Takket være en svensk katt har jeg nå fått tak på noen reste-data-deler, og med litt hell kan jeg kanskje få ting til å fungere før min nåværende datamaskin eksploderer på meg. Det eneste den mangler er et fungerende grafikkort; viften som satt på det forrige hadde visst sluttet å fungere. Muligens også en ny harddisk.
Jeg er dessverre litt usikker hva mine "specs" er, så jeg har tatt et par bilder for se som klarer å tyde de. Det ser ut til at hovedkortet er et MSI P35. Prosessoren er vel verre å finne ut av, siden den er gjemt under viften.
Så mine spørsmål er:
Hvilke grafikkort er kompatibelt med denne hardwaren? Hva skal jeg se etter? Eller eventuelt ikke se etter.
Hvilke grafikkort anbefaler du? Helst noe tilgjengelig fra Komplett, og helst noe innenfor 400 - 1000 kroner. Siden resten av datamaskinen ikke akkurat er det nyeste og beste, så er det kanskje ikke nødvendig å ha verdens beste grafikkort heller. Men vil helst kunne spille nye spill i OK kvalitet, og få noe bedre enn mitt nåværende. (Som er et ATI Radeon HD 5700.)
Hvilket operativsystem er best? De fleste hater både Windows Vista og Windows 8, så det beste er kanskje Windows 7? Jeg er usikker.
Tusen takk for tid og hjelp!