Som lita lekte jeg alltid at jeg var forskjellige dyr. Jeg ville alltid være hund når vi skulle leke mor, far og unge og jeg løp rundt i skogen som velicoraptor og skremte livet av venninna mi som virkelig levde seg inn i at jeg var en. Jeg kunne løvenes konge utenat og lekte løve, jeg så silkesvarten og lekte hest, spiste puffet ris fra en skål på gulvet og fikk vise 'gepard-spranget' mitt for hele barneskoleklassen min i gymmen (gh, pinlig minne!).
Jeg brukte stadig tid på å finslipe hvordan jeg skulle ordlegge meg om jeg fant en lampeånd og fikk tre ønsker: Jeg vil kunne omskape meg til et hvilket som helst dyr, når som helst, og bli meg selv igjen når som helst. De to siste ønskene klarte jeg ikke helt bestemme meg for fordi jeg kom inn på veldig kompliserte problemstillinger: Om jeg som mus blir spist av en katt, eller som fugl styrter i sjøen, dør jeg da på ordentelig, eller kan jeg da bare bli menneske igjen istedenfor å dø? Å være flue ville jo for eksempel være høyrisikosport... Og om jeg er i dyreskikkelse veldig lenge, eldes jeg da i dyreår eller menneskeår slik at jeg risikerer å bli kjempegammel på veldig kort tid (igjen: døgnflue!)? Er ikke det da kanskje bra å ønske seg at man ikke eldes i det HELE TATT når man er i dyreskikkelse? Så kan man nesten få evig liv også? Og om noen tilfeldigvis skulle SE at du skapte deg om fra ett dyr til et annet ville det være praktisk om de EGENTLIG ikke så det. At i det øyeblikket du fikk eller endret dyreform så ville de tro at du hadde hatt den skikkelsen hele tiden. For man vil jo gjerne beholde det som en hemmelighet at man kan omskape seg... Og er dette bare underparagrafer til det første ønsket, eller er det egne ønsker i seg selv?
... Jeg har fortsatt ikke funnet ut om dette er ett eller flere ønsker for en lampeånd, men jeg har dog gitt opp håpet om at en lampeånd skal komme min vei...
Jeg har aldri vært i et furry-miljø, dette er det første forumet jeg oppsøker. For fire år siden fant jeg en ulve-hette med fuskepels og store, grå ører (Et ulvekostyme fra Mowgli) som jeg elsket å gå med når jeg ville gjemme meg vekk litt fra verden. (Ironisk nok er det et nokså sterkt blikkfang, men det funket for meg). På en tur til Japan for tre år siden fant jeg en lue med katteører og en kattehale som jeg lenge elsket å gå med, men det ble litt mer en del av et goth-image. I fjor fant jeg en ny ulve-lue ved et nytt teater, men denne gangen ble den døpt til 'Donkey' av mine venner, så jeg ble en blanding av donkey og ulv i den. Det blir vanskeligere og vanskeligere å la seg selv få lov til å gå med dyre-bekledning i hverdagen etter hvert som man blir ferdig på skolen og man må opptre som profesjonell i flere og flere sammenhenger. Jeg skifter ofte ham, og akkurat nå har jeg en vaskebjørn-pyjamas som jeg håper på mot nok til å ta med ut i den store sosiale verden.
Så til spørsmålet: Hvor lenge har jeg vært furry? Jeg visste ikke hva furry var før høsten 2009. Når jeg hørte/leste om det første gang anså jeg meg ikke som furry. Men i de siste par månedene har jeg tenkt at det i alle fall er DELER av meg som er furry og har vært det i lengre tid.
Dette innlegget ble så langt og med så vag konklusjon at det vel nesten er som spam å betrakte
![Tongue :P](/forum/Smileys/default/tongue.gif)
![Smiley :)](/forum/Smileys/default/smiley.gif)