Skrevet av Emne: CISPA - Cyber Intelligence Sharing and Protection Act  (Lest 3368 ganger)

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
Da er det enda en som skal komme å ødelegge for oss. Ikke nokk med at SOPA, PIPA og ACTA har prøvd seg, men nå kommer CISPA også.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyber_Intelligence_Sharing_and_Protection_Act

http://www.youtube.com/watch?v=Ya2TmSmbUQI

Min personlige mening er at jeg begynner å bli møkka lei de her.

Hva er så dine meninger? discuss.

Awite

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
Sv: CISPA - Cyber Intelligence Sharing and Protection Act
« Svar #1 på: 18. apr, 2012, 22:04 »
hehe, har endel meninger, men da begynner vi å diskutere politikk og det orker jeg ikke for øyeblikket.

kan på generelt grunnlag si at alle forslag som innskrenker frihet, kontroller og overvåker internett er en uting.

Koob

• Senior Fur
  • Duran
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. apr, 2012, 22:50 »
Vi har jo datalagringsdirektivet da, og denne vil nok ikke påvirke oss i det hele tatt.
Og med denne:
"In addition, there will now be penalties if private companies or the government uses data from CISPA for purposes "unrelated to cyberthreats."
Vil ikke CISPA være noe særlig annet enn det datalagringsdirektivet vi har.

Men ja, disse greiene er veldig dumme, da de faktisk lagrer data, som muligens kan bli tatt opp av hackere.

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #3 på: 19. apr, 2012, 08:57 »
Vel, problemet med de 4 lovene og mye av kritikken går på vage formuleringer.
Dvs. liten kontroll på hvor mye rettigheter loven gir involverte, og dårlig definisjon på hvem den gjelder.
Bl.a. EFF er veldig opptatte [w-sad] av at personvern ikke blir overtrampet med den nye loven.

Men CISPA er ikke SOPA. Den informasjonen er utdatert, da de allerede har fjernet "beskyttelse av åndsverks" ifra CISPA.

Wiki artikkelen er en grei kilde. Samme med EEF.

Logen Felxon

• Senior Fur
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
« Svar #4 på: 19. apr, 2012, 23:45 »
Jeg misliker det når politikere blir presset eller går inn for å skrenke inn på rettigheter uansett hvor det gjelder.
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #5 på: 20. apr, 2012, 01:54 »
Dette er kunn enda et utrykk for at de som har makt vill ha mer, slik har det alltid vert.
Er det rart at det er så mange korrupsjonssaker innen regjeringen, eller gennerelt sett?
I denne tidsalderen har kunskap blitt like viktig som gull, Kontroler tilgangen og du kontrolerer folk. Jeg for min del har mistet troen på demokratiet. De som ikke ønsker å bøye seg for systemet, vill finne måter å omgå det, det tokk ikke lang tid før noen skrev en kode for Firefox for å omgå sopa sensurene. Dette er enda et ledd i alle spådommene om 21.12. 2012. Vi kommer til å få en sterkere splittelse mellom de med makt som forsøker å ta et strammere grep om mannen i gata som kommer til å demonstrere mer. Den såkallte finanskrisen er bare en forsmak på dette.
« Siste redigering: 20. apr, 2012, 01:56 av Ziggy Wolf »

Koob

• Senior Fur
  • Duran
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. mai, 2012, 00:08 »
For en liten oppdatering, ble denne her tatt imot, men rett før dette, ble den endret, så den godtatte versjonen var helt forjævlig værre enn den originale. (Påvirker for det meste bare USA da)