Skrevet av Emne: Planc-teleskopet til ESA finner mulige bevis på at det finnes flere universer  (Lest 3280 ganger)

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sitat fra: IBTimes UK
Scientists believe they have found the first evidence of the existence of other universes beyond our own, following analysis of the radiation left behind by the Big Bang.

Data gathered by the European Space Agency's Planck spacecraft enabled researchers to map the "cosmic microwave" of background radiation left behind when the universe began 13.8 billion years ago.


The findings imply the universe could be just one of billions, or even an infinite number, they say.

The map showed anomalies that cosmologists believe could only have been caused by the gravitational pull of other universes outside our own.

"These anomalies were caused by other universes pulling on our universe as it formed during the Big Bang," said Laura Mersini-Houghton, of the University of North Carolina.

"They are the first hard evidence for the existence of other universes that we have seen."

George Efstathiou, professor of astrophysics at Cambridge and co-author of the research, said the findings "may sound wacky now, just like the Big Bang theory did three generations ago. But then we got evidence and now it has changed the whole way we think about the universe".

"It is exactly right to say that this could be the first evidence for other universes," he said.

Link til artikkelen: http://www.ibtimes.co.uk/articles/468831/20130519/planck-universe-big-bang-mercini-holman.htm

AAaaaaaaaaahhhhhhhh.
Det fortsetter å bli mer komplisert. Vi har ikke en gang sett en liten del av universet vi bor i, ikke en gang vår egen galakse.
Hva skjuler seg på andre planeter? Det spørsmålet blir jo bittelite til hva som kan skjule seg i andre universer.
Helt sjukt.
« Siste redigering: 22. mai, 2013, 22:30 av kazookie »

Exodai

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1299
  • Marinadeknarken
    • Vis profil
    • FurAffinity
Daaamn!
Mind blown er alt jeg kan si til dette egentlig, rart å forestille seg flere universer!
FurAffinity          DeviantArt


Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Oh my goodness oh my damn!

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Åh, så herlig! Hadde du giddet å poste link til artikkelen? :D

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Åh, så herlig! Hadde du giddet å poste link til artikkelen? :D


Der, ligger oppe i førsteposten nå. Sorry for at jeg glemte dette. Var meningen å ha den der hele tiden.

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Med tanke på at avstandene mellom universene antageligvis er større enn omfanget av ett enkelt univers, blir dette litt som avstandene atomer og partikler har segimellom.
what if

Men idéen om at alt (alt noensinne) er uendelig, og bare har alltid vært det, er virker ikke dum hvis hvert univers bare er en samling av greier som tilfeldigvis er nærme nok, fordi tyngdekraft. I såfall det er stuff overalt, uendelig mye. Starten på et nytt univers er som å skvise ned en stor haug i ei sandkasse, sanden fra den haugen brukes senere når du lager en ny haug (solsystem, galakse, univers) lengere borte. Fordi tyngdekraft.

synd man ikke kan kommunisere med et univers siden lys eller andre bølger fra det andre ikke har kommet fram til ens eget.. om ikke man bruker magi
universell transport må være ganske syyykt vanskelig
</ramble>

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
unnskyld meg? Kan jeg komme med en gaffel og stikke denne bobblen ihjel før jeg sprudler?

Jeg må ssi at idèn om flere UNIVERS hadde vært ganske, om ikke, ekstravigant og ville da gjort det med 100% at det finnes mer liv der ute enn oss (Jeg tror det finnes liv med bare ett univers også).


MEN, her kommer logikken in i bildet..

La meg quotere: "These anomalies were caused by other universes pulling on our universe as it formed during the Big Bang"

Dette er unormaliteter som blir laget av at andre univers drar i vårt som når det ble skapt under det store smellet..

Ok..Nr.1...Vi har så vidt sett utenfår vårt solsystem, ÅSSEN SKAL VI VITE HVA GRAVITASJONSKRAFTENTIL ETT J**** UNIVERS ER?!

nr.2: Big bang skapte vårt univers..Er hele denne teorien herved da blåst vekk og at det er som Gud?

Jeg synes dette var altfor tidlig å engang si ifra til noen om..Ikke vondt ment mot trådstarter, jeg peker mer mot forskerne.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
menallevetjoatgudikkefinnes lolololol.

Neida, men det er jo ikke sikkert det var The Big Bang som skapte alt og ingenting, da. Det kan for all del ha vært andre ting, de har bare funnet ting som kan tilsi at det var et gigantisk smell som lagde universet vårt en gang for lengesiden. Ingen av oss var der, så ingen av oss kan huske det, lol. Så denne teorien her er egentlig like sannsynelig som The Big Bang, imo.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
menallevetjoatgudikkefinnes lolololol.

Neida, men det er jo ikke sikkert det var The Big Bang som skapte alt og ingenting, da. Det kan for all del ha vært andre ting, de har bare funnet ting som kan tilsi at det var et gigantisk smell som lagde universet vårt en gang for lengesiden. Ingen av oss var der, så ingen av oss kan huske det, lol. Så denne teorien her er egentlig like sannsynelig som The Big Bang, imo.

Big Bang er en større mulighet enn dette de har kommet opp med. Jeg sier ikke at det er feil, men dette er, hva de baserer dette på, selv Gud har mer troverdighet.

Jeg synes dette blir litt for dumt å kunne si noe sånn som de gjør. De fant en unormalitet..Men her i går trodde alle at Universet var uendelig, gikk ut i evigheten og forbi, I dag har det en ende ser det ut som..Hva er imellom imellom disse universene? Det samme tomrommet mellom partikler i vårt univers?`Gjør det da ikke resten som er forbi til..Univers?

Eller vil jeg ende ved Universets ende og innse at vi lever i en fiskebolle?  Når blir da grensene mellom ett univers startet og ett annet ender? Vi vet jo ikke engang om vårt univers er uendelig, vi ser så vidt utenfor vårt solsystem og likavell skal de begynne å stadfeste at det er flere uendeligheter? Jeg sier ikke at det er ett faktum, men, de har for lite å vise fram til, for lite å fortelle..Høres mer ut som en forsker som bare vil se navnet sitt på trykk



La meg sette det litt på kanten med en litt ekstrem ting, men, i bunn og grunn det samme..

Se en kanin kan fly! Den er i luften! Det er en unormalitet..I bunn og grunn er det "my foot to its ass" som fikk den til å fly..Disse unormalitetene kan være så mye mer enn ukjente univers.
Kan bli litt sett på som

"Hva er 1+2?" "Kvadratroten av 9" Riktig, men mer vanskelig enn det spørsmålet ber om..Igjen, vi har problemer med å nå Mars og her prater de om eksistensen av andre univers? Er det meg eller er det noe her som har fallt bak eller noen som har fått ett lite for fort fremdrift?

IMHO: Dette betyr nóg ingenting, det er for langt fremme til engang å bry seg om vi lever i en fiskebolle eller ikke..Dette er lik som å fortelle en førsteklassing om åssen det er på siste året på universitetet...Fint å vite, men egentlig litt for langt frem til å bry seg..La oss heller finne ut åssen vi skal forlate vår eget solsystem på en trygg måte, så kan vi prate om fiskeboller og ingenting som er imellom

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Kixt: Hvem sa noe om at flere univers ekskluderte Big Bang? Big Bang skapte vårt univers, de andre universene kunne da godt ha vært utenfor likevel?

Og hvordan forskerne i det hele tatt kom frem til dette er beyond me, men jeg tviler på at de publiserer stuff for å få et bedre omdømme. Og de har nok sine teorier og argumenter for å støtte opp om det de mener. Å publisere ting i forskerverdenen uten å kunne backe det opp, er å ta profesjonelt selvmord.

Grunnen til at allmennheten ikke har fått bevisene eller hva en vil velge å kalle det, kan være mange, en del av det er sikkert at det hadde vært uforståelig for mesteparten. Så da prøver de å forenkle det for oss "normale" mennesker.

Så Kixt, om du hadde levd på det tidspunktet Copernikus oppdaget at jorden gikk rundt solen, hadde du føyd det bort som løgn også?

Jeg mener ikke å ignorere skepsisen din, men en god blanding av skepsis og åpenhet er hva som skaper gode forskere. Her ser jeg kun det ene.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Vårt big bang kunne jo ha vært ett av mange.
Og den "slutten" vi ser, er jo slik det har sett ut for mange milliarder år siden. Når vi ser ut i universet, så ser vi tilbake i tid. Derfor er det vanskelig å si om det har ekspandert seg eller ikke, akkurat som når vi ser lyset fra en stjerne.

Men likevel så bør man se litt skeptisk på det. Det her er ikke bevist av andre forskere, så siden dette blir dekket av media, vil nok noen rette interessen mot dette, og sjekke selv om det ville kunne stemme.

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Kixt: Hvem sa noe om at flere univers ekskluderte Big Bang? Big Bang skapte vårt univers, de andre universene kunne da godt ha vært utenfor likevel?

Og hvordan forskerne i det hele tatt kom frem til dette er beyond me, men jeg tviler på at de publiserer stuff for å få et bedre omdømme. Og de har nok sine teorier og argumenter for å støtte opp om det de mener. Å publisere ting i forskerverdenen uten å kunne backe det opp, er å ta profesjonelt selvmord.

Grunnen til at allmennheten ikke har fått bevisene eller hva en vil velge å kalle det, kan være mange, en del av det er sikkert at det hadde vært uforståelig for mesteparten. Så da prøver de å forenkle det for oss "normale" mennesker.

Så Kixt, om du hadde levd på det tidspunktet Copernikus oppdaget at jorden gikk rundt solen, hadde du føyd det bort som løgn også?

Jeg mener ikke å ignorere skepsisen din, men en god blanding av skepsis og åpenhet er hva som skaper gode forskere. Her ser jeg kun det ene.

jeg sa aldri at dette ikke kunne være sant, jeg leste imellom artikkelen om hva de mener er ett mulig bevis på at det eksisterer andre univers. Jeg er åpen til ideen og det kan være en mulighet, men jeg er skeptisk av natur. Aalltt jeg hører tenker jeg imellom og danner meg ett bilde og meninger. Det. Jeg gikk ut på var at dette er alt for tidlig til å si noe om.

Det er allerede lagt ut teorier, hønngammle om at universet er sirkelformetc og om dette er sant, er da disse 'dumme' teoriene enn mulig realitet. Jeg ser ikke de teoriene som dumme, men vi prater om ting vi ikke vet noe om.

Bevisene dems er noen anomale energi-verdier som så ut til å bevege seg som at vi er i ggravitasjonsfeltet til noe annet. Jeg liker ideen og kan også forestille meg at universet er ikke singel i sin eksistens.

Men jeg lukter dritt i korridoren, det kan være vaktmestern som gikk forbi eller dette bålet som ligner mer på mennesker som vil ha navnet sitt på trykk, betyr ikke at det er det, men mer enn mangt har forskere hatt bare entt brøkdel av noe, gått ut og ment at saken hans er sånn og sånn og vi er dumme, bare for å vise seg at det var etterstanken av virkeligheten og det han mente var absurdelig feil.

det eneste beviset de har er det jeg forklarte, derfor jeg plaserte opp det ordeliige bildet:  se en kanin som kan fly! Men grunnen til at det hjertelige vesenet trosser gravitasjonskraften er at noen sparket den av gårde.

Det jeg mener er at det er for tidlig å si, og dempe forhåpningene så det ikke blirr for mye skuffelse..virkeligheten er for det meste det folk mener er '(jedelig':
« Siste redigering: 24. mai, 2013, 18:20 av Kixt »