Skrevet av Emne: Tilde tilde~~  (Lest 1848 ganger)

Burr

• Senior Fur
  • Musicburrbutt
    • Vis profil
    • Kokosnett
Tilde tilde~~
« på: 11. jun, 2012, 10:34 »
Nå renner nysgjerrigheten min over. Å bruke tilde i stedet for punktum har blitt skikkelig utbredt blant furries de siste månedene. Og nå må jeg bare spørre:
Hva er greia? Betyr ~~~ noe annet enn ...? Hva er forskjellen på én tilde og tre/ti?

I begynnelsen trodde jeg at det betydde "les mellom linjene på det jeg har skrevet", men så tok det virkelig av, på nesten hver melding fra enkelte. Help a brother out!

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Tilde tilde~~
« Svar #1 på: 11. jun, 2012, 11:20 »
Har ikke tenkt noe spes på det. Sikkert for vant med at Tora-chan skriver det :)

Ok, wikipedia time
Sitat
When used in conversations via email or instant messenger it may be used as a sarcasm mark or, in East Asia, as an extension of the final syllable to produce the same effect as "whyyyyyy" with "why〜". Used at the end of a word or sentence in text communications, it often denotes something said in a sing-song or playful voice, or similar to the use in instant messengers and email, depending on context. In some contexts, the tilde represents a lustful or exhausted sigh: "Hello there~".

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
« Svar #2 på: 11. jun, 2012, 11:53 »
Har ikke tenkt noe spes på det. Sikkert for vant med at Tora-chan skriver det :)

Ok, wikipedia time
Sitat
When used in conversations via email or instant messenger it may be used as a sarcasm mark or, in East Asia, as an extension of the final syllable to produce the same effect as "whyyyyyy" with "why〜". Used at the end of a word or sentence in text communications, it often denotes something said in a sing-song or playful voice, or similar to the use in instant messengers and email, depending on context. In some contexts, the tilde represents a lustful or exhausted sigh: "Hello there~".

Mhm! ^w^ ~~ hihih~~

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. jun, 2012, 12:33 »
For min del overser jeg oftest innlegg som har alt for mye av det eller bare det som det virker som til tider. Så hakke tenkt så mye over det.
 Men antar det Dax skriver stemmer.

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. jun, 2012, 19:08 »
Weeabooes, my dear :)

Det er som Dax sier n__n