Ser at det går veldig mye på musikk her
![Tongue :P](/forum/Smileys/default/tongue.gif)
Nå har jeg kanskje ikke kjøpt så mye musikk igjennom min tid, men har noen CDer ihvertfall x3
En ting er sikkert; jeg kjøper ikke noe uten at jeg vet at det jeg kjøper fungere, om jeg liker det o.l
Liker å prøve det ut før kjøpet tas, for da blir usikkerheten litt mindre aktuell.
Jeg kjøper plater fra de jeg liker for å støtte dem til videre produksjon, for at hele sirkelen skal gå rundt.
Kan gå inn på litt andre ting også, siden "priatkopiering" går jo litt på andre ting også.
Ting koster penger, og programvare/spill kan være hakket dyrere enn musikk igjen.
Om produsentene eller dem som gir ut det aktuelle programmet har en demo ute, så er det ikke et stort problem akkurat.
Da får man prøve det ut før man eventuelt kjøper.
Men det ser ut som demoer blir mindre tilgjenglig (ihvertfall for min del), slik at å laste ned aktuelle programvare for å prøve ut er lettere og tryggere.
Det er ikke alltid alle funksjoner er tilgjenglig denne veien heller, slik at dette kan funke som en demo.
Hadde det vært lettere å skaffe demoer, så hadde jeg heller ikke akkurat prøvd programvaren på uloveligvis heller.
Jeg liker å ha en viss trygghet når jeg kjøper noe, og da kan en demo være en trygghet for å få litt innsikt i hva jeg eventuelt kommer til å kjøpe.