Bra artikkel, men har to små punkter.
Den var litt for "furries = fursuiter". Noen som ikke stemmer i og med kun 10-15% av furries er fursuitere.
Jeg er selv litt ekstra obs på dette siden jeg kjenner folk som har vegret seg å bli kjent med furry miljøet pga. "Furry = fursuiter" tanken.
De er interesserte i fandommen, men stopper fordi de tror fursuits er et krav istedenfor en subkultur innen subkulturen.
Ta en titt i Dagbladet annonsen. Der vil du se at reporteren prøver å unngå at furries blir kun assosiert med kostymene, selv om det er den mest synlige delen.
Det andre var sitatet "Tellos! Av med hodet! Du må kjøles ned før vi går inn!".
Ingen feil i selve sitatet, men for de som ikke var tilstede kan man tolke som om det skjedde på operaen istedenfor en lukket/skjermet bakgate like før vi gikk inn hos Nifeline. En tung regel i fandommen (og innenfor rollespill/skuespill generelt) er at man ikke bryter karakter når man er "på scenen".
Det kunne vært greit å legge til at siste del av repotasjen skjedde i et annet område/tidsrom.
Men igjen, kun småpunkter til en ellers god artikkel.
Dere hadde ganske kort tidsfrist og et ganske ukjent tema, så jeg forventer ikke at dere skulle få med dere alle smånyansene.
Mitt eneste tips er å gå igjennom artikkelen med intervjuobjektetene i etterkant for
sitatsjekk. Det samme ble gjordt med Dagbladt repotasjen.
Vi på forumet kjente til artikkelens innhold (men uten bilder) før selve artikkelen ble gitt ut av Dagbladet.