Man kan aldri unngå noen dårlige epler når mange folk samles. Hovedsaken er at man ikke skal la enkeltpersoner ødelegge for resten.
Det fleste cons har regler som forteller hva akseptabel oppførsel er og eventuelle konsekvenser hvis man ikke oppfører seg.
Nå har ikke jeg vært på noe con enda og heller ikke vært i USA, men jeg har fått
inntrykk av at seriøse cons har ganske lav terskel for utkasting om noen oppfører seg dårlig.
Korrekt. Har faktisk sett det skjedd på både EF og AC.
Retningslinjene er ganske klare på hva som er akseptert og ikke.
Angående linken. Jeg har faktisk møt han fyren og han er egentlig ganske harmløs og snill.
Med unntak av det enkelttilfellet går han enten vanlig kledd eller i fullsuit (som er ganske imponerende). Så vidt jeg vet ble han ikke kastet ut fra conet. I verste tilfelle ville han nok fått en muntlig advarsel fra vaktene.
Bare merk en bitelitten ting. Channel 4 prøvde å gjøre snikrepotasje uten å kontakte ACs medierepresentant. Stedet de filmer ligger utenfor conets område, og er faktisk ganske skjult fra der de vaktene pleier å stå.
Det viktigste: Ikke fokuser for mye på historier om enkeltpersoner. Alle plasser vil ha 1 eller 2 som prøver å ødelegge for resten. Cons er public events som krever akseptanse fra de som leier ut hotellene og hallene.
Svar: Hatt like positiv erfaring både i USA og her i Europa.
De er ganske like, og mange europeere og amerikanere besøker cons på begge kontinenter.