Skrevet av Emne: Steng Løken gård  (Lest 4862 ganger)

Snoowfiee

• Senior Fur
  • Let it be
    • Vis profil
Steng Løken gård
« på: 15. apr, 2011, 19:09 »
Jeg vet ikke om dette er en ny sak men eg snuste innom denne http://www.lokengard.no/ desverre tror eg de mishandler hunder katter griser etc. ekstremt dårlig! Jeg tror de slakter mest beagler når det gjelder hunder og sånt. Og så en av de mest grusomme bildene av en ekstremt mishandlet beagle :( Jeg håper VIRKELIG de slutter med de dumme dyreforsøkene og slakt etc.  [w-cry]

Chuziku

• Aktiv Fur
  • **
  • HurrDurr
    • Vis profil
    • Furaffinity
Sv: Steng Løken gård
« Svar #1 på: 15. apr, 2011, 19:21 »
Frister å henge opp folka etter beina og feste armene i gulvet og bare slakte DEM sakte men sikkert med ostehøvel ass :\

Blir så irritert!!!
Håper VIRKELIG de slutter med det tullet der!!

Snoowfiee

• Senior Fur
  • Let it be
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15. apr, 2011, 19:28 »
Heldigvis kom politiet men eg vet ikke om de har stengt gården enda :< Jeg vil at de skal bli slaktet jeg og, og det på den aller værste måten !!!

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15. apr, 2011, 19:32 »
Viste dere at 90% av all forskning på dyr, skjer på fisk? Bare en liten tankevekker.

Alt dyreplaging er fælt, hvis de torturerer dyrene før de blir drept er det grusomt, men forskning på både døde dyr og mennesker er faktisk eneste veien vi kan finne løsninger på problemer.

Snoowfiee

• Senior Fur
  • Let it be
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. apr, 2011, 19:34 »
Jeg forstod det sånn at de seller de til forskning der de blir torturert(mens de var levende) også slakt,BARE for at de selv skal ha penger, er de helt hjernedøde? Hva har dyrene gjort mot dem da!?!?!? Off  det var helt grusomt  [w-cry]
« Siste redigering: 15. apr, 2011, 19:39 av TheWolfieLegend »

Kixt

• Hyperaktiv Fur
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. apr, 2011, 11:22 »
Uheldigvis, så er det via forsøksdyr at vi har kommet så langt som vi har i dag med medisin og andre ting. Men jeg er enig med Wolftale, å torturere ett dyr for å -så- ta liv av det er helt feil.
Det er en forskjell på ett eksperiment(Medisinsk og andre ting) enn å gå in for å se hvor fælt ett dyr har det før det kan dø under prosessen.

Jeg ser det nødvendig enda å bruke forsøksdyr på visse ting..-VISSE- ting..Men jeg blir like sur som så mange å høre dyr som blir misshandlet for allt det di gjør er å bruke sminke..(lol klassisk eksempel, men la oss bare ta det!).
Kosmetisk forsøk synes jeg ikke vi trenger dyr til å gjøre, det kan noen mennesker gjøre, for ved Tors Hammer, det er jo VI som skal bruke det! Som sagt, dette her er helt ulogisk.

Men nå skal jeg bevege meg litt mere in på medisin og teknologi. Som det er, er vi jo i stærk motstand i å bruke mennesker i begynnelses fasen på medisinske forsøk, derfor henvender di seg til dyr. Heldigvis pleier disse dyrene å bli behandlet ganske fint, og om ett forsøk feiler er di fort framme til å sette smertene ut av spill. Di fleste folk har en viss moral, og forskere har mange enn gang gjort et ekperiment på en rotte som har så fått smerter ut av bieffektene at di har gitt ham en dose med bedøvende middel for å så kurert ham, men for det meste har di ikke peiling på hva som skjer, og da er det bedre å ta liv av den på en fort og smertefri måte enn å la den leve i smerter eller andre ting som kan oppstå.

Jeg skal ikke si meg stort i denne saken, for jeg mangler bevis og bilder på ossen dyrene har det her på denne gården? Har noen oppsøt gården for å se ossen det er der?

Fact: VELDIG FÅ DYR BLIR TORTURERT UNDER FORSKNINGS FORSØK
Men der det blir oppdaget, det pleier å bli veldig fort stengt, heldigvis..Som sagt, i Norge har vi egentlig ganske hjøyre kriterier når det kommer ned til ting med dyr. Det eneste vi, Folket kan gjøre er å holde øynene oppe etter ting som skjer og si ifra om vår mening. Kan hende at vi kan sramme in kriteriene enda mer også ;)

Snoowfiee

• Senior Fur
  • Let it be
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20. apr, 2011, 10:41 »
Ja..men hvorfor må de bruke katter og hunder? O.o hvorfor ikke litt mer primitive dyr? Det sto de hadde selgt hunder og katter (iallefall hunder) til voldelige dyreforsøk i over 20 år. Jeg har sett noen helt jæ**ige bilder av en mishandlet beagle som var forsøks dyr, men eg vet ikke om det var fra løken gård den hadde komt fra ...

Kixt

• Hyperaktiv Fur
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. apr, 2011, 14:40 »
Det første du spør om er det samme som nesten og spørre "hvorfor skal di ta bruke dyr i det hele tatt?". Kanskje disse dyrene egner seg best for sånne forsøk som di skal bli utsatt for, jeg skal ikke si for sikkert om noe her.

Som sagt, du burde begynne å få fakta på bordet, ikke hør på hva alle andre har å si, spesielt sånne saker som dette. Du burde heller da Ringe Løken Gård eller møte opp der for å se ossen di har det der. Så, så kan du kanskje begynne å få noen underskrifter og sånn for å nedlegge gården om du har harde fakta på at, ja, di misshandler dyrene.