Skrevet av Emne: Hjelp Ziggy å innrede, vinn skisser  (Lest 2670 ganger)

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Hjelp Ziggy å innrede, vinn skisser
« på: 24. jun, 2015, 17:05 »
Jeg har endelig fått leilighet og flytter inn snart, I den anledning avholder jeg en liten konkurranse.

Kom med innspill på hvordan jeg kan utnytte mest mulig av plassen (50m2)

Link til møbler som hadde passet fint inn. (maks pris 4000kr)

Kom med sparetips, og gratis ting jeg kan abonnere på.

Kom med tips på hva av skrot jeg kan selge unna.
(se egen post under kjøp og salg om du er interessert har masse retrokonsoller bla)

http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=5203.0

Kom med tips på hvordan jeg best kan kjøpe inn og lagre mat billigst lengst mulig.

Kom med tips om tilbud på ting og tang.

Beste tips belønnes med en valgfri skisse i sort hvitt.

« Siste redigering: 24. jun, 2015, 17:24 av Ziggy Wolf »

Atrox

• Global Moderator
  • Über Fur
    • Vis profil
    • FA
Sv: Hjelp Ziggy å innrede, vinn skisser
« Svar #1 på: 25. jun, 2015, 06:59 »
Angående mat, spis før du drar på butikken, så ikke sulten bestemmer hva du kjøper. Lag handleliste og planlegg middag for mange dager, gjerne en uke. Posesupper er billig, og en kan supplementere med kjøtt og grønt selv, og det vil fremdeles være billig. Kjøp knekkebrød. Det vil ikke mugne eller bli tørt slik som brød gjør. Kjøper du brød, legg det i frysen og ta bare ut det antallet med skiver du spiser på en dag. Brød har en tendens til å mugne etter bare noen dager om det ikke ligger i frysen. Sjekk alltid kiloprisen på ting du kjøper. Om det er billigere å kjøpe i større porsjoner, og du vet at du kan spise alt før det blir dårlig, gjør du det. Prøv å unngå brus og snacks. En kan jo alltids ha en dag i uken hvor en unner seg litt ekstra, men prøv å holde det til en dag. Godteri og snacks er utrolig dyrt.

Når det gjelder møbler er IKEA veldig billig. De har også "rotekroken" eller hva det heter med varer som har småfeil (ofte bare kosmetiske som ikke vil være synlig, f.eks. skrapemerker på baksiden av en sofa), hvor varene er satt ned i pris. Finn.no har også torget, hvor det er mange som gir bort møbler gratis, ofte mot at en kommer og henter selv. Kan være verdt å sjekke. Få finn kan du også legge ut annonser gratis, så du kan jo prøve å selge ting der.

Når det kommer til å utnytte plass vil jeg foreslå skap, hyller og knagger. Det er mye plass tilgjengelig på vegger.

Var dette jeg kom på i farten. Håper det er til hjelp. =)
« Siste redigering: 25. jun, 2015, 07:08 av Atrox »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #2 på: 25. jun, 2015, 11:48 »
Enig med Atrox angående mat. Aldri stikk på tom mage, og kjøp inn for ei uke om gangen.
Siste tvinger meg og Tora til å tenke variert. Man merker noe er feil når 7 Grandiosa pizzaer dumper ned i vogna.
Jeg lagrer selv mine brød i kjøleskapet. De pleier å holde ut uken da (og litt til) da.

Men kan også være greit å sette opp en innkjøpsliste for hva man trenger nå, og hva man kan skaffe senere av møbler og inventar. Hva har du i dag? Seng? Sofa? Arbeidspult/stol?

Så et generelt tips til de som skal flytte inn i sin første egne leillighet: Start smått.
Små leilligheter er fortere å møblere, mindre å rengjøre og stopper en fra å kjøpe for mange "unyttige" ting.
« Siste redigering: 25. jun, 2015, 11:59 av Dax Cyro »

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #3 på: 29. jun, 2015, 18:55 »
Har sovesofda, kjøleskap, ovn, vaskemaskin, tørketrommel, utemøbler, pcbord, tegnebord.  Gammel tv, og kjøkkenbord.
Trenger seng.