Jeg stoler så vidt på folk etter en god del ting som har skjedd i mitt liv, så skal en del til for å bli ordentlig venn med meg.
I tilleg sliter jeg med å gå inn for å få venner selv, i og med at jeg ikke stoler på at folk. I tilleg er de fleste jeg møter på egen hånd på for eksempel skole eller jobb veldig glade i å plage meg, komme med vitser eller andre ting som triggrer negative følelser, i tilleg til en følelse av å være utrygg.
Det begynner som regel ikke sånn, de fleste gjør situasjonen sånn selv. Det kommer ann på førsteintrykk, hvordan de uttaler seg offentlig og på nett, og hvilke historier og rykter jeg hører fra andre. I tilleg har det mye å si hvordan de snakker til meg. Om jeg får en følelse av at de tror de er over meg på noe sett, slutter jeg av vennskapet der og da. Om de er ekkel mot meg, så blir det no more. Om folk går i mot det jeg har sakt om grenser og triggre, så er det stopp right there. Jeg orker ikke bruke tid på folk som bare får fram dumme følelser i meg.
Et vist kriterie jeg ser etter, er om jeg føler meg trygg i nærvære med dem. Føler jeg meg trygg og inkludert, så er det et godt vennskap. Om jeg blir utelatt, sett ned på, plagd for ting jeg liker for eksempel, så orker jeg ikke bruke min tid på dem. Jeg gir meg som regel F i om det er køddeplaging eller ikke, om det får fram en seriøs og negativ følelse i meg hvor jeg blir sint, lei meg eller føler meg utrygg, så orker jeg ikke mer.
Det kan nevnes at jeg har en tendens til å gi spesifike folk tusenvis av sjanser, hvor jeg prøver å jobbe med saken for å fikse det, istede for å gi opp på dem... Men noen folk føler jeg ikke at jeg orker å bruke tid på.
Men sånn er det bare :p jeg er nok ikke så skummel som det jeg skriver kanskje får frem, og jeg prøver å bli et bedre menneske dag for dag. Men når folk ikke respekterer meg, så respekterer jeg dem absolutt ikke tilbake.
edit: alt above betyr ikke at jeg ikke har venner, for det har jeg c: og jeg snakker med alle nesten vær eneste dag. Noen av dem er jeg så god venn med at jeg ikke en gang trenger å snakke med dem vær dag, fordi vi er like gode venner uansett hvor lang tid det er mellom vi ser værandre.
Ellers har jeg bekjente, og de tar som regel heller kontakt med meg enn omvendt, hvis det skulle være noe. Med bekjent tenker jeg klassekamerater, i og med at de er 3 år yngre og langt ute av min venne-league. lol :p..