Mitt første, og eneste, tegnebrett er et Wacom Bamboo Fun Pen and Touch i størrelse medium. Dette kjøpte jeg på Humac på Oslo City i 2011 til opp mot 1900 kr, tror jeg.
Jeg er veldig fornøyd med det. Det er et fint tegnebrett med stort virkefelt for pennen. Pennen trenger ikke å lades.
Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt til å bruke tegnebrettet ditt, men for meg som ikke tegner noe voldsomt mye har dette tegnebrettet fungert supert, mest fordi det er stort, god penn med "viskelær" på toppen (husker ikke om dette er standard for alle, det er trolig det den dag i dag), og enkle knapper på siden for navigering. Prisen var også overkommelig, synes jeg. Det er rett og slett et fint verktøy for de som liker det enkelt.
Det eneste jeg synes er litt negativt er at selve tegneoverflaten er litt "ru". Eller, ikke ru, men det er litt motstand når du tegner. Dette gir en slags følelse av å tegne på papir, og dog det er vel og bra, så slites "nibsen" på tuppen av pennen ganske fort..
Og som Eltanin sa over her, så oppdaget jeg også at Wacom har tatt og mekka litt på navnene til produktene sine, så da antar jeg at Wacom Intuos Pen & Touch i størrelse Medium tilsvarer mitt tegnebrett. Tok en kjapp titt på pris, og her i Norge går det visst for rundt 1800 kroner.
Husk å tenke på at min lille "anmeldelse" kanskje ikke gjelder for det brettet som i dag tilsvarer mitt. Snart tre år er lang tid, og det har trolig kommet masse forbedringer i forhold til mitt. Det ser til og med veldig annerledes ut, skal du tro bildene!
Dette var da bare mine... idk. Råd. Tips. Vet ikke om det hjalp så mye, men ja.
Lykke til i jakten på tegnebrett!