Skrevet av Emne: "Lukkede forum"  (Lest 4277 ganger)

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
"Lukkede forum"
« på: 17. apr, 2012, 11:12 »
I Noraws FAQ står det;

"Lukkede underforum

Det finnes også underforum hvor tilgangen er begrenset. For å få tilgang til disse, må du ta kontakt med en av administratorene og bli lagt til manuelt. Merk at tilgang bare gis til medlemmer som har vært aktive over en viss periode, eller som andre medlemmer kan gå gode for."

Hva beregnes som en viss periode? Ser folk som knapt har vært under en måned får tilgang til både bakrommet og furmeet forumet.

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
Sv: "Lukkede forum"
« Svar #1 på: 17. apr, 2012, 12:55 »
Har ikke problem med at folk går go for noen, og det står også er lov. Men gjerne den viss periode jeg er nysgjerrig på.

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #2 på: 18. apr, 2012, 01:34 »
En viss periode er med vilje holdt vagt, siden vi bruker en del skjønn snarere enn algoritmer. Vi ser på hvor aktive medlemmene har vært, hvordan de har oppført seg i perioden, ol. Hjelper jo hvis vedkommende har noen som kan gå god for seg ja (gjerne en som har vært aktiv i miljøet en stund), og har deltatt på treff selv. Hvis vi føler medlemmer spør om tilgang for tidlig, ber vi de ofte ta kontakt igjen senere etter ytterligere aktivitet.

Hvis man ønsker å klage på at vi har vært enten for strenge eller for løsslupne med visse medlemmer, er det bare å sende meg en PM.

Wolftale

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. apr, 2012, 06:37 »
Ok, Miles.
Da fjerner jeg nå min informasjon fra bakrommet.

Tellos

• Administrator
  • Senior Fur
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
« Svar #4 på: 18. apr, 2012, 07:43 »
Tilgangen har alltid vært vurdert opp mot folk sin aktivitet på forumet eller i fandomen, alle medlemmer må derfor vurderes individuelt. Dette er ikke en populæritetskonkurranse, men heller en vurdering av hvert enkelt medlem sine evner til å oppføre seg voksent nok til å kunne oppføre seg der.

Det er synd du gjør det Wolftale, men det er din rett.

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #5 på: 18. apr, 2012, 12:23 »
De tilfeller jeg kjenner skyldes at eldre medlemmer har gått god for personen.
Har selv gått god for andre. Mine tilfeller har minimumskravet mitt vært at jeg har møt og fått snakket med personen IRL først.

Synes administratorene har gjort en god jobb med å tilpasse hvem som kommer inn på de lukkede forumene så langt.

Ariin

• Aktiv Fur
  • **
  • Yo, what's up? :3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. apr, 2012, 15:09 »
Jeg håper og er samtidig veldig sikker på at administratorne gjør en mer en god nok jobb med å passe på at ikke hvemsomhelst får tilgang til de mer personlige og restriktive områdene på forumet. Jeg hadde selv vært litt ukomfortabel med at noen utenfor rufsemiljøet kom inn der (for eksempel). Jeg stoler mer en mye på administratorne og deres evne til å styre dette pent og ryddig. :3

Óg om noen reagerer at jeg har har fått tilgang etter kun én dag, så er jeg en tilbakevendende rufs som har vært her lene før, men har nytt kallenavn nå. :3
=============================
//Ariin