Ser ikke helt hvordan levealderen på homofile er relevant her, eller røyking for den del.
Det er mange homofile og/eller røykere som lever lenge og godt, sjøl om de er homofile eller røyker.
Homofili skader ingen andre, så om de er homo så får de bare være det. Røyking skader heller ingen andre, så sant røykerne tar hensyn til omverdenen, dermed skal de få lov til å røyke om det er det de vil. Personlig er jeg i et hetero forhold for øyeblikket, men har vært med folk av mitt eget kjønn før. Så sant jeg vet, så gjorde det ingen andre at jeg og en annen jente klinte. Og som røyker, så kan jeg nevne at jeg alltid tar hensyn til folk som ikke tåler det, ved enten å gå ut, stå et par steg unna folk som ikke takler det, eller sitte ved et vindu og røyke eller eventuelt lufte ut rommet før de kommer på besøk, og heller bruke e-ciggen i deres nærvær.
Back on topic: vikinger var homofober. Også? Mange i gammel tid var homofober, fordi det var det de ble lært til å bli, i tillegg var det ikke ofte man så, møtte på eller hørte om noen som var åpent homo, dermed ble det også en viss xenophobia for det.