Skrevet av Emne: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"  (Lest 6520 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« på: 07. mar, 2011, 11:05 »
http://pub.nettavisen.no/nettavisen/nyheter/article2799812.ece

Jeg mener seriøst! hva faen feiler det folk? >>>>:C

ughhhh

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #1 på: 07. mar, 2011, 11:10 »
Er enig i hva lederen for dyrebeskyttelsen sier.
Dyrevernet her i Norge er og blir en vits. Den tas like mye på alvor som blasfemi paragrafen, altså sovende og rolig.
Synes det er tragisk og uheldig at det er slik.

Åssen skal man klare å kalle seg et sivilisert samfunn når man ikke en gang klarer å la dyr være i fred?

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #2 på: 07. mar, 2011, 11:39 »
Det er bare kvalmt å vite hvor lite enkelte bryr seg og viser hensyn til dyr.
Sku ønske det fikk som fortjent de som skade/dreper dyr for moro skyld >_>

Dyrepoliti nao!

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #3 på: 07. mar, 2011, 11:46 »
vi i spca norge jober foktisk mot staten å matilsyne for å dane et organ som bar eskal jobbe med dyre velferd, men som dere vet i norge tar ting tid. og vi trenger frivilige over hele lande til å hjelpe oss. vist none kune tenke seg det erdet bare å søke på spca på fb
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #4 på: 07. mar, 2011, 12:13 »
vi i spca norge jobber faktisk mot staten og matilsyne for å danne et organ som bare skal jobbe med dyrevelferd, men som dere vet i Norge tar ting tid. Vi trenger frivillige over hele lande til å hjelpe oss. vist noen kunne tenke seg det er det bare å søke på spca på facebook

Godt initiativ der må jeg si.
Bare en ting jeg synes er dumt ved hele det;
Du må søke på facebook?
En dårlig ordning. Ikke alle benytter seg av Facebook, samt at det blir mer uformelt og useriøst av det :s

Men uansett, litt off-topic, sorry for det.
Dyrevelferd er noe Norge trenger forbedring innen, og det burde begynne å stappes inn i hodene på folk ganske tidlig.
Kan ikke akkurat huske at det har vært noen særlig opplæring innenfor dyrevelferd innenfor skolesystemet.
Det er litt for slapt :s

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #5 på: 07. mar, 2011, 12:24 »
http://spca-norge.no/ kan også finne mase info her,,
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #6 på: 07. mar, 2011, 13:49 »
http://spca-norge.no/ kan også finne mase info her,,
Danke, viste ikke at det fantes i Norge engang [blush]

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #7 på: 07. mar, 2011, 14:04 »
OMG!!! :'( HVA ER GALT MED VISSE FOLK!? O.O Det der var grusomt .. :'(
« Siste redigering: 09. mar, 2011, 16:33 av WolfHowl »

TheSpottedCow

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #8 på: 07. mar, 2011, 14:11 »
Danke, viste ikke at det fantes i Norge engang [blush]

vi er ikke store ennå. største avdeling er i Buskerud. planen er minst et krise motak per fylke.
"My God has a hammer, your God was nailed to a cross. Any questions?"

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #9 på: 07. mar, 2011, 16:59 »
Jeg blir kvalm, tenk å trekke ut øyet til en uskyldig liten nydelig katt på den måten. >:(

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #10 på: 07. mar, 2011, 17:40 »
Jeg blir kvalm, tenk å trekke ut øyet til en uskyldig liten nydelig katt på den måten. >:(

det står om flere dyr der også x3

jeg leste det på skolen. jeg husker jeg reiste meg nesten opp i forferdelse, bare spørr vennene mine! x33

Ukamii Wolf

  • Gjest
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #11 på: 07. mar, 2011, 18:38 »
Jeg blir kvalm, tenk å trekke ut øyet til en uskyldig liten nydelig katt på den måten. >:(

det står om flere dyr der også x3

jeg leste det på skolen. jeg husker jeg reiste meg nesten opp i forferdelse, bare spørr vennene mine! x33

Vet at det står om flere dyr. Klarte bare ikke å skrive om flere

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #12 på: 07. mar, 2011, 22:24 »
helt forkastelig etter min mening, utrolig hva enkelte gjøre mot uskyldige skapninger. man kan jo lurepå hva som går igjennom tankesettet deres.. spørrs om jeg vil det når jeg tenker etter.

men Wolfglow, skriv gjerne en liten advarsel neste gang at det kan forekomme sterke bilder mkay, skvatt litt når det poppa opp på skjermen og sølte nesten kaffe der hvor det ikke skal renne glovarm kaffe.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #13 på: 08. mar, 2011, 00:01 »
men Wolfglow, skriv gjerne en liten advarsel neste gang at det kan forekomme sterke bilder mkay, skvatt litt når det poppa opp på skjermen og sølte nesten kaffe der hvor det ikke skal renne glovarm kaffe.

samme gjorde jeg, bare at jeg ikke hadde kaffe. noen bare sa GOOGLE DET HER også.... bare WAAHHHH.

men skal huske det o3o

Skarpen

  • Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1958
  • pu5
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #14 på: 08. mar, 2011, 02:54 »
Jeg er fortsatt ikke overrasket over at noen kan finne på å gjøre sånne ting, har lært at enkelte ikke tar hensyn til eller har noen som helst følelser for livet eller velværen til et dyr..

I am disgusted...

man kan jo tenke seg lidelsene katten gikk gjennom når noen holdt den nede og stakk en vinåpner i øyet på den..
ganske forferdelig.

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #15 på: 08. mar, 2011, 02:56 »
men Wolfglow, skriv gjerne en liten advarsel neste gang at det kan forekomme sterke bilder mkay, skvatt litt når det poppa opp på skjermen og sølte nesten kaffe der hvor det ikke skal renne glovarm kaffe.

samme gjorde jeg, bare at jeg ikke hadde kaffe. noen bare sa GOOGLE DET HER også.... bare WAAHHHH.

men skal huske det o3o

hadde samme tanken og selve teksten gjorde det heller ikke noe bedre : /

Tahami

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 582
  • (ㅎ___ㅎ✞)७ *Real Norwegian Trolling*.
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #16 på: 10. mar, 2011, 18:23 »
AUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAUAU D: D: D: D:  D: ueeeee dakkar pusi D:
[inserts passende signatur]

Dragondan Ro

  • Gjest
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #17 på: 18. mar, 2011, 05:08 »
Og dette er hva som er ekstremt galt med Norge: Hvorfor får sånne gå, mens en som røyker Marijuana får flere år?

Jo: den som røyker Marijuana kan gi det til unger, som ikke vet bedre og røyker det mye og går glipp av skolen. (Samme kan jo skje med spill tross alt, men spill gir deg ikke bedre lungekapasitet vil jeg tro)

Den andre, han/hun viser at de er syk i hodet, og kan være skadelig for andre. Hvis de kan gjøre noe sånt mot et dyr, tør jeg påstå det er 70% sjanse de hadde kunne gjort det mot ett forsvarsløst barn. Eller en person som satt fast i midten av skogen. Om ikke de blir satt i fengsel for det de gjorde MOT dyret, fengsle dem for det at de kan være helsefarlig mot andre I ALLEFALL.

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #18 på: 28. mar, 2011, 13:18 »
Hei!
ville helst ikke se linken!
men uansett så tenker jeg av og til at jeg er en kjempestor drageulv og river de som mishandler dyrene i filler!!
Vet hva du tenker, men det er vanskelig å la være å tenke...  [w-sniff]
LENGE LEVE DYRENE!!!!!!!!!!!!!! [w-happy]
Forresten bedre å se de som er snille mot dyr og søte dyr :3
« Siste redigering: 28. mar, 2011, 13:20 av MagiMax »

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Dette er for jævlig: "Slik mishandles dyrene"
« Svar #19 på: 19. apr, 2011, 11:08 »
Jeg er ei heller ikk overasket over dette. Det gjør meg trist å se ossen vi mennesker kan gjøre mot vesner som ikke kan beskytte seg selv, bare for morroskyld!

Men trist som det er, vi ser dette skjer mer og mer, og ingen folk bryr seg. Eneste jeg har sett så langt er, for en del år siden var det noen ungdommer som begynnte og lynsje katter. Hang dem opp i trærna og sånn, når di ble tatt..Woooaahhh..Om jeg husker helt rektig fikk di en del juling og så kastet in på politistasjonen..Citizen Arrest! Men det er det eneste jeg har hørt om at folk har faktisk reagert så veldig..en hendelsen gjorde meg faktisk litt varm innvendig, at disse fikk som fortjent og litt mer..

MEn ja, Dyrebeskyttelsen burde bli tatt mere seriøst og di skulle fått litt mere resurser mener jo jeg.