Hei furs!
jeg har en plan om å spare til en fursuit.
dere som ikke har fursuit, og vil ha, de kan herme litt etter min plan, vis dere vil.
her er planen:
FURSUIT-PLAN
Hvis jeg sparer og jobber hardt for å tjene penger i ca. 3 år, kan drømmen om en egen fursuit gå i oppfyllelse.
Jeg må spare ca. 18 000. Det høres kanskje umulig ut, men det er det ikke! For å få det til kan jeg:
➢ Ønske meg bare penger til jul og bursdag av alle i familien i tre år. Når de skjønner hvor flink jeg er til å spare, kommer de til å gi meg det.
➢ Tjene penger hjemme, for eksempel for å gå med søppel og hjelpe til med å rydde av bordet. Hvis jeg tjener fem kroner om dagen i et år, er det for eksempel 1825 kroner i året!!! (Dette er bare et eksempel. Noen ganger tjener jeg mer, og noen ganger mindre, men det går fint å tjene 2000 kroner hjemme i året)
ÅR 1
Gaver jul og bursdag: ca. 4000
Tjene penger hjemme: ca. 2000
ÅR 2
ÅR 3
Til sammen 18 000 kroner!!!
➢ I tillegg kan jeg tjene penger på for eksempel å selge brukte leker på Vestkanttorget.
➢ Det finnes sikkert andre måter å tjene ekstra penger på som vi kommer på etter hvert.
Om tre år er jeg 13 år. Da er jeg nesten ferdig med å vokse i høyden! Da vet vi hvor stor fusuiten må være.
Tre år kan virke lenge, men det er viktige ting jeg må drive med i de tre årene som kan hjelpe meg med å nå drømmen min:
- Jeg må jobbe med å lære meg å tegne furries. Det trengs for å designe min egen fursuit.
- Jeg kan lage et album med bilder av fursuits jeg liker. Det vil hjelpe meg til å vite hva slags jeg vil ha.
- Jeg må bli ennå bedre kjent i Furries-miljøet. Da kan jeg ha det gøy mens jeg venter, og jeg kan få råd og tips om å kjøpe og designe min egen fursuit.
Mamma og Pappa kan hjelpe meg med disse tingene. Men ikke hele tiden. Når det blir vanskelig å vente, kan jeg ta frem denne planen, og minne meg selv om at det kommer til å gå!
det var slutten av planen!
dere kan også skrive om dere har noen planer dere vil vise frem. (dere kan skrive om alle slags mulige planer.)