Skrevet av Emne: Hei folkens!  (Lest 4035 ganger)

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Hei folkens!
« på: 29. feb, 2012, 13:49 »
Hei folkens!

Mitt navn er Chris, er 20 år og jeg vil kalle meg en furry. Har over lang tid hatt en litt større interesse for furries og har vell utviklet en furry fandom. Jeg har lenge holdt dette for meg selv fordi jeg var en smule redd for å bli sett ned på, men nå føler jeg det er på tide å slippe det ut. Vil liksom vise verden mitt sanne jeg og ikke skjule saker og ting jeg faktisk liker.

Ellers så jobber jeg som IKT-lærling, danser, samler på konsoller og spill, elsker musikk og er stort sett sosial.

Fortalte forresten kjæresten min om dette i sted og hun reagerte ikke akkurat slik jeg håpet på. Hun ble sjokket og sa vi skulle snakke om dette i kveld, så jeg lurer på hva hun tenker rundt dette..

- Splaat
*sigh*

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #1 på: 29. feb, 2012, 14:18 »
Velkommen Splaat! Håper du vil trives her, noe du helt sikkert vil  :D

Så, kjæresten din visste ikke at du er en furry før du fortalte om dette stedet?
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #2 på: 29. feb, 2012, 14:25 »
Rettelse, jeg fortalte henne det like før jeg skrev dette innlegget, at jeg var en furry og hva det innebar.
Hun er den første jeg har fortalt det til noen sinne, så jeg lurer utrolig på hva hun mener om dette..
*sigh*

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #3 på: 29. feb, 2012, 14:27 »
Ok  :)
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hei folkens!
« Svar #4 på: 29. feb, 2012, 14:52 »
Heihei og velkommen skal du være! :>

Satser på at kjæresten din aksepterer det, så jeg krysser fingra for deg. /:

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Hei folkens!
« Svar #5 på: 29. feb, 2012, 15:03 »
Først og fremst, velkommen Splaat.
Det går nok bra med kjæresten.
Viktigste er at du fortsatt er den samme personen hun har alltid kjent.
Eneste forskjellen er at du har vist mer av deg selv til henne.

Uansett. Hvilken aspekter av fandomen interesserer deg? Vi har alt fra personer som er litt interessert i tegneserier til tegnere, musikere og folk som driver med kostymer :)

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #6 på: 29. feb, 2012, 15:15 »
Uansett. Hvilken aspekter av fandomen interesserer deg? Vi har alt fra personer som er litt interessert i tegneserier til tegnere, musikere og folk som driver med kostymer :)

Har sett på kostymer over lengre tid nå, både halve og hele. Har lyst til å prøve å lage noe.
Samme med tegning, der jeg har sett etter gode tips og triks som jeg kan bruke for å bli bedre innen tegning.
For å være helt ærlig så er yiff noe jeg virkelig liker. Det har en egen sjarm over seg som egentlig ikke noe annet klarer å gi ut.

Jeg har egentlig utrolig mye tanker rundt dette om hva jeg liker og slikt, men jeg klarer liksom ikke å få de ned på papir slik at
andre kan lese det. Ser mye som ligger i horisonten, nå som jeg faktisk klarer innrømme det til folk og har funnet likesinnede.

*sigh*

Mally Azure

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 698
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
Sv: Hei folkens!
« Svar #7 på: 29. feb, 2012, 15:27 »
Hei og velkommen så mye!! [ureshii]
Hvis du har planer om å skaffe suit så hadde det vært pawsome å se en dansende fursuiter her! :3

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #8 på: 29. feb, 2012, 15:30 »
Heisann Chris. Du er ikke tilfeldigvis skribent på Xboxspill.no? Om det er tilfellet, så kjenner du meg nok fra før, som faglig redaktør :) Uansett hyggelig at du blir med i flokken, er alltid plass til flere her ^^

Hei John! Skal si at verden ikke er så veldig stor som andre skal ha det til [razz]

Hei og velkommen så mye!! [ureshii]
Hvis du har planer om å skaffe suit så hadde det vært pawsome å se en dansende fursuiter her! :3

Suit blir det nok på meg etter en stund, så vi får se [smile]
*sigh*

KIBRO

  • Gjest
Sv: Hei folkens!
« Svar #9 på: 29. feb, 2012, 15:58 »
hei :3

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Hei folkens!
« Svar #10 på: 29. feb, 2012, 16:22 »
Velkommen :)


Meowr!

iRenia

  • Gjest
Sv: Hei folkens!
« Svar #11 på: 29. feb, 2012, 16:26 »
Hai, og velkommen til NorPaws forumet :3

Zoxeb

  • Gjest
Sv: Hei folkens!
« Svar #12 på: 29. feb, 2012, 16:34 »
Hei og velkommen.

Husk at furry er først og fremst en hobby/interesse så det er ikke nødvendig å komme ut av noe furry-skap
eller vise verden din furry del.

Du sa du var interisert i tegning, jeg kan sikkert gi deg noen tips og redlines hvis du vil ;)
« Siste redigering: 29. feb, 2012, 16:35 av Zoxeb »

Laffe the Fox

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 562
  • Die trying!
    • Vis profil
    • Laffe's FurAffinity
Sv: Hei folkens!
« Svar #13 på: 29. feb, 2012, 18:52 »
Hei og velkommen hit! Håper du vil trives  [w-happy]



[...]
Husk at furry er først og fremst en hobby/interesse så det er ikke nødvendig å komme ut av noe furry-skap
eller vise verden din furry del.
[...]

Husk også at furry er en hobby/interesse som er relativt ukjent for de fleste og som dessverre blir sett ned på av mange, også pga. at enkelte personer ødelegger for fandomen. I alle fall kan det, ettersom det tross alt er en hobby litt utenom det vanlige, være vanskelig å forklare om dette for noen. Selvfølgelig trenger man ikke fortelle det til alle og enhver, eller å rope ut til hele verden at man er furry, men jeg tenker nå det er fint å kunne dele av sine interesser med de rundt seg, og å kunne være seg selv 100% uten å passe på å holde noe skjult i deres nærvær. I mitt tilfelle, er det bare nære venner og andre med den samme interessen som vet om det. Ja, det er en hobby, men den blir fortsatt sett ned på i mange tilfeller. Trist, men sant. For eksempel; er nok ikke noe sjakk-trekk å bringe opp furry i jobbsammenheng. Hvis du nevner at du driver aktivt med fotball derimot, ville jeg tro det heller bare ville bli sett på som et pluss, selv om begge disse er hobbier/interesser. Så jeg kan være enig i at det er teit hvordan noen ser på fandomen nesten som en legning, men jeg kan alikevel skjønne dem godt, for det er dessverre sånn store deler av samfunnet ser på hobbyen, mye grunnet ignoranse. Er ikke rart man blir litt påvirket av alle forventningene, men det er synd at man blir det, eller at man i noen tilfeller må rette seg inn etter dem, som f. eks. når man er på jakt etter jobb. (Ikke det at jeg ville funnet det naturlig å nevne under et jobbintervju in the first place da.)


Beklager tekstveggen, men var i det filosofiske hjørnet.
Uansett, Splaat: Håper dama skjønner at det bare er en harmløs hobby. Faktisk, så er den heller konstruktiv mener nå jeg.

I allefall; hjertlig velkommen : )
« Siste redigering: 29. feb, 2012, 18:54 av Laffe the Fox »
Hunting is not a sport. In a sport both sides should know they're in the game.
- Paul Rodriguez Sr.

Ravusy Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 733
  • Awrooo!
    • Vis profil
    • Ravusy @ FA
Sv: Hei folkens!
« Svar #14 på: 29. feb, 2012, 22:01 »
Velkommen!  [ureshii]

Venner og familie tok det ganske greit når jeg annonserte på Facebook at jeg skulle på Eurofurence i år.

RegaFox

  • Gjest
Sv: Hei folkens!
« Svar #15 på: 29. feb, 2012, 22:41 »
Morn.

Miksn

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 249
  • Meow~
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #16 på: 01. mar, 2012, 19:11 »
hei, hei og velkommen hit! :3
:3

InnosRage

  • Gjest
Sv: Hei folkens!
« Svar #17 på: 01. mar, 2012, 21:13 »
Hei og velkommen hit. Håper at du trives. ^^

Mr. Splaat

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #18 på: 01. mar, 2012, 21:44 »
Takk til dere alle [smile]
Utifra det jeg har sett så regner jeg med at jeg kommer til å stortrives her  [ureshii]
*sigh*

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Hei folkens!
« Svar #19 på: 06. mar, 2012, 18:01 »
Velkommen =^.^=

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Frisco!
« Svar #20 på: 02. apr, 2012, 14:31 »
Hei og velkommen til forumet, Frisco / Splaat / Chris! Håper du trives her og at vi får se mer til deg fremover, og forhåpentligvis går ting greit med kjæresten også.