Hei, jeg er et arktisk reptil født og oppvokst i Troms fylke, men har levd de siste 15 årene på sørlandet, nærmere bestemt Kristiansand. Jeg har alltid vært fasinert av anthropomorfiske skapninger, kanskje som et resultat av Disneys egne tendenser med sånt i mange av tegnefilmene deres. Fram til ganske nylig var jeg alltid redd for at noe var galt med meg på grunn av denne fasinasjonen, noe som ikke ble hjulpet av bildene og videone jeg så av tørr-jukkings møtene visse undergrupper praktiserer.
Så traff jeg noen på World of Warcraft, vi delte interesser for tauren rasen og hun viste meg at jeg slettes ikke er alene om denne fasinasjonen og hjalp meg å identifisere meg som en fur, finne min egen fursona og vi tilbrakte en uke sammen på Confuzzled i år, noe som hjalp ekstremt mye på å forstå hva jeg holdt på å bli en del av. I begynnelsen var det helt bisarrt, spesielt når jeg skjønte at disse folkene kom fra alle slags hudfarger, kulturer og grupper, alt fra motorsykkel gjenger til utenlandske kongress-kandidater. Og spesielt å forstå at mens det bildet media fokuserer på eksisterer, så er det en veldig liten minoritet.
Men nå har vi ikke like mye kontakt lenger, og jeg er litt redd for at siden hun var den eneste kontakten jeg hadde til andre furs, så kommer jeg til å miste interessen hvis jeg ikke har noen andre å diskutere den eller videre-utvikle den med.
Så nå bor jeg i Kristiansand, er 26 år, og den fursonnaen jeg og vennen min fant fram til er en Artic Wyvern, altså en slags drage som har utviklet fjær å pattedyr liknende pels for å overleve kalde klimaer, hvilket virket passende med min oppvekst i nord-norge. Jeg håper ikke jeg har skrevet for mye som en introduksjon og at jeg kan finne meg til rette her.