Skrevet av Emne: Folkehøyskole :D  (Lest 4672 ganger)

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Folkehøyskole :D
« på: 02. feb, 2013, 23:38 »
Tenkte at det kunne vært fint med en egen tråd om folkehøyskole her på forumet siden det er såpass mange folk i tenårene som kanskje vurderer det evnt folk som har vært :D

Så.

Hvem skal  ? / har vært og evnt hvor  ^^
« Siste redigering: 12. feb, 2013, 00:18 av felixcani »

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #1 på: 03. feb, 2013, 00:25 »
Har gått to år på Bjerkely Folkehøyskole på tegneserielinje, og det var to helt fantastiske år.
Til alle som lurer på om du vil gå på folkehøyskole, kan jeg anbefale sterkt å prøve. Selvfølgelig
er det ikke 100% sikkert at du kommer til å trives, men da er det jo bare å sjekke ut om noen
har noen kommentarer på skolen.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #2 på: 03. feb, 2013, 00:43 »
Har hatt litt lyst til å gå folkehøyskole, men militæret ble dessverre i veien siden de eneste plassene som var igjen startet i januar 2014..
Skal nok ta noen fag over igjen i militæret, og etter det blir det vel bare å dra på en lærerhøyskole for utdanninga mi. Var alt for uheldig når det gjaldt dato for sesjon del 2. Hadde det ikke vært for det, ville jeg nok tatt ett år på en folkehøyskole for å få litt variasjon.

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #3 på: 03. feb, 2013, 11:44 »
Tror ikke det er noen aldersgrense på folkehøyskole da, du trenger ikke komme rett ut fra skole for
å dra eller noe. Det er folk i mange forskjellige aldre der.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #4 på: 03. feb, 2013, 14:52 »
Tror heller kazookie tenkte på at folk flest drar på FHS etter vgs, så aldersmessig hadde han ikke passet så godt inn.

Vurderte fhs selv for to år siden elns, men til slutt dro jeg aldri.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #5 på: 03. feb, 2013, 15:42 »
Tror heller kazookie tenkte på at folk flest drar på FHS etter vgs, så aldersmessig hadde han ikke passet så godt inn.

Vurderte fhs selv for to år siden elns, men til slutt dro jeg aldri.

Foreldra min kjente en dude på 59 som gikk på FHS  : ) Alder spiller liten / ingen roller ^^

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #6 på: 03. feb, 2013, 16:44 »
Tror heller kazookie tenkte på at folk flest drar på FHS etter vgs, så aldersmessig hadde han ikke passet så godt inn.
Jeg snakker generelt, tenker ikke på de unntakene som finnes. Selv gikk jeg nylig på skole i Danmark og jeg var ca. 5 år eldre enn flesteparten i klassen. Jeg merket at det var folk jeg ikke hadde giddet å henge med i min egen fritid. Men for all del, folk er jo forskjellige.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #7 på: 03. feb, 2013, 17:40 »
Ja, for min del var det heller det at jeg skulle starte med utdanninga litt tidligere, slik at det jeg hadde lært fortsatt var nogen lunde "fresht".
Vil helst komme ut i arbeidslivet så fort som mulig, så det ikke blir så veldig mye studielån. Vet jo at veldig mye blir gjort om til stipend, men akkurat på den økonomiske delen er jeg litt varsom.

Jeg kjenner jo en i R2 nå på ca 20 år som går opp i Fysikk 1, Matte R1 og R2, som fikk igjen lysten til å studere etter å ha gått på FHS, så jeg får se nærmere på det når året i militæret er omme. Da kan det jo godt hende at FHS ville vært en god idé, om jeg mister litt lysten.

ScandiYatt

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 229
  • Dumb Mutt
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #8 på: 03. feb, 2013, 18:41 »
Jeg har gått på Skjeberg Folkehøyskole ; Grafisk Design (nærme Fredrikstad for dere som ikkje har peiling)

Det var ganske morro, masse å gjøre, men syntes at det var for mye med photo akkuart det året. :/
Kan ikkje ta bilder en plass...eller redigere dem. :/

Men det var ganske greit utenom, masse å gjøre. :3

Caeruz

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #9 på: 08. feb, 2013, 16:24 »
Skal til Danvik til høsten på forfatterlinje  ;D
I can feel it growing strong, the wolf inside of me!
-Timeless Miracle - Curse of the werewolf

bassofthe

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 125
  • Eira
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #10 på: 08. feb, 2013, 19:30 »
Jeg og Trashwolf går på rockelinja på Trøndertun folkehøgskole. Awesome.
Meow =^^=

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #11 på: 12. feb, 2013, 00:14 »
Går på Trøndertun folkehøgskole i Sør-trønderlag og driver med musikk. Det er OK.

felixcani

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1334
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #12 på: 12. feb, 2013, 00:19 »
Så fint at så mnage har vist interesste/ går på / har gått  ; ) <3

Skal personlig gå på Rødde folkehlyskole 1,5 mil utenfor Trondheim på Mulktimedia Designlinja deres  ^^

Avaarana

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #13 på: 02. mar, 2013, 11:29 »
Jeg gikk på Bjerkely Folkehøyskole sammen med Frees, Vicci og Velvian, men bare det siste året deres. Gikk fotolinja, men ble vel egentlig "adoptert" av tegneserieklassen sånn etterhvert siden alle vennene mine var der. Tilbrakte mer tid i klasserommet deres fremfor mitt.
Personlig var ikke folkehøyskole noe for meg siden jeg ikke takla så bra å bo så tett opptil nesten 100 mennesker, men mange av de andre hadde det veldig bra :)
Facebook  ♥ TumblrTwitterInstagram ♥ Skype: avaarana92

Shuffleton

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 255
    • Vis profil
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #14 på: 12. mar, 2013, 21:02 »
Jeg råder dere til å styre unna det her. (link)

Det blir som Galtvort, bare at magien sannsynligvis ikke finnes og alle elevene fortsetter å tro på det. Dette i tillegg til at elevene blir opplært i hvem som er 'Voldemort' og hvem som er 'Humlesnurr', noe som -  i min mening - burde overlates helt til hver enkelt ettersom etikk og moral er forskjellig mellom alle folk.

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Folkehøyskole :D
« Svar #15 på: 15. mar, 2013, 02:46 »
Jeg råder dere til å styre unna det her. (link)

Det blir som Galtvort, bare at magien sannsynligvis ikke finnes og alle elevene fortsetter å tro på det. Dette i tillegg til at elevene blir opplært i hvem som er 'Voldemort' og hvem som er 'Humlesnurr', noe som -  i min mening - burde overlates helt til hver enkelt ettersom etikk og moral er forskjellig mellom alle folk.


Lol er alt jeg har å si.