Min kjære bror og sambis har en liten bøtteknott som synes det er så kjekt å gjøre fra seg
utenfor kattedoen, i stedet for inni. Vi lurer på om han prøver å demonstrere, for han holdt ikke på slik i starten. Han er ikke fullvoksen enda, kan man si, for de små babyfaktene henger litt igjen.
Hovedproblemet er altså at han ikke gidder å bruke dassen (eller det vil si, kun når han skal tisse), tross jevnlig rengjøring. Jeg tenker at når han er blitt såpass stor, nesten voksen, burde han vel vite bedre. Han pleier å få høre det, og vi ser på ham at han blir redd når vi oppdager udåden. Stort sett blir det "fy deg" og "se hva du har gjort" etterfulgt av å løfte ham opp, og ut av rommet, så vi får vasket opp i fred. Er fryktelig glad i ham; han er en skikkelig flott liten herremann, og veldig kosete og morsom. Er det mulig at det er vinteren som gjør det? Kanskje han merker at det våte blir kaldere enn normalt, og derfor velger å gjøre resten på gulvet, som det er varmekabler i?
Det er så vanskelig å vite hvor hardhendt man egentlig kan være. Jeg passer ham for en stund siden, og det gikk jo fint, men han er glad i å straffe meg. Jeg ville ikke ha ham på badet da jeg skulle dusje, og da mjauet han høyt, og la en fin presang utenfor døren. Så da jeg skulle inn igjen, fikk han lov til å sitte utenfor dusjkabinettet, og glo inn. Skjønner ikke helt hva som var så gøy med det, men han er jo gutt...
Har noen råd her? Takker for svar