Hrmm, før jeg skriver noe..Må jeg bare si ifra..Jeg hater ikke mennesket, jeg finner det bare uinteressant og kjedelig.
For det første, tror jeg det er INGEN forskjell mellom dyr og menneske, menneske er så mye dyr som våre firbente venner.
Vi hører om di som hyler og skriker i kirkene hvor forskjellig mennesker er fra dyr..Jeg ser ned på mennesket og ser ikke noe forskjell fra dyr og menneske..INGENTING!
Det eneste som "skiller" oss er at vi tenker konsekvenser, vi klarer og tenke fram i tid, våre firbente venner klarer ikke det så bra..bortsett fra bavianen, som er ett MEGET intelligent dyr som setter opp feller for andre bavianer som den hater.
Vi sier at dyr ikke eier følelser som oss mennesker..At dyr går bare på instinkter..La meg fortelle deg, alle følelsene vi har..ER instinkter. Mange prøver og beskytte mennesket med at "Dyr føler ikke sorg!". Jo, ett dyr føler akkurat det samme som oss, den føler sorg, smerte..Jeg selv jobbet med en hest en gang som var DEPRIMERT..En deprimert hest..Fortell meg hva slags følelser vi har som skiller oss fra dyrene..ingen.
Dyr skjenner hat, sorg, sinne, glede, selv hevnlyst!
Så kommer noen kanskje med.."MEN DI BRYR SEG IKKE NÅR UNGENE DEMS DØR!"...Jo det gjør dem..Men se på ossen mennesket var for 500 år siden..Døden var rundt dem hele tiden..Di fødge 5 barn, to var det som klarte å vokse opp.
Det var sorg der for ett par dager og så gikk livet videre. Sånn er det med dyr også, jeg har hørt at alle dyr som mister ungene sine går bort til dem (om det går) ser på dem og håer på at di er i livet, det er en sorg, men di vet at i naturen kan ingen sørge lenge..Døden lurer rundt vært hjørne. Det er bare mennesket i dag som har skillt seg fra døden, det er ikke så normalt som det var før, derfor blir sorgen så mye tyngere.
Mennesket er bare en arrogant art som tror di kan kontrolere allt. Fra å redde dyrearter til og redde jordkloden..Men i tross av allt dettan, så klarer vi ikke en gang og ta vare på hverandre! Det jeg ser er vi det eneste dyret som har negative ting med seg..Vi er det eneste dyre som går in for å drepe hverandre på en måte som vi gjør, likevell sitter folk og skriker på at vi må redde jorden..Newflash: Jorden klarer seg kjempe bra..Den vil ikke gå til helvette..-VI- vil!