Skrevet av Emne: Tenkeemnet!  (Lest 4962 ganger)

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Tenkeemnet!
« på: 09. feb, 2012, 09:25 »
For å få hjernemuskler litt i sving, post gåter og filosofiske spørsmål x3

Den som poster svarer på spørsmålet over, og spør et nytt spørsmål til neste person.

Trenger ikke å være et difinitvt svar (det er ofte ikke det på sånne spørsmål), men post noen tanker.


Jeg begynner:
Kan noe være uendelig?
Mow!

FreesTyler

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #1 på: 09. feb, 2012, 17:07 »
Tjaa... universet ville jeg tro aldri vil forsvinne med det første. Ting kan vare lenge, men det vil jo alltids være forandringer.
Uendelig er jo ganske lenge, og det kan jo hende at selv universet en gang vil endre seg, men så lenge lever nok ikke vi, så
vi for nok ikke vite det.

Er de fargene vi ser i naturen, faktisk den fargen det er? tenk om de fargeblinde som ser forskjellige farger faktisk er de som
ser de rette fargene?

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #2 på: 09. feb, 2012, 18:21 »

Denne er uendelig

Hvorvidt vi faktisk ser de fargene slik det virkelig er er vanskelig å si siden rent fenomenologisk, har skaper vi vår egen oppfattning av virkligheten gjennom sansene. Men jeg vill tro at siden vi alle er utstyrt med noenlunde like biologiske øyne at vi ser noe av samme nyanser og mettethet i fargene. En fargeblind person kan oppleve en rød farge som grønn, men likevell like lys eller mørk som den som opplever den som rød. I allefall slik jeg har forstått det.

Kan man leve i et anarki uten at det bare blir kaos, eller kan man ha en styreform som innebærer at ingen har makt over andre?
"Kremt" Miles er det ikke du som er professor eller noe sånt i slike ting?

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #3 på: 18. apr, 2012, 05:48 »
Sirkelen er uendelig fra perspektivet til sirkelen, den går rundt hele tiden. Fra vårt perspektiv så er den ikke det. Sirkelen er s

Ja en kan ha ett styreformat hvor ingen har makt over andre. Det er lett å se fra vårt perspektiv(veldig mange lover vi skal forholde oss til og vi innfinner oss i dem) hvordan 'det ikke går ann' men om alle folk blir mer humble og lar andre få gjøre som de vil så går alt sikkert bra. Dog, tror ca halvparten av vår verdens befolkning vil dø av sult eller starte å forme societies hvor der er en form for ledelse om anarki rådet over verden.

Finnes der en gud?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Wolf

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 574
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #4 på: 25. apr, 2012, 18:33 »
Ja :3

Er tungen rosa eller rød?

Chimchar582

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 789
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #5 på: 25. apr, 2012, 21:37 »
rosa rød aktig nesten helt rød

finnes det en som tegner i rommet
tsuna ^^

Snoowfiee

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 800
  • Let it be
    • Vis profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #6 på: 25. apr, 2012, 22:01 »
rosa rød aktig nesten helt rød

finnes det en som tegner i rommet

Skjønte ikke helt? Hvem som helst kan tegne i et romm?

Finnes det annet liv i universet, alstå langt langt vekke, i en helt annen Galaxe, Universet er jo uendelig ;o;

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #7 på: 28. apr, 2012, 20:37 »
Det er så utroelig liten sjangs for at der ikke er noe liv i rommet at jeg må nesten si JA! Det gjør det. Vi har fått bevis på meteoritter som har kommet fra 'verdensrommet' som har tatt med seg ekstremofile bakterier :3

Hvordan ser din sjel ut?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #8 på: 28. apr, 2012, 20:39 »
Et stort sort hull.

Hva brenner du for?

Logen Felxon

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #9 på: 29. apr, 2012, 04:48 »
Jeg brenner for å få folk som jeg elsker til å komme seg nærmere der jeg bor, jeg brenner for å få folk til å forandre seg i den godere-seg-selv-typen retning og jeg brenner for mine venner... Lett. Elsker folk og jeg håper å reise rundt å treffe venner av meg i løpet av neste år.

Hva trenger du mer enn alt annet?
Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Irie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 496
  • Telegram: Purrtail
    • Vis profil
    • Min furaffinity!
Sv: Tenkeemnet!
« Svar #10 på: 08. mai, 2012, 11:08 »
Oksygen x3 Men sånn bortsett fra sånne ting må svaret bli kjærlighet/noen som er glad i meg. Tenker ikke bare på kjæresten min, men familie og venner.

Hvis du kunne endret en ting i samfunnet som påvirket din oppvekst/barndom, hva ville det ha blitt og hvorfor?
Mow!