Skrevet av Emne: Halp an IRC noob  (Lest 2871 ganger)

VVolfsong

• Overaktiv Fur
  • Rawr
    • Vis profil
Halp an IRC noob
« på: 27. mai, 2012, 02:31 »
Så jeg tenkte at jeg skulle ta turen innom IRC kanalen til forumet for å se om det var noe liv der, men nå er det minst 10 år siden jeg var på IRC, og dette var tydeligvis vanskeligere enn jeg husket. Er det noen som kan gi meg en step by step guide for hvordan jeg klarer å koble meg til furnet?

Jeg lastet ned mIRC da det er klienten jeg husker at alle brukte i gamle dager, men kom gjerne med bedre tips om den er helt utdatert og =)

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Halp an IRC noob
« Svar #1 på: 27. mai, 2012, 05:34 »
Heiho ~

/server irc.furnet.org

/nick Navnet ditt

/join #norpaws

:3

VVolfsong

• Overaktiv Fur
  • Rawr
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27. mai, 2012, 16:03 »
Takker =)

Jesper Cheetah

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27. mai, 2012, 16:04 »
Jeg lastet ned mIRC da det er klienten jeg husker at alle brukte i gamle dager, men kom gjerne med bedre tips om den er helt utdatert og =)
mIRC er muligens ikke den beste klienten, men den fungerer vel egentlig greit nok for de fleste. Kan ellers anbefale å ta en titt på Pidgin og X-Chat. Pidgin har også support for mange andre typer IM, så du kan samle alt i samme program.

Selv foretrekker jeg irssi, men den er nok kun relevant om du bruker Linux :)
Jesper Cheetah
In wilderness I sense the miracle of life, and behind it our scientific accomplishments fade to trivia.  ~Charles A. Lindbergh

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
« Svar #4 på: 27. mai, 2012, 17:18 »
Vil egentlig fraråde folk å bruke klienter som Miranda, Pidgin og Trillian til IRC da selv om de støtter det og det fungerer er det litt som å bruke en gammel versjon av internet explorer for å surfe. Vi har en link til X-Chat (Offisiell Linux og OS X klient samt gratis versjon av Windows klienten (Ja, de vil ha penger for den som er kompilert for Windows) her: http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=458.msg8955#msg8955