Skrevet av Emne: Hei c:  (Lest 9058 ganger)

Irie

• Overaktiv Fur
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Hei c:
« Svar #25 på: 05. okt, 2011, 11:30 »
Welcome to our madness, annoy your stay!

Lykke til med suit prosjektet! og som sagt tidligere, hvis det er noe du lurer på, bare spør, eg har hatt problemer
med kjevene på begge suitene mine, men har lært en del med og etter den siste :3

Takker!

Har lurt litt på om jeg skal lage vanlig eller bevegelig kjeve. Begge funker med karakteren, er ikke helt sikkert på hva som blir best (og er enklest).
Mow!

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #26 på: 05. okt, 2011, 12:18 »

Takker!

Har lurt litt på om jeg skal lage vanlig eller bevegelig kjeve. Begge funker med karakteren, er ikke helt sikkert på hva som blir best (og er enklest).

bevegelig kjeve synes eg selv er tøffest. det skal ikke være så vanskelig å lage en enkel bevegelig kjeve, så lenge du lager kjeven og alt i ett med kjevetak og kansje strikk. har sett noen bevegelige kjever bare i skumgummi, uten strikk eller mekanisme, men du velger selv hva du vil :3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #27 på: 05. okt, 2011, 12:21 »
bevegelig kjeve synes eg selv er tøffest. det skal ikke være så vanskelig å lage en enkel bevegelig kjeve, så lenge du lager kjeven og alt i ett med kjevetak og kansje strikk. har sett noen bevegelige kjever bare i skumgummi, uten strikk eller mekanisme, men du velger selv hva du vil :3
Tenkte å bruke strikk og skumgummi c:

Har heller ikke helt bestemt meg for om jeg skal lage hele maska fra skumgummi etter denne tutorialen, eller om jeg skal bruke finlandshette metoden.
http://www.matrices.net/maskvideo.asp
Mow!

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #28 på: 05. okt, 2011, 13:37 »
Hva som er best er mest avhengig av hva man synes passer.
Personlig foretrekker jeg bevegelig kjeve/3d øyne siden det gjør det letter å vise reaksjoner. Svakheten er at man kan ikke ha like mye utrykk som ved låst kjeve og vanlige øyne.
Dvs. beveglig kjeve/øyne fungerer kun når man bruker dem ;)

Balacava. Hvis du da ikke bevist vil ha et hode som er litt større i forhold til kroppen.
Da slipper du også å ha skumgummi rundt hele hodet (kun områder hvor du skal legge til form). Dette hjelper med på å redusere varmeutviklingen.

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #29 på: 05. okt, 2011, 14:48 »
valgte litt av begge deler eg, først lagde eg hodet av mest bare skumgummi med balaclava på innsiden, men fant ut att hodet så litt for stort ut med all pelsen og hjalp til å isolere varme, så seinere cuttet eg vekk 2 cm av skumgummien, og hodet så bedre ut enn før. men anbefaler å gjøre dette i starten når du lager hodet :3

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #30 på: 05. okt, 2011, 16:07 »
valgte litt av begge deler eg, først lagde eg hodet av mest bare skumgummi med balaclava på innsiden, men fant ut att hodet så litt for stort ut med all pelsen og hjalp til å isolere varme, så seinere cuttet eg vekk 2 cm av skumgummien, og hodet så bedre ut enn før. men anbefaler å gjøre dette i starten når du lager hodet :3

Hva som er best er mest avhengig av hva man synes passer.
Personlig foretrekker jeg bevegelig kjeve/3d øyne siden det gjør det letter å vise reaksjoner. Svakheten er at man kan ikke ha like mye utrykk som ved låst kjeve og vanlige øyne.
Dvs. beveglig kjeve/øyne fungerer kun når man bruker dem ;)

Balacava. Hvis du da ikke bevist vil ha et hode som er litt større i forhold til kroppen.
Da slipper du også å ha skumgummi rundt hele hodet (kun områder hvor du skal legge til form). Dette hjelper med på å redusere varmeutviklingen.
Takk for svar begge to! Tror kanskje jeg skal prøve med minst mulig skumgummi.

Hvor får jeg kjøpt balacava?
Mow!

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #31 på: 05. okt, 2011, 18:49 »
Takk for svar begge to! Tror kanskje jeg skal prøve med minst mulig skumgummi.

Hvor får jeg kjøpt balacava?

Haha, det sitter eg og tenker på for øyeblikket også, siden eg skal lage 3 nye particals, aka "Bergen Trio"
tenker enten å lage en sjøl (søk på "balaclava pattern" eller noe på google) og bruk noe litt tynt og tøyelig stoff, ellers finne noen
billige ett eller annet sted hvis mulig, vet ikke om noe spessiel butikk, men de har dem på sportsbutikker når det nermer seg vinter [wink]

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #32 på: 05. okt, 2011, 19:46 »
Haha, det sitter eg og tenker på for øyeblikket også, siden eg skal lage 3 nye particals, aka "Bergen Trio"
tenker enten å lage en sjøl (søk på "balaclava pattern" eller noe på google) og bruk noe litt tynt og tøyelig stoff, ellers finne noen
billige ett eller annet sted hvis mulig, vet ikke om noe spessiel butikk, men de har dem på sportsbutikker når det nermer seg vinter [wink]
Noen nevnte en gang at de finnes for å ha under motorsykkel hjelmer eller noe? Pappa forslå også å sjekke biltema.
Mow!

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #33 på: 06. okt, 2011, 08:45 »

Noen nevnte en gang at de finnes for å ha under motorsykkel hjelmer eller noe? Pappa forslå også å sjekke biltema.

Ser de har balaclava på biltema, sjekket litt info, ville ikke kjøpt den typen sjøl, men du velger ka du gjør seff :3
« Siste redigering: 06. okt, 2011, 08:47 av Chrono »

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #34 på: 06. okt, 2011, 09:20 »

Ser de har balaclava på biltema, sjekket litt info, ville ikke kjøpt den typen sjøl, men du velger ka du gjør seff :3
Hva er galt med den typen?
Mow!

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #35 på: 06. okt, 2011, 10:26 »

neida, sikkert bare meg, men det står att den holder motorsykkelhjelmen "frisk" som etter min oppfatning vil gjøre hodet varmere. hadde uansett måtte gjort justeringer med munnen, fordi da blir det bedre ventilasjon, og lettere å spise med.

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #36 på: 06. okt, 2011, 11:32 »
neida, sikkert bare meg, men det står att den holder motorsykkelhjelmen "frisk" som etter min oppfatning vil gjøre hodet varmere. hadde uansett måtte gjort justeringer med munnen, fordi da blir det bedre ventilasjon, og lettere å spise med.
Tror kanskje jeg kjøper den c: Skal sjekke først da, om den blir veldig varm.
Mow!

Zoxeb

• Gjest
« Svar #37 på: 09. okt, 2011, 11:15 »

Funker fett den da. Har brukt den i mine masker.
Du kan bruke den å den har åpningen over øynene og munnen samtidig.

Og at den gjør motorsykkelhjelmen frisk betyr at den gjør den kjøligere.

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
« Svar #38 på: 09. okt, 2011, 11:24 »

Tror jeg kjøper den c:
Mow!

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #39 på: 09. okt, 2011, 11:44 »

Okie.. kan vell innrømme att eg tar fei.. haha, nei, eg tar ALDRI feil! >:U

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Velkommen Tekoronia!
« Svar #40 på: 12. okt, 2011, 15:50 »
Hei og velkommen til forumet Tekoronia! Håper du trives, bare å spørre hvis det skulle være noe.

Hadde vært kult å vært med på et litt større furmeet eller en con en gang.. Vil få ferdig fursuiten min først da c:

Fursuit er ikke noe kriterie for å dra på et rufsetreff, ei heller en messe. Men er jo en glimrende anledning til å få benyttet seg av drakten sin, hvis man har en alt.

Irie

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Velkommen Tekoronia!
« Svar #41 på: 13. okt, 2011, 12:38 »
Hei og velkommen til forumet Tekoronia! Håper du trives, bare å spørre hvis det skulle være noe.
Fursuit er ikke noe kriterie for å dra på et rufsetreff, ei heller en messe. Men er jo en glimrende anledning til å få benyttet seg av drakten sin, hvis man har en alt.
Takk ^^
Vet det ikke er noe kriterie, men har lyst til å dra med suit c: Nå ser det ut som jeg skal på NorCon neste år, så blir nok ferdig med suiten min til da.
Mow!

naetaru

• Gjest
« Svar #42 på: 15. okt, 2011, 21:52 »
Velkommen til Norpaws! :3

Wolf

• Senior Fur
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
« Svar #43 på: 21. okt, 2011, 14:25 »
Hei svarte kanskje litt seint, men uansett velkommen hit! : D

Chimchar582

• Senior Fur
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
« Svar #44 på: 21. okt, 2011, 14:41 »
velkommen til galle furru huset
tsuna ^^

CrissyKatt

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #45 på: 22. okt, 2011, 18:32 »
Hallu hallu! ^w^ I see another kitteh. o3o Jeg er ingen huskatt selv, men jeg er en feline... x3

Ooooh, fursuitlager! o3o Jeg lager currently noen deler selv, og sitter å leker med mine ferdige handpaws. x3 Hale bestiller jeg av Rarakie/FurgenStudios. Men hode vet jeg ikke om jeg får rå til før etter Jul. ^^

Håper du vil like deg her på NorPwas! :D
Kamilrazee