Skulle gjerne ha feiret med kjæresten, og / eller på en litt babyfurete måte. Kanskje om noen år! Men den vanlige, tradisjonelle måten er jo hyggelig nok.
Kan desverre ikke gjøre noe med kjæresten, men jeg tror folk flest undervurderer hvor barnslig jeg kan være, spessielt i jula,
så sjekk ut Norpaws julejukeboks, heh.
For meg handler jula mer om at det gåt mor lysere tider, året har gått et jul som man sa før i tiden.
På den 22, pleier vi som regel å ta en liten knert. Og det knertes for de som har godt bort, året som har vert og alt vi har å være taknemmlige for i år. Og en knert for at året som kommer skal bli bra.
På den 23 er det seff å se grevinnen og hovmesternn, gjerne ta en knert hver gang hovmestern tar en om man klarer å henge med. (bynte med dette for noen år siden bare for morro)
Den 24 er jo julaften med masse digg for, denne starter somregel med julefilmer og
Disneys julekavalkade som går i dag 13:55 på NRK! Og sån omtrent 5ish tia samles slekt fra fjern og nær for å momse jule mat som.
Og ett eller annet sted mellom dette har man også den tradisjonelle jule snø-kryninga av mindre søsken, og kjærester.
Vi begynner som regel med å momse kaker av alle slag, gløgg etc. Og ikke før sån ut på 7-8 ish tia kommer jule middagen i gang, som varer frem til 22 sån sirka, med litt pauser og slikt innimellom. Litt vaggling rundt juletreet om vi orker det. Først når ingen orker mer julemat så åpner vi pakkene. Etter det så følger det litt mer julebakst og "fylling av hjørnetenner" som vi pleier å si.