også, men har ikke prøvd meg på noen av de føre eller etter, har ikke tiden til å sitte og grinde alt for mye XP på slike spill lenger

Avark

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 08. jun, 2016, 18:27 »
Jeg og lillebroren min rundet FF9 og jeg må si jeg likte den, og den sangen "You're not alone" har jeg ønske om å lære meg på ocarinaen min, for den synes jeg er så fin!

Vi spilte også FF10 og jeg liker sangen "Suteki Da Ne" som jeg gjerne kunne tenke meg å lære på ocarinaen min også, men har ikke prøvd meg på noen av de føre eller etter, har ikke tiden til å sitte og grinde alt for mye XP på slike spill lenger

Nice!. Jeg kom meg egentlig til Disk 2 på PS3, men YLOD drepte min PS3 mer eller mindre. Nå har jeg en PS1 med alle 4 disk kopiene, og koser meg mye med spillet. Et ganske koselig spill og eventyrlig som jeg liker ^^. Faktisk var 10ern det første jeg såg av Final Fantasy og prøvde litt hos en venn da jeg var 13 år, men det var liksom bare en liten stund, husker veldig lite av det. Tror det var kanskje før Xbox 360 kom ut at jeg bestemte meg for å prøve FF7 fordi jeg såg Advent Children filmen av en venn og rundet av det (Som jeg nå ikke synes noe om, men..) spillet derimot er ganske genialt selv om min første opplevelse på den tiden er at grafikken var elendig men summonings og slikt gjorde at jeg digget spillet, men også mest utifra psykologi at jeg liker den og atmosfæren i spillet funker med den synes jeg. Prøver 9ern nå, ganske greit spill synes jeg, helt suverent ^^. Litt morsomt om du kaller moogle flere ganger begynner den å irritere seg over deg som jeg synes er litt kult! Synes de vesnene er litt morsomme i serien :D
« Siste redigering: 08. jun, 2016, 18:28 av Avark »

Daemonatrixxx

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 08. jun, 2016, 23:31 »
Sitat
Litt morsomt om du kaller moogle flere ganger begynner den å irritere seg over deg som jeg synes er litt kult! Synes de vesnene er litt morsomme i serien :D

Hahahaha, det husker jeg lillebror gjorde også! XD

Avark

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. jun, 2016, 01:21 »
Sitat
Litt morsomt om du kaller moogle flere ganger begynner den å irritere seg over deg som jeg synes er litt kult! Synes de vesnene er litt morsomme i serien :D

Hahahaha, det husker jeg lillebror gjorde også! XD

"You're starting to tick me off!"  [w-happy]